• nassu

    Någon annan från Finland som är gravid i första trimestern?

    Någon annan från Finland som är gravid i första trimestern? Jag är i v.6+5 idag och har haft blödningar allt sedan jag plussat. Har varit på två VUL där allt sett bra ut. Igår fick vi se hjärta slå! Om allt går bra får vi ett syskon i juni! Äntligen efter 2 år av försök och ett misslyckat ivf.

  • Svar på tråden Någon annan från Finland som är gravid i första trimestern?
  • nassu

    Det gick bra tack ! Bara de vanliga frågorna... Blodtryck. Hb. Kissprov och var på vågen. Hatar att gå på vågen.. Hur mår du själv?

  • Söpöliini

    Ganska bra, dottern ha varit sjuk hela veckan så har grym sömnbrist. Annars rullar det på, känner mig inte alls gravid för det mesta.

  • nassu

    Skulle vara rätt skönt. jag har mått såå pyton idag. Värsta huvudvörken när jag vaknade och illanåenbde hela dagen fram till kvällen! pust...
    På måndag kallar jobbet så hoppas det går bra..

  • nassu

    Ja.jag menade dej. :) Hur har du mått då? Jag vaknade upp utan huvudvärk idag och hoppas innerligt att slippa den idag...och hoppas även illamåendet.. Måste in till stan och köpa farsdagsgåva!

  • Söpöliini

    Nu har jag också varit på inskrivningen, gick bättre än förväntat. Hon gnällde inte på min vikt utan mer på att alla dataprogram var nya.
    Ska du också ta blodprov i vecka 10? Tur att man varken har nål eller blodskräck, måste bara fixa tid för det. Har så mycket skola nu.

    Jag hoppas att tiden för första ultraljudet kommer snabbt, jag är sååå otålig och dessutom vill jag kunna boka in det i både min och min mans kalender.

    Nytt var också läkarbesöket redan i vecka 15, tyckte det var mycket mycket senare sist, vet du vad de ska göra då?

  • Baby Doll
    nassu skrev 2014-11-08 07:45:12 följande:

    Ja.jag menade dej. :) Hur har du mått då? Jag vaknade upp utan huvudvärk idag och hoppas innerligt att slippa den idag...och hoppas även illamåendet.. Måste in till stan och köpa farsdagsgåva!


    Jag är bara trött och illamående :-/


    Hur är det med huvudvärken??


Svar på tråden Någon annan från Finland som är gravid i första trimestern?