• angel-1990

    bli gravid med första barnet 2015

    Tjenare.

    Jag har länge velat haft barn med har inte lyckats än. Är en kvinna på 24 år och känner att det kan vara dags nu :)

    Om jag har räknat rätt så hade jag äl den 30/12

    Jag är nu alltså på äl +5 hoppad det går denna gång :)

    Välkomna till alla ni som vill följas vid

  • Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015
  • Lisa92
    Joozzaan skrev 2015-01-15 23:38:47 följande:

    Har tänkt lite. Jag har ju tänkt att jag har en cykel på 28 dagar men det är ju pga ppillrena. Kommer inte ihåg hur det var innan men tror det kan ha varit så att jag faktiskt fick mens ungefär samma datum varje månad vilket betyder att jag har ca 30 - 32 dagar. Räknade dagarna mellan sista piller mensen och den i dec och det var faktiskt 32 dagar... kan det va så att jag faktiskt har bim lite senare än vad jag räknat med och att jag inte är +5 utan typ runt själva bim?


    Så kan det vara och har du precis slutat med piller kan det ta ett tag innan mensen återställer sig helt oxå. Hoppas din kropp ger dig något svar snart. Ovissheten är inte så rolig. Kram
  • Joozzaan
    Lisa92 skrev 2015-01-16 01:07:02 följande:

    Så kan det vara och har du precis slutat med piller kan det ta ett tag innan mensen återställer sig helt oxå. Hoppas din kropp ger dig något svar snart. Ovissheten är inte så rolig. Kram


    Nej man greppar ju efter varje strå nu känner jag. Hoppas varje dag att antingen få ett plus eller mens. Skulle liksom bli glad att få mens till och med haha. Känns ju så segt att man antagligen inte är gravid och inte kan försöka igen heller förens allt sätter igång igen. Hade jag nu räknat fel kommer mensen förhoppningsvis idag! :)
  • Lisa92
    Joozzaan skrev 2015-01-16 01:12:52 följande:
    Nej man greppar ju efter varje strå nu känner jag. Hoppas varje dag att antingen få ett plus eller mens. Skulle liksom bli glad att få mens till och med haha. Känns ju så segt att man antagligen inte är gravid och inte kan försöka igen heller förens allt sätter igång igen. Hade jag nu räknat fel kommer mensen förhoppningsvis idag! :)
    Ja jag känner likadant :) blev glad när mensen kom igång igår för det betyder ju att jag och sambon kan försöka igen och inte behöver gå i ovetandesträsket :P och jag slipper ju även mensvärken på söndag :) tror den håller på att smyga bort nu efter att ha hållt mig vaken hela natten x)

    Håller tummarna för dig att i alla fall något händer i dag <3
  • BortaIdetBlå

    Testa mig nyss och det visade svagt svagt posetivt på gravtestet. Hoppas att det inte är ett s.k spöksvar. Blir o testa sig igen på söndag. :)

    Så håll tummarna!

  • Lisa92
    BortaIdetBlå skrev 2015-01-16 04:31:56 följande:

    Testa mig nyss och det visade svagt svagt posetivt på gravtestet. Hoppas att det inte är ett s.k spöksvar. Blir o testa sig igen på söndag. :)

    Så håll tummarna!


    Åh va kul :) håller tummarna för dig :)
  • BortaIdetBlå
    Lisa92 skrev 2015-01-16 04:39:12 följande:
    Åh va kul :) håller tummarna för dig :)
    Tack!

    Hoppas inte på ett spökstreck nu! :)
  • Joozzaan

    Fortfarande ingen mens. Enligt appen är jag BIM+6 nästan 7 nu hmm... :| har ett test kvar hemma. Ska nog testa i morgon igen och är det inget då så är det bara att konstatera att min kropp lite ur balans.

  • Ztarduzt

    Hoppar in. Detta år ska jag bli gravid!

    Är 23år, blir 24 i april och har alltid sagt att första barnet ska komma då jag är 24-25, så bara kämpa!

    Försökt sedan April förra året och fick nyss veta att jag har PCOS och ingen äl öht. Känns tungt men skönt att veta varför så vi väntar just nu på utredning och börja knapra piller.


    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015