• Anonym (Ilska)

    Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

    JAG blir förbannat galen! Vad är det med er socialälskare som förstört vårt vackra land och röstar på rött?!?!? Moderaterna har klarat en oerhörd svår ekonomisk kris nästan bäst i Europa, vår skatt har sjunkit och vi hederliga arbetare MÅR BRA AV DET!!!!!! Fattar ni inte att ni sjuka och övriga som verkligen är i behov av bidrag SKULLE FÅ era bidrag med större säkerhet sakta men säkert när mina moderater skulle tvinga ut alla bidragsfuskare osv ut i arbetslivet. Mer skatt skulle bli resultatet och lättare att finansera er som verkligen är i behov!!! Människan SKA arbeta om hon kan. Vi är skapta för det. Människan har jobbat sedan historian började. Men idag sla minsann alla trygga sog med bidrag osv. OHHHH JAG KAN INTE ENS UTTRYCKA MIN FRUSTRATION!!!!! Kag bryr mig inte om SD eller nått jävla parti. Jag fattar inte VARFÖR folk inte röstade fram moderaterna.... Oh sånna stunder önskar jag att Fredrik var vår diktator.

  • Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!
  • Psykologistuderande
    Anonym (Ilska) skrev 2014-09-15 00:05:52 följande:

    JAG blir förbannat galen! Vad är det med er socialälskare som förstört vårt vackra land och röstar på rött?!?!? Moderaterna har klarat en oerhörd svår ekonomisk kris nästan bäst i Europa, vår skatt har sjunkit och vi hederliga arbetare MÅR BRA AV DET!!!!!! Fattar ni inte att ni sjuka och övriga som verkligen är i behov av bidrag SKULLE FÅ era bidrag med större säkerhet sakta men säkert när mina moderater skulle tvinga ut alla bidragsfuskare osv ut i arbetslivet. Mer skatt skulle bli resultatet och lättare att finansera er som verkligen är i behov!!! Människan SKA arbeta om hon kan. Vi är skapta för det. Människan har jobbat sedan historian började. Men idag sla minsann alla trygga sog med bidrag osv. OHHHH JAG KAN INTE ENS UTTRYCKA MIN FRUSTRATION!!!!! Kag bryr mig inte om SD eller nått jävla parti. Jag fattar inte VARFÖR folk inte röstade fram moderaterna.... Oh sånna stunder önskar jag att Fredrik var vår diktator.


    Jag röstade inte på moderaterna eller alliansen för att jag tror på medmänsklighet. Jag behöver egentligen bara skriva en sak till: man kan inte tvinga ut människor till arbete när det inte finns några arbeten.

    /Egen företagare, aldrig bidragstagare och definitivt inte "blå"
  • Anonym (Orden ur munnen)
    Anonym (Eh) skrev 2014-09-16 12:28:02 följande:
    Som man känner sig själv känner man andra!
    Nej du där har du fel!

    Jag +min man + vår släkt jobbar mer än heltid.

    Inga bidrag alls. Vi gillar inte att åka snålskjuts utan kämpar hårt för vårt leverne
  • Linnea1994
    Anonym (Nytt) skrev 2014-09-15 00:19:47 följande:

    Nu blir det ett bättre Sverige, äntligen..!!! :)


    På vilket sätt då?

    Förövrigt så undrar media i resten av världen också hur vi egentligen röstat med tanke på Sveriges stora ekonomiska framgångar.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Orden ur munnen) skrev 2014-09-16 12:43:53 följande:
    Nej du där har du fel!

    Jag +min man + vår släkt jobbar mer än heltid.

    Inga bidrag alls. Vi gillar inte att åka snålskjuts utan kämpar hårt för vårt leverne
    Du skrev: "Klart att den som inte vill gärna tar gratis.

    Gratis är gott om grannen bjuder"
  • Anonym (!)
    Anonym (solidaritet) skrev 2014-09-16 11:12:43 följande:

    Nej, du har fel. Vi som röstar rött tänker på de som har det tufft av olika skäl. Vi tänker också lite längre att vem som helt av oss kan bli sjuk, skadad eller arbetslös, även du.

    Jag har inte bidrag och har det gott ställt. Jag har varit arbetslös, av och till många år eftersom det inte gick att få jobb efter gymnasiet. På den tiden fick man faktiskt a-kassa efter att ha varit på praktikplats 6 månader (om jag kommer ihåg rätt) vilket innebar att jag hade låg men ändå en liten inkomst som jag näppeligen klarade mig på.

    Men det är inte kul att vara arbetslös och det är inte bara pengarna som spelar in, man tappar självförtroende och tappar energi. Jag läste upp betyg och behörighet på komvux (notera att detta idag inte är möjligt i samma utsträckning eftersom man i alliansen inte vill att människor med dåliga gymnasiebetyg ska kunna komma in på högskola?) och började till slut att studera dataingenjör på universitet, alla fick ju jobb efter den utbildningen.

    Gick ut precis efter att IT-bubblan sprack... dålig timing där men jag hade tur och fick jobb men det var flera i min klass som satsat tre år på en högskoleutbildning och sedan inte fick något jobb.

    Jag tror inte att någon egentligen vill gå hemma och dega, jag tor att de som ändå gör det har tappat hoppet och inte kan eller vågar ge sig ut på arbetsmarknaden. De hjälper man inte genom att dra undan mattan för dem utan de behöver hjälp att komma vidare i livet.


    Tyvärr har jag träffat en hel del friska personer som har olika orsaker varför de inte jobbar och varför de går på bidrag. De vill förverkliga sig själva, de tycker att det är deras tur att ta det lugnt - då de faktiskt har jobbat en gång i tiden. Det är de som förstör för de som verkligen behöver hjälp. Om bidragen verkligen gick till dem som behöver dem - då skulle jag inte ha något emot mer bidrag...men tyvärr de jag känner som röstar rött är antingen bidragsfuskare eller så tycker de att det här med solidaritet låter fint så länge det inte gäller dem själva... samt de som röstar blått jobbar hårt och är generösa mot sin omgivning. Jag förstår att det är inte så överallt men jag litar faktiskt mer på V + MP än på sossarna . De står oftast för sin ideologi - inte bara i ord utan även i handling.

    Så även om jag inte alltid delar deras åsikter så respekterar jag dem... för att återkomma till början så tror jag inte på att sossarna kan göra det bättre för oss än vad Alliansen har gjort. Allt har inte varit klockrent men ser man på det stora hela har de gjort ett kanonjobb!
  • Carnitas
    Anonym (Eh) skrev 2014-09-16 12:28:02 följande:
    Som man känner sig själv känner man andra!

    Exakt, lustigt de som är emot bidrag, är de som står först i rad för att få bidrag.


    Aldrig fått att detta gå ihop, dock har man fått höra många roande ursäkter varför det är deras plikt att ta emot bidrag.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (Rodematerna)
    Carnitas skrev 2014-09-16 15:08:28 följande:

    Exakt, lustigt de som är emot bidrag, är de som står först i rad för att få bidrag.


    Aldrig fått att detta gå ihop, dock har man fått höra många roande ursäkter varför det är deras plikt att ta emot bidrag.


    Varför haka upp sig på bidrag? Att sitta på ett kontor, rapa och fisa och sen plocka ut en fet lön är väl också ett bidrag? Skogsarbeten, Sopåkare, Murare osv, det är de riktiga arbetena, resten är bidragstagare dom också i mina ögon.
  • Carnitas
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-16 15:20:08 följande:
    Varför haka upp sig på bidrag? Att sitta på ett kontor, rapa och fisa och sen plocka ut en fet lön är väl också ett bidrag? Skogsarbeten, Sopåkare, Murare osv, det är de riktiga arbetena, resten är bidragstagare dom också i mina ögon.

    Inte mitt problem att du ser ner på arbeten.

    Bara finner det lustigt att man i M är emot bidrag, men sen när de har möjlighet att få ett bidrag.
    Så står de först i kön för få bidrag.
    Man kan tycka de skulle föregå med gott exempel, men icke då.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (Rodematerna)
    Carnitas skrev 2014-09-16 15:29:58 följande:

    Inte mitt problem att du ser ner på arbeten.

    Bara finner det lustigt att man i M är emot bidrag, men sen när de har möjlighet att få ett bidrag.
    Så står de först i kön för få bidrag.
    Man kan tycka de skulle föregå med gott exempel, men icke då.


    Ja där håller jag med dig till 100 %
  • Butterscotch
    Anonym (Rodematerna) skrev 2014-09-16 15:20:08 följande:
    Varför haka upp sig på bidrag? Att sitta på ett kontor, rapa och fisa och sen plocka ut en fet lön är väl också ett bidrag? Skogsarbeten, Sopåkare, Murare osv, det är de riktiga arbetena, resten är bidragstagare dom också i mina ögon.
    "Riktiga" arbeten...? Ja det var då en intressant åsikt. Varför skulle inte kontorsjobb vara "riktiga" arbeten? Är lön bidrag?
Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!