• Äldre 6 Dec 23:44
    2661 visningar
    6 svar
    6
    2661

    Vill bli äggdonator

    Jo, det är nämligen så att jag är en ung tjej på 20, snart 21 år som har funderat på att bli äggdonator. Har försökt att läsa på lite och få en större uppfattning om det och undrar om det finns några äggdonatorer här ute? Har nämligen massa funderingar om det.

    Jag är i allmänhet friskt, har hypotyreos (inte ärftligt) och till följd av det haft depressioner tidigare i mitt liv- inget som finns med i bilden längre! Glad I övrigt verkar jag uppfylla kraven för att vara en äggdonator. 

    Har ingen partner och därmed finner jag ganska dumma frågor angående hur väl en framtida partner skulle acceptera detta. Vad finner män i allmänhet angående detta? Ni som har donerat, har ni stött på konflikter relaterade till donationen med er partner? Tror inte att det är något som bör hindra mig, men känner ändå att det är relevant..


    Vad känner ni i efterhand,var det ett klokt beslut? Hur var processen och vad var enligt er jobbigast (både kliniskt och psykiskt)?  Har någon av er blivit uppsökta av er biologiska son/dotter - i så fall, hur har ni hanterat detta?

    Hoppas att någon ser det här och kan ge mig lite svar. Allt uppskattas! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Vill bli äggdonator
  • Äldre 6 Dec 23:51
    #1

    Jag är ingen äggdonator, men jag vill bara säga hur underbart godhjärtad du är!

    Jag är 25 år och gravid i snart 9e veckan med just äggdonation. Utan er donatorer hade jag aldrig fått chansen till att få ett barn. Jag hade oturen att hamna i förtidigt klimakterie som 14 åring, äggen tog slut. Det har varit en jobbig tid men i slutändan såå värt det!

    Jag är evigt tacksam för att det finns sådana härliga människor som dig. tack tack tack!

  • Äldre 7 Dec 13:02
    #2

    Åååååh vad roligt att höra! Drömmer Blir mer och mer uppmanad nu efter ditt inlägg! Hoppas att graviditeten rullar på perfekt och att detta gör dig mycket lycklig! {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 7 Dec 13:09
    #3

    jag är en tjej på 21 som tänker i samma banor! har läst lite på klinikers hemsidor men är ju inte mycket..

  • Äldre 7 Dec 13:56
    #4
    dvitamin skrev 2014-12-07 13:09:37 följande:

    jag är en tjej på 21 som tänker i samma banor! har läst lite på klinikers hemsidor men är ju inte mycket..


    Kul att det finns flera i vår ålder Skrattande ! Håller med! Vill så gärna få svar från människor som faktiskt genomgått det eller på något sätt har kommit i kontakt med detta....
  • Äldre 7 Dec 19:53
    #5

    vart bor ni någonstans? det finns mycket information på universitetssjukhusens hemsida. finns i malmö, göteborg, stockholm och uppsala tror jag. men finns många andra ställen att hitta information på. Jag genomförde min behandling på Rmc ( reproduktions medicinska) på huddinge sjukhus ( karolinska) i stockholm. På deras sida kan man hitta info vet jag. googla på reproduktionsmedicin huddinge så kanske ni får svar. ni är så guld värda!!

  • Äldre 7 Dec 20:21
    #6

    Tack för tipset ^ !! Bor i Stockholm!

Svar på tråden Vill bli äggdonator