• caroline1986

    Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015

    Hej på er!!

    Tänkte starta denna tråd till oss som tänkt försöka bli gravida nu i januari, o blir det inte på första försöket så följs vi alla åt till plusset!!

    Jag har länge viljat ha barn är 28år och min man med. Vi har varit tillsammans i 13 år förlovade i 8 och gifta i 3 månader och köpte hus förra året o har båda fast jobb med stadig inkomst så nu tyckte även mannen att det var dax :)

    Vi ska åka på bröllopsresa imorgon till Mauritius så vårat försök till o få ett plus blir där nere i värmen!!

    Hoppas vi blir några stycken här som kan följas åt :)

    ha det så bra o stort lycka till Hjärta

  • Svar på tråden Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015
  • Fyraprinsar
    Asarick80 skrev 2015-01-16 22:35:35 följande:

    Ush va jobbigt det är att vänta på att få testa sig. Har BIM den 22 ungefär. Mår lite halvskumt men är nog skengravid! ?

    Har haft lite ont över äggstockarna. Å som små stick i underlivet. :-/. Men vågar inte hoppas ännu.

    Hur tidigt har ni andra vågat testa?


    Jag har vid någon graviditet testat 1 dag innan BMI och fått svagt svagt, knappt synbart. Sedan har strecket blivit starkare varje dag. Jag har ägglossning om några dagar, om inte kroppen krånglar pga mf innan jul. Så nu är det MYS hela veckan lång:)
  • Fyraprinsar
    längtarefterbarn skrev 2015-01-17 12:53:40 följande:

    har fortfarande en vecka kvar till äl... Hoppet för en lyckad januaribakning är inte ute än :)


    Vi har nog samma nersläpp på ägg ungefär:) bara att tuta och köra!
  • caroline1986

    Hur går det för er som har bim nu??? Slipper ni mensen?? Vill ha vårat första plus nu!

    Själv börjar jag med bebisverkstan på fredag

  • AnEd

    Åh det är så tråkigt med all väntan...

    Men idag känner jag lite molvärk så jag hoppas hoppas hoppas att det tagit sig :) Och vill stanna förståss!

    Hur går det för alla andra som väntar och väntar?

  • AnEd
    MpSoE skrev 2015-01-17 06:46:46 följande:

    Misstänker att även jag börjar bli lite smått skengravid eller galen.. Hade mensvärk till och från under hela gårdagen (hade äl kring den 12e) samt hade lite konstiga flytningar. Har de senaste dagarna mått lite smått illa fast det tror jag kanske snarare beror på en växande visdomstand.

    Idag är det 9 dagar till bim (26e)


    Jag hade också det den 12e och jag känner också molvärk så det kan vara positivt :)


  • Theeeres

    Hoppar in här. Min mens var beräknad den 12/1 men har inte synts till än. Detta blir vårt fjärde försök sen avslut med P-piller. Har inga direkta symptom nu, men för en vecka sen så fick jag alla klassiska ont i magen signalerna, ont i svanken och ömma bröst! Tog ett test i förrgår, det visade negativt på stickan. Imorgon ska jag prova med ett digitalt test för att se. Då har det gått 6 dagar sen beräknad mens.

  • Fyraprinsar

    Jag håller tummar för alla!!! Själv har jag lovat mig själv att inte somna innan mys:) dödstrött... Sprang min runda idag och styrketränade ( måste då jag e instruktör och måste hålla formen) och då sa min sambo - du kommer vara toktrött älskling första jobbveckan efter jullov och så hårdträning idag.. Nä sa jag jag kommer vara på G:) jag e helt slut nu, fyra barn i soffan och jag liggandes bredvid. Alltid mysigt att mysa, men när det ska bakas syskon så har jag en tendens att somna. Ägglossningen är inte riktigt än så vi hinner nog! Trevlig lördag!

Svar på tråden Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015