• Anonym (lyckl­ig men ändå ledsen­.)
    Äldre 19 Sep 22:12
    1743 visningar
    11 svar
    11
    1743

    sonen kommer hem.

    Hej alla!
    i nästan fem år har jag slagit mot socialen om att få tillbaka min lilla son jag har missat allt i hans liv hans första tand hans första steg hans första ord.
    Allt började med att mitt ex bröt benet på honom samt missade mig grovt fick inte gå någonstans jag och sonen blev inlåsta i sovrummet. Detta hände när sonen bara var några månader gammal. När sonen blev misshandlad så rykte Soc in. Å lät mig inte komma nära min son på väldigt lång tid. När jag fick träffa honom igen var det lycka som inte går att förklara.
    Nu har domstolen sagt ja jag får ta hem honom å ska hämta han på måndag men jag är rädd jag vet inte om han vet att jag är hans mamma om fosterfamiljen har sagt nåt. Vet ju att dom vill ha kvar honom å tycker att jag kan hålla mig borta.
    Kan jag få lite tips å råd hur jag ska göra hur ska jag berätta det till honom idag är han 4 år gammal.
    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden sonen kommer hem.
  • Anonym (Qwe)
    Äldre 19 Sep 22:22
    #1

    Hur har umgänget varit under denna tid? Om umgänget varit dåligt är det helfel för barnet att ryckas upp från hans verklighet och bo hos dig på heltid... Då måste gänget trappas upp och sedan fasas ut från fosterföräldrarna!

  • Anonym (ta)
    Äldre 19 Sep 22:25
    #2

    Öh om du inte har haft honom på flera år och inte är säker på om han vet att du är hans mamma så får du inte hem honom sådär. Då gör man det i mycket små steg.

  • Anonym (45)
    Äldre 19 Sep 22:25
    #3

    Grattis!

    Men jag hoppas att din son känner dig väl om han ska flytta hem till dig på måndag. Hur pass bra relation har du och din son?

  • Anonym (lyckl­ig men ändå ledsen­.) Trådstartaren
    Äldre 19 Sep 22:34
    #4

    Jag har träffat honom mycket den senaste tiderna.

    Jag får både kramar å pussar när vi ses. Och vi har de roligt ihop.

    När jag väl träffar honom så har det vart med Soc å fosterförlädrarna då har Soc sagt att jag e hans mamma. Men jag vet inte om han förstår det.

    Men mina nära har sagt att jag måste ge de tid när han kommer hem.

  • Anonym (45)
    Äldre 19 Sep 22:43
    #5
    Anonym (lycklig men ändå ledsen.) skrev 2014-09-19 22:34:35 följande:

    Jag har träffat honom mycket den senaste tiderna.

    Jag får både kramar å pussar när vi ses. Och vi har de roligt ihop.

    När jag väl träffar honom så har det vart med Soc å fosterförlädrarna då har Soc sagt att jag e hans mamma. Men jag vet inte om han förstår det.

    Men mina nära har sagt att jag måste ge de tid när han kommer hem.


    Det låter ju positivt att ni träffats mycket. Men har han inte fått besöka sitt nya hem någonting? Eller sova över hos dig nåt?
  • Anonym (lyckl­ig men ändå ledsen­.) Trådstartaren
    Äldre 19 Sep 22:49
    #6
    Anonym (45) skrev 2014-09-19 22:43:01 följande:

    Det låter ju positivt att ni träffats mycket. Men har han inte fått besöka sitt nya hem någonting? Eller sova över hos dig nåt?


    Ne han har inte fått det av Soc, vilket jag kan förstå till viss del han bor i Stockholms län och jag bor i Göteborg. Blir förlångt att köra honom hit för att träffad å sova över en natt. Men för hans del hade det vart bra.
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 19 Sep 23:55
    #7

    Så fruktansvärt för barnet att efter fyra år plötsligt bara ryckas upp och få ett nytt hem och en ny mamma. Om socialtjänsten verkligen planerat ett så grymt och skadligt upplägg så får DU ta ansvaret att genomföra det på ett bättre och mjukare sätt med enstaka övernattningar som övergår till helger för att sedan sakta trappas upp, annars har du ett barn som skadas för livet därhemma...

  • jenny9­9
    Äldre 19 Sep 23:58
    #8

    Är det så att han flyttar till nu,utan att ha sovit hos dig alls?Har du kontakt med pappan?

  • Äldre 20 Sep 00:02
    #9
    Drottningen70 skrev 2014-09-19 23:55:30 följande:
    Så fruktansvärt för barnet att efter fyra år plötsligt bara ryckas upp och få ett nytt hem och en ny mamma. Om socialtjänsten verkligen planerat ett så grymt och skadligt upplägg så får DU ta ansvaret att genomföra det på ett bättre och mjukare sätt med enstaka övernattningar som övergår till helger för att sedan sakta trappas upp, annars har du ett barn som skadas för livet därhemma...
    Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (KAF)
    Äldre 20 Sep 00:10
    #10
    Drottningen70 skrev 2014-09-19 23:55:30 följande:

    Så fruktansvärt för barnet att efter fyra år plötsligt bara ryckas upp och få ett nytt hem och en ny mamma. Om socialtjänsten verkligen planerat ett så grymt och skadligt upplägg så får DU ta ansvaret att genomföra det på ett bättre och mjukare sätt med enstaka övernattningar som övergår till helger för att sedan sakta trappas upp, annars har du ett barn som skadas för livet därhemma...


  • Anonym (45)
    Äldre 20 Sep 01:01
    #11
    Anonym (lycklig men ändå ledsen.) skrev 2014-09-19 22:49:32 följande:

    Ne han har inte fått det av Soc, vilket jag kan förstå till viss del han bor i Stockholms län och jag bor i Göteborg. Blir förlångt att köra honom hit för att träffad å sova över en natt. Men för hans del hade det vart bra.


    Nu ska du alldeles strax bli förälder på riktigt (igen). Det innebär att du ansvarar för ett liv. Du kommer att bära ditt barns öde i dina händer. Ditt barns liv kommer att formas av dina beslut.

    Föreställ dig ditt barns vanmakt, sorg och rädsla att skiljas från sin 'familj' på måndag. Han kommer att kastas in i det okända. Den (enda) som kan hjälpa honom är du! Det är upp till dig att göra någonting bra utav att han får komma hem.

    Hur ska du göra flytten hem bra för ditt barn?
Svar på tråden sonen kommer hem.