• Anonym (Ledsen)

    Kk kräver abort

    Igår berättade jag för min kk att jag blivit gravid. Vi har använt kondom och ibland pessar kombinerat, men blivit lite si och så med det.
    Han blev först chockad och frågade om jag bokat tid för abort än och om jag vill att han ska följa med för han vill givetvis "stötta mig".
    När jag svarade att jag inte bestämt mig än och att abort känns inte som nåt jag vill så blev han jättearg och sa att det absolut inte är en sån relation han vill ha till mig och att han inte vill ha fler barn (3 sen tidigare med hans ex).
    Jag är helt förstörd och han säger att han inte vill prata med mig förens jag bokat tid för abort.
    Bara gråter och gråter, klarar jag det här? Jag har två barn med min fd, han tvingade mig till en abort för två år sen och jag ångrar det fortfarande.

  • Svar på tråden Kk kräver abort
  • Anonym (Karlslok!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-23 18:04:22 följande:
    Hade tid för vul idag Glad
    Hur gick det?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (hu!) skrev 2014-10-23 18:13:41 följande:
    Har du svårt att acceptera att den enda skyldighet han har är sen mot barnet genom att betala underhåll i ett antal år?

    Han har varit tydlig och ärlig mot dig!
    Nej jag har inte svårt att acceptera det och jag tycker inte att jag har sagt något som antyder det.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Karlslok!) skrev 2014-10-23 18:16:16 följande:
    Hur gick det?
    Bara bra, lite chockad men vill inte skriva ut allt här Glad
  • Anonym (Karlslok!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-23 18:18:00 följande:
    Bara bra, lite chockad men vill inte skriva ut allt här Glad
    Vad bra :)

    Och bry dig inte om alla puckon här. Fokusera på det som är positivt :) de mår bara dåligt över sina egna liv och känner sig förmodligen lite bättre av att trycka till någon annan ;)
  • Anonym (någon)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-23 18:18:00 följande:

    Bara bra, lite chockad men vill inte skriva ut allt här 


    Chockad? Är du längre gången än du tänkte? Jag tror allt kommer att ordna sig, du är säkert en bra mamma och barnet kan få ett bra uppväxt även utan en pappa :) Själv har jag vuxit upp i ett trasigt hem även om föräldrarna var ihop, skulle ha önskat att jag sluppit ha en pappa. Som tur är han borta ur mitt liv nu när jag är vuxen.
  • Anonym (J)
    Anonym (Karlslok!) skrev 2014-10-23 18:21:50 följande:
    Vad bra :)

    Och bry dig inte om alla puckon här. Fokusera på det som är positivt :) de mår bara dåligt över sina egna liv och känner sig förmodligen lite bättre av att trycka till någon annan ;)
    Du påstår andra mår dåligt, måste ju va  sämre utan ömsesidig barnafödelse och ömsesidig partnerskap.(-: lost in case kanske 
  • Anonym (Karlslok!)
    Anonym (J) skrev 2014-10-23 19:46:51 följande:
    Du påstår andra mår dåligt, måste ju va  sämre utan ömsesidig barnafödelse och ömsesidig partnerskap.(-: lost in case kanske 
    Vad är det för fel på dig??

    Är du efterbliven, eller bara psykiskt sjuk?

    Skriv så man förstår, tack!
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-23 18:18:00 följande:
    Bara bra, lite chockad men vill inte skriva ut allt här Glad
    Vad skönt att höra att det har gått bra!
    Mattias och Hannah.
  • IsaStardust
    Anonym (J) skrev 2014-10-23 19:46:51 följande:

    Du påstår andra mår dåligt, måste ju va  sämre utan ömsesidig barnafödelse och ömsesidig partnerskap.(-: lost in case kanske 


    Men vad har du för diagnos? Förstår inte alls vad du skriver, förutom att det inte är något trevligt.
  • IsaStardust
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-23 18:18:00 följande:

    Bara bra, lite chockad men vill inte skriva ut allt här 


Svar på tråden Kk kräver abort