• Sunnanvind

    Bf Juni 2015 Stockholm

    Hej,

    De andra trådarna var så fulla så jag startar en ny för oss som bor i Stockholm!

  • Svar på tråden Bf Juni 2015 Stockholm
  • Awe83

    Jag hänger gärna på här med! 31 år, första barnet, BF 3 juni. Bor söder om söder.

    Ska på inskrivning idag. Jag skulle så gärna vilja få höra barnets hjärtljud. Är det någon här inne som ska eller har varit på mamma Mia på söder och vet om det finns möjlighet redan v.10 att få göra ett?

  • Isabella89
    Awe83 skrev 2014-10-30 07:56:53 följande:

    Jag hänger gärna på här med! 31 år, första barnet, BF 3 juni. Bor söder om söder.

    Ska på inskrivning idag. Jag skulle så gärna vilja få höra barnets hjärtljud. Är det någon här inne som ska eller har varit på mamma Mia på söder och vet om det finns möjlighet redan v.10 att få göra ett?


    Tror det är svårt att höra det så tidigt.

    Jag ska göra vul hos Mama Mia city ikväll och då ser man ju (förhoppningsvis) hjärtat picka. Är i v 9 (8+3).
  • Awe83
    Isabella89 skrev 2014-10-30 08:31:47 följande:
    Tror det är svårt att höra det så tidigt.

    Jag ska göra vul hos Mama Mia city ikväll och då ser man ju (förhoppningsvis) hjärtat picka. Är i v 9 (8+3).
    Kostar det något extra?
  • LadyLee88

    Hej! Jag hoppar också in här. Är 26 år och är  i v 5+5 idag och har bf 26 juni. Har en dotter på 2 år och har två missfall i bagaget från i år, ena i januari och en i augusti. Så nu håller jag tummarna på att denna lilla prick stannar kvar! :)

  • LadyR

    Hej på er. Jag bor i Uppsala, så nästan Stockholm. Jag var bara nyfiken på hur ni andra mår? Jag har mått skit ända sen jag upptäckte att jag är gravid. Jag mår illa (kräks inte än men var väldigt nära i morse) och har mycket "menssmärtor", jag springer på toa hela tiden och har sjukt ömma bröst. Dessutom är jag så himla trött. Vet inte om det är för att jag är 39 år och väntar första barnet. Men jag har svårt att veta hur jag ska hantera det hela. Någon mer som känner likadant?

  • Luttanlej

    Hej alla! Vill gärna va med här om jag får? Jag är med i en juni grupp men kände att det vore roligt med folk från sthlm. Då kanske man kan ses någon gång?

    Jag bor i väsby men kommer från tyresö. Är i vecka 13 med bf 31/5-2/6 men ska på kub på torsdag och får väl datum då. Första barnet för mig och fyller 31 om några dagar.

  • Isabella89

    Kul att fler hittat hit! Jag betalade 500kr för ul. Väl värt pengarna :)

    Är i v12 (11+0) nu och mår illa på eftermiddagarna och kvällarna. Har bara spytt tre gånger (varav två ikväll) den här graviditeten. Men är värre att må illa hela tiden. Sist var det i princip dagligen men sen mådde jag bra.

    Ska ta blodprov inför kub nu på torsdag och nästa vecka blir det ul.

  • Maria08

    Hej!

    Är 30 år gammal, bor i södra Stockholm och väntar första barnet med bf 16 juni 2015. Är sjukskriven sen en månad tillbaka pga illamående. Hade ingen aning om att man kunde må så här dåligt av en graviditet. Min bild var nog lite mer rosaskimrande än verkligheten.

    Hoppas på att kunna knyta lite kontakter här då jag inte har någon i min bekantskapskrets som väntar barn just nu.

  • Isabella89
    Maria08 skrev 2014-12-03 02:35:27 följande:

    Hej!

    Är 30 år gammal, bor i södra Stockholm och väntar första barnet med bf 16 juni 2015. Är sjukskriven sen en månad tillbaka pga illamående. Hade ingen aning om att man kunde må så här dåligt av en graviditet. Min bild var nog lite mer rosaskimrande än verkligheten.

    Hoppas på att kunna knyta lite kontakter här då jag inte har någon i min bekantskapskrets som väntar barn just nu.


    Välkommen!

    Har varit hemma en del på grund av illamående med. Är svårt att veta hur man kommer må. Denna gång är annorlunda mot förra. På gott och ont ;)
  • Maria08

    Tack Isabella!

    Så du har ett barn sen innan? Mår du sämre eller bättre dennagång? Lätt att bli avskräckt från att vilja skaffa syskon om graviditeten ska vara så jobbig. Varit på KUB än? Vi ska till ks i huddinge imorgon och göra vårat. Lite nerväst. Men spännande. :)


    Isabella89 skrev 2014-12-03 09:30:07 följande:

    Välkommen!

    Har varit hemma en del på grund av illamående med. Är svårt att veta hur man kommer må. Denna gång är annorlunda mot förra. På gott och ont ;)


  • redfox

    Hänger på här. Väntar mitt 3:e barn med bf 2:a maj. Har dock fått båda mina tidigare barn förtidigt så jag räknar nästan med att jag föder redan i maj.

  • Isabella89
    Maria08 skrev 2014-12-03 15:57:56 följande:

    Tack Isabella!

    Så du har ett barn sen innan? Mår du sämre eller bättre dennagång? Lätt att bli avskräckt från att vilja skaffa syskon om graviditeten ska vara så jobbig. Varit på KUB än? Vi ska till ks i huddinge imorgon och göra vårat. Lite nerväst. Men spännande. :)


    Japp! En tjej på 2,5 år (snart tre).

    Mår annorlunda. Mer illamående men bara kräkts några gånger. Förra gången kräktes jag dagligen till v18 men mådde bra direkt efteråt. Har fått mediciner nu så det är ok. Foglossning känner jag av nu. Tidigare än sist. Vi var på kub i torsdags på Huddinge. Fick hem exakta siffror idag som jag ska gå igenom med bm imorgon då jag har funderingar kring mitt blodprov som drog ner allt till en högre risk...
  • PeaInAPod

    Hej på er! Nu hoppar jag in här och om LadyR är kvar blir jag den andra 39-åringen i tråden. Hoppas på denna tråd då IVF-tråden (som jag först gick med i) verkar ha dött ut och jag inte känner någon i Stockholm som är gravid just nu. Jag bor på Kungsholmen och är i 15:e veckan med BF den 12 juni!

    Ville svara lite på LadyRs funderingar även om svaret kommer väldigt sent:

    Jag har alltså gjort IVF och det är första barnet också för mig och min sambo. Tror det är individuellt hur trött man är och vilka symptom man har inkl. "menssmärtor" som kommer av att livmodern växer, det är ju pga hormonerna, men även jag var under första trimestern otroligt trött och sömnig hela tiden! Däremot mådde jag inte spec illa, var lite illamående och hade ingen aptit men kräktes aldrig och uppplevde det inte som så jobbigt, jag gillade att äta massor av frukt och åt även mycket grönt. Sen vände det mot slutet av första trimenstern och nu är jag inte alls illamående, har god aptit men sover fortfarande så mycket som jag kan (mer än normalt). 

    I övrigt mår jag jättebra, känner mig väldigt harmonisk och bekväm i graviditeten och KUB gick strålande "trots" min ålder. 

    Till er som är kvar i tråden - kan vi inte fixa en lista på alla som folk brukar göra här, inkl. BF-datum osv?

Svar på tråden Bf Juni 2015 Stockholm