• nassu

    Någon annan från Finland som är gravid i första trimestern?

    Någon annan från Finland som är gravid i första trimestern? Jag är i v.6+5 idag och har haft blödningar allt sedan jag plussat. Har varit på två VUL där allt sett bra ut. Igår fick vi se hjärta slå! Om allt går bra får vi ett syskon i juni! Äntligen efter 2 år av försök och ett misslyckat ivf.

  • Svar på tråden Någon annan från Finland som är gravid i första trimestern?
  • Söpöliini

    Åt de jag berättat tidigt har jag talat om risken för missfall och att man får hålla tummarna. Visserligen har jag aldrig fått missfall men jag tänker att då blir det ingen chock om det händer.

    Jag studerar till socionom, första året. Funderar om jag ska hålla mellanår, studera samtidigt direkt från hösten eller börja på våren.

    Men har bestämt att jag väntar till vecka 12 eller åtminstone ultraljudet innan jag börjar diskutera ordentligt. Mycket som är öppet.

  • nassu

    Ja..om man får missfall vill man säkert ha stöd av sina vänner! Men...försöker tänka att jag väntar barn och inte missfall. Men ibland blir man orolig för det oxå. Hur länge tog det för er att bli gravida?

  • nassu

    Ojdå! Det blev jag oxå med första barnet så aldrig kunde jag tro att andra sko bli såhär svårt!

  • Söpöliini

    Nästan hela min släkt har flera barn och ganska tätt, så jag gissar på bra "bli gravid-" gener. Förra gången blev jag gravid oplanerat efter lite slarv men den här gången valde vi att skaffa ett barn till.

    Jag ska på inskrivning om en vecka, ser inte jättemycket fram emot det. Vår rådgivningstant är lite gnällig. Hon är snäll och så, men gnäller lite för lätt. Jag var jättehungrig de första veckorna och gick upp en del i vikt, hon kommer så att gnälla om det.
    Har du varit på inskrivning ännu?

  • nassu

    Åååå.. jag är oxå rädd för gnäll om sånt!! Gick upp 22kg förra gången!!  :/ Vill inte gå upp lika mycket nu men startviken nu är betydligt högre än förra gången.

  • Söpöliini

    Jag gick upp ca 10kg förra gången, men nu har jag redan gått upp 5kg på några veckor. :(
    Jag hoppas nästan att jag skulle bli illamående och inte vara hungrig några veckor men det ser inte värst lovande ut.

  • nassu

    Fast jag äter trots illameåndet.. De första veckorna åt jag mycket mindre men nu har hungern kommit med besked!!

  • Söpöliini

    Då har vi haft tvärtom då, för jag börjar nu vara mer äcklad av mat. Som om jag skulle vara proppmätt trots att jag inte ätit. Men det tycks inte hindra mig från att äta för mycket ändå.

  • nassu

    De e märkligt vad en graviditet kan göra med en. Jag kände tidigare att jag var helt proppad hela tiden.. och ännu kommer mättnadskänslan oxå rätt snabbt Men sedan blir jag hungrig nästan direkt!
    :/
    Jag kommer int ihåg om jag svarade om inskrivningen. Jag ska på fredagen.

Svar på tråden Någon annan från Finland som är gravid i första trimestern?