• Anonym (Ledsen)

    Kk kräver abort

    Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.
    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".
    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).
    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.
    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.

  • Svar på tråden Kk kräver abort
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (logik) skrev 2014-10-20 11:07:32 följande:
    Ignorera personen, det är uppenbart att det antingen är en man som tivngas betala för ett barn han har avlat frm och är sur för det eller en flickvän/fru till den förstnämnda

    Slösa inte tid och energi på såna människor

    Förresten, då jag glömt att säga det - om du bestämt dig för att behålla barnet och det gör dig lyckligt - Grattis! Glad
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Donum
    Anonym (J) skrev 2014-10-20 09:55:49 följande:

    Han vill inte ha henne och inget barn har han sagt måste ju se det från verkligheten och inte fantasi världen ....


    Precis. Och verkligheten är sådan att han, trots att han inte vill ha barn, ändå har ägnat sig åt aktiviteter som mycket väl kan leda till barn. Att han säger att han inte vill ha barn är rätt mycket skitsamma - biologin tar ingen hänsyn till det. Hans ovilja är uppenbarligen underordnad hans vilja att ta risken att bli förälder.
  • Anonym (J)
    Donum skrev 2014-10-20 11:36:12 följande:

    Precis. Och verkligheten är sådan att han, trots att han inte vill ha barn, ändå har ägnat sig åt aktiviteter som mycket väl kan leda till barn. Att han säger att han inte vill ha barn är rätt mycket skitsamma - biologin tar ingen hänsyn till det. Hans ovilja är uppenbarligen underordnad hans vilja att ta risken att bli förälder.


    Ok inga kommentarer ...
  • Anonym (intressant)

    Oj vilken knepig situation.

    Men känns det inte oansvarigt att skaffa barn mot pappans vilja?

  • Anonym (undrar)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-20 11:24:45 följande:
    Ja jag vet det. Jag var hemma i flera år med min minsta av den anledningen.

    Ja ansvar. Vi hade sex. Vi. Det blev ett barn, det är lika mycket mitt ansvar som hans. Barnet är redan ett faktum och jag tänker inte göra abort.
    Skillnaden mellan er är att han hade sex utan att avla ett barn.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 11:47:07 följande:
    Skillnaden mellan er är att han hade sex utan att avla ett barn.
    Vad pratar du om?
  • Donum
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 11:47:07 följande:

    Skillnaden mellan er är att han hade sex utan att avla ett barn.


    Om du inte förstår att det kan bli barn av att ha vaginalt sex så råder jag dig å det starkaste att avhålla dig från vaginalt sex.
  • Anonym (undrar)
    Donum skrev 2014-10-20 12:02:03 följande:
    Om du inte förstår att det kan bli barn av att ha vaginalt sex så råder jag dig å det starkaste att avhålla dig från vaginalt sex.
    Så du har enbart legat med din partner i syfte av att avla barn?
  • Donum
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 12:07:33 följande:

    Så du har enbart legat med din partner i syfte av att avla barn?


    Jag har enbart legat med min partner fullt medveten om att det kan bli barn av våra aktiviteter. Syftet är, som sagt, rätt skitsamma. Biologin tar ingen hänsyn om du hade en annan tanke med att ha vaginalt sex - spermier och ägg gör som de vill oavsett vad du tänkte att de skulle göra.
  • IsaStardust
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-20 11:47:07 följande:

    Skillnaden mellan er är att han hade sex utan att avla ett barn.


    Hahaha! Dagens roligaste :D
Svar på tråden Kk kräver abort