• Jamilia

    Hur lång morgonrutin under vardagarna?

    Hej!
    Finns säkert gamla trådar i detta ämne men har sökt och hittar inga som ger svar tycker jag...

    Hur som helst, min fråga blir kort och gott:
    Från det att ert/era barn vaknar på morgonen, tills det att ni lämnar bostaden, hur lång tid har gått?

    Upplever att våra egna morgonrutiner håller på att spåra ur, behöver lite nytt perspektiv fr andra att jämföra med!

  • Svar på tråden Hur lång morgonrutin under vardagarna?
  • Kina79

    Ja, du . De vill det.


    Alexi skrev 2014-09-16 08:07:14 följande:

    Varför går de stora upp så tidigt och ser på fillm?


    Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • ladysoul77

    Våra barn vaknar/väcks vid 07.15 senast. Oftast lämnar maken äldsta dotter på skolan kl.08.30 då hon börjar (ligger runt hörnet) medan jag tar yngsta till förskolan med bilen. (den ligger 2 km bort och maken har inte körkort...)

    Så, våra morgonrutiner tar typ 70 minuter. Brukar hinna med lite bolibompa och så, det känns inte tokstressigt faktiskt.

  • Bling1975

    Jag gillar att ta det lite lugnt på morgonen när det är min tur att lämna vår 2,5 åring på föris.

    7.00 Barnet vaknar och hoppar lite på mig (samsover)
    7.15 Jag har vaknat till liv och går med på att gå upp
    7.20 Frukost
    7.45 Barnet tittar på paddisen och jag gör mig i ordning, vi leker lite, barnet gömmer sig, barnet bjuder på kalas, jag fastnar i lite jobbsamtal och helt plötsligt har tiden flugit iväg
    8.45 Barnet gör sig i ordning
    9.00 Vi hoppar in i bilen

    Min man går upp vid 7.00 och på något vis befinner sig han och barnet i tid till frukost på förskolan innan 7.30. Har jag av någon anledning ett tidigt möte så kan jag lyckas med att vara ute ur huset vid 8.00 men då får man bara en stressmorgon som inte är mysig.

  • Penida
    Majken03 skrev 2014-09-16 18:03:57 följande:
    Vår dotter är 2, och vi väcker henne runt 6.50 och vi går hemifrån vid 7.10.
    Vad hinner ni på 20 minuter? Är ni uppe själva innan det?
    Avskyr CIO-metoder
  • LillaJag76

    Våra morgonrutiner.
    5,50 jag kliver upp, startar kaffet
    6,00 ger dottern medicin hon halvsover, sedan läser hon
            jag dricker lite kaffe
    6,30 frukost framför tv:n för dottern, plättar och sylt
    jag och maken äter i köket
    6,50 dottern borstar tänderna, klär på sig, borsta håret
    7,10 klär vi på oss ytterkläderna
    7,15 kommer bussen på andra sidan landsvägen
    7,20 tar vi en långpromenad med hunden tillsammans.

    Ska jag till högskolan får hon skjuts och då åker vi 7,30 skolan börjar 7,45. Jag pluggar mycket hemma och maken kör eget.

    Denna rutin följer vi måndag till fredag. Dottern har adhd och asperger och mår bäst av att det är samma varje dag.

  • Yonndax

    Sonen brukar gå upp 07.00. Klär på sig 07.20 och går hemifrån 07.30. Har ca 5 min till dagis. Krisar det och vi är sena går det på 10 min från att ha vaknat tills vi går hemifrån. Sonen är 4 år. 

  • Pymsan

    Går upp 5.30-5.40. Duschar, äter frukost, klär på mig o sminkar mig.
    Väcker sonen 6.30. Kan ta en stund att få upp honom ur sängen men ca 6.45 brukar han sitta i soffan under filt o dricka välling. Hjälper honom med kläder o tandborstning. 7.10 går vi ner o börjar ta på ytterkläder. Lämnar på dagis 7.30

  • Majken03

    Oj, läste nog lite galet, svarade på hur lång tid det tar för dottern. Jag duschar nästan alltid på kvällen, och lägger fram kläder. Jag går upp vid 6.30, på med kläderna, lite smink o sen klar. Frukost äter jag på jobbet på fikan. Har yoghurt o müsli på jobbet.

Svar på tråden Hur lång morgonrutin under vardagarna?