• Anonym (Ilska)

    Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!

    JAG blir förbannat galen! Vad är det med er socialälskare som förstört vårt vackra land och röstar på rött?!?!? Moderaterna har klarat en oerhörd svår ekonomisk kris nästan bäst i Europa, vår skatt har sjunkit och vi hederliga arbetare MÅR BRA AV DET!!!!!! Fattar ni inte att ni sjuka och övriga som verkligen är i behov av bidrag SKULLE FÅ era bidrag med större säkerhet sakta men säkert när mina moderater skulle tvinga ut alla bidragsfuskare osv ut i arbetslivet. Mer skatt skulle bli resultatet och lättare att finansera er som verkligen är i behov!!! Människan SKA arbeta om hon kan. Vi är skapta för det. Människan har jobbat sedan historian började. Men idag sla minsann alla trygga sog med bidrag osv. OHHHH JAG KAN INTE ENS UTTRYCKA MIN FRUSTRATION!!!!! Kag bryr mig inte om SD eller nått jävla parti. Jag fattar inte VARFÖR folk inte röstade fram moderaterna.... Oh sånna stunder önskar jag att Fredrik var vår diktator.

  • Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!
  • Carnitas
    Anonym (Ha ha) skrev 2014-09-18 12:24:09 följande:
    Lycka till ser ut att gå bra för er!
    Skål skål!!!

    Det är bara för högern att samarbeta med SD, så har man en höger regering igen.
    Vad hindrar er?


     


    Så gnäll inte Skål


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • ehhh

    De andra länderna refererar bara till finanskrisen. Visst tog vi oss igenom den men de andra länderna vet inget om sjukvården, äldreomsorgen och skolorna här. Utöver att det är gratis och att vi får betalt för att gå i skolan. Wohoo. Men de har definitivt upptäckt att sverige har en av de minst... hmm intellektuella eleverna. Nämndes i valdebatten också. 

    Jag själv har gått plus de senaste åren när alliansen styrde. Men vem fan gillar att rika ska bli rikare och resten ska få det sämre? Klyftan mellan rika och fattiga har aldrig varit såhär tydlig i sverige. Alliansen säger att hårt arbete ska löna sig. Men vad är hårt arbete? De lågavlönade yrken är lika viktiga och "hårda" som de högst betalda. Vem fan sopar gatorna åt oss? Vem tar hand om våra äldre? Vem utbildar nästa generation? De flesta får inte tillräckligt i lön men de är minst lika viktiga för vår samhälle. Och de hade ingen nytta av alliansen. Jag gick plus. Jag har gott och nog med pengar. Men jag går hellre lite minus för att mina medmänniskor som är vår framtid och har haft det ekonomiskt jobbig ska få det lite bättre. Alla är inte utnyttjande bidragstagare. 

  • Anonym (Hanna)
    ehhh skrev 2014-09-18 12:54:28 följande:

    De andra länderna refererar bara till finanskrisen. Visst tog vi oss igenom den men de andra länderna vet inget om sjukvården, äldreomsorgen och skolorna här. Utöver att det är gratis och att vi får betalt för att gå i skolan. Wohoo. Men de har definitivt upptäckt att sverige har en av de minst... hmm intellektuella eleverna. Nämndes i valdebatten också. 

    Jag själv har gått plus de senaste åren när alliansen styrde. Men vem fan gillar att rika ska bli rikare och resten ska få det sämre? Klyftan mellan rika och fattiga har aldrig varit såhär tydlig i sverige. Alliansen säger att hårt arbete ska löna sig. Men vad är hårt arbete? De lågavlönade yrken är lika viktiga och "hårda" som de högst betalda. Vem fan sopar gatorna åt oss? Vem tar hand om våra äldre? Vem utbildar nästa generation? De flesta får inte tillräckligt i lön men de är minst lika viktiga för vår samhälle. Och de hade ingen nytta av alliansen. Jag gick plus. Jag har gott och nog med pengar. Men jag går hellre lite minus för att mina medmänniskor som är vår framtid och har haft det ekonomiskt jobbig ska få det lite bättre. Alla är inte utnyttjande bidragstagare. 


    Och? Är det inte finanskrisen en ganska väsentlig fråga? Ser du så lätt på den så är din verklighetsuppfattning ganska illa.

    Hur tror du det hade sett ut om vi hade haft en socialdemokratisk regering under finanskrisen?

    Omvärlden har sagt sitt, vilket är svårt att förneka, OCH borde vara även om man är en sosse.
  • Carnitas
    Anonym (Hanna) skrev 2014-09-18 13:08:36 följande:
    Och? Är det inte finanskrisen en ganska väsentlig fråga? Ser du så lätt på den så är din verklighetsuppfattning ganska illa.

    Hur tror du det hade sett ut om vi hade haft en socialdemokratisk regering under finanskrisen?

    Omvärlden har sagt sitt, vilket är svårt att förneka, OCH borde vara även om man är en sosse.

    Inte varit någon större skillnad, kan ha blivit bättre eller sämre.
    Inget du kan sia om, att det skulle ha blivit sämre.
    Vi är ett pytte land, som bara är med på färden när det gäller konjunktursvängningar.

    Annars har väl valresultatet visat att man inte har förtroende för M längre.
    Vi var i en nästan identisk situation 2008.
    Men då antar jag du ansåg det var helt rätt med ett regeringsbyte.
    Älskar när folk är så selektiva i sin uppfattning, som då visar så tydligt att de är förblindande av ideologi än nått annat.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-18 13:19:08 följande:

    Inte varit någon större skillnad, kan ha blivit bättre eller sämre.
    Inget du kan sia om, att det skulle ha blivit sämre.
    Vi är ett pytte land, som bara är med på färden när det gäller konjunktursvängningar.

    Annars har väl valresultatet visat att man inte har förtroende för M längre.
    Vi var i en nästan identisk situation 2008.
    Men då antar jag du ansåg det var helt rätt med ett regeringsbyte.
    Älskar när folk är så selektiva i sin uppfattning, som då visar så tydligt att de är förblindande av ideologi än nått annat.


    Som sagt Borgs kompetens har lyfts fram i omvärlden. Men du kanske hellre hade velat haft Bosse Ringholm? Någon som kommer ihåg honom?
  • ehhh
    Anonym (Hanna) skrev 2014-09-18 13:08:36 följande:
    Och? Är det inte finanskrisen en ganska väsentlig fråga? Ser du så lätt på den så är din verklighetsuppfattning ganska illa.

    Hur tror du det hade sett ut om vi hade haft en socialdemokratisk regering under finanskrisen?

    Omvärlden har sagt sitt, vilket är svårt att förneka, OCH borde vara även om man är en sosse.
    Klart det inte är en liten grej. Men finns annat som också spelar roll som har en stor inverkan/påverkan på folks liv och sveriges framtid. Speciellt nu när krisen är över. Men moderaterna vill fortfarande gynna rika bara. 

    Hur hade det sett ut om vi hade haft en socialdemokratisk regering under finanskrisen? Ehh det kanske hade gått lika bra. Går inte att svara på den frågan men det hade kanske gått lika bra. Håller med om att Anders Borg och Alliansen gjorde bra under finanskrisen men nu är det typ över och det finns andra områden som jag tror socaldemokraterna kan göra bättre än alliansen. Solidaritet.

    Ja omvärlden sa sitt. Tummen upp för anders borg och finanskrisen. Tummen långt ner för vår framtid- skolan och dess icke välutbildade elever.
  • Carnitas
    Anonym (Hanna) skrev 2014-09-18 13:26:30 följande:
    Som sagt Borgs kompetens har lyfts fram i omvärlden. Men du kanske hellre hade velat haft Bosse Ringholm? Någon som kommer ihåg honom?
    Så du tror Svenska folket röstade på M, för Borg´s kompetens 2008?
    Du är såpass fast i ideologi, så du kan inte se skogen för alla träden som är i vägen.
    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-18 13:45:47 följande:
    Så du tror Svenska folket röstade på M, för Borg´s kompetens 2008?
    Du är såpass fast i ideologi, så du kan inte se skogen för alla träden som är i vägen.
    Det kan varken du eller jag veta. Som du själv skrev, inget vi kan sia om.

    Borg har i alla fall gjort ett bra jobb, det går inte att komma ifrån. Jag hade mer än gärna velat sett honom som fortsatt finansminister.
  • Butterscotch
    Carnitas skrev 2014-09-18 13:45:47 följande:
    Så du tror Svenska folket röstade på M, för Borg´s kompetens 2008?
    Du är såpass fast i ideologi, så du kan inte se skogen för alla träden som är i vägen.
    Vilket val 2008 är det du pratar om?

    Självklart betyder partiledningen mycket för vilket parti man röstar på. Borg är väldigt förtroendeingivande, och han och Reinfeldt i kombination gav nog ganska många röster på M.
  • Anonym (Hanna)
    Carnitas skrev 2014-09-18 13:45:47 följande:
    Så du tror Svenska folket röstade på M, för Borg´s kompetens 2008?
    Du är såpass fast i ideologi, så du kan inte se skogen för alla träden som är i vägen.
    Då antar jag att du tycker att rubbet av Vänsterpartister också är fast i sin ideologi?

    Har inte hört något positivt om Borg från V. De skulle aldrig erkänna att Borg har gjort ett great work!
Svar på tråden Är folk DUMMA I HUVET?!?!?!?!?? Hur kan ni inte rösta på moderaterna????!!!