• Äldre 8 Nov 14:58
    1037 visningar
    3 svar
    3
    1037

    Nekad Aurora?

    På onsdag har jag läkartid för att få en remiss till Auroramottagning. I natt började jag bli nervös för att jag ska bli nekad Aurora pga att jag är för långt gången (v34) eller för att jag har en bra förlossning bakom mig.  Har någon blivit nekad remiss till Aurora? Jag behöver verkligen få den hjälpen...

  • Svar på tråden Nekad Aurora?
  • Äldre 20 Nov 12:15
    #1

    Jag tror faktiskt att det är lättare att få remiss till Aurora än att få hjälp från Aurora..Jag har fått remiss jättelätt. Det var egentligen min barnmorska själv som föreslog att jag kan träffa en Aurora. För min närmaste vän har förlorat 2 barn vid förlossning och detta har påverkat mig dåligt :( ... 

  • Äldre 20 Nov 16:42
    #2

    Jag fick remiss och två dagar senare fick jag en tid bokad till två veckor senare. Dom verkar ha massor att göra. Min läkare som skickade remissen ringde upp och förklarade läget om hur jag mår och vad jag behöver samt vad dom behöver ur journaler och liknande för att kunna ta emot mig snabbt. Ytterligare ett par dagar senare ringer min BM och frågade om jag hade fått tid. Kanske var det att dom låg på så hårt som gjorde att jag fick en tid.

    Mitt första barn föddes väldigt snabbt och jag har långt till sjukhuset. Jag är livrädd för en ofrivillig hemmaförlossning samtidigt bär jag på GBS och behöver antibiotika innan vattnet går. Allt jag vill ha är en tid för en igångsättning innan det är risk att tvåan kommer. Nu är det bara väntan på den 26 då jag ska få träffa läkaren som ska besluta...

    Hur går det för dig? Får du någon tid?


  • Äldre 21 Nov 18:33
    #3

    Jag är i vecka 25 och min BM sade att aurorasköterskan kommer höra av sig v.32 :) min BM har redan remitterat mig och det är bara att vänta. Hoppas att det kommer gå bra för dig!

Svar på tråden Nekad Aurora?