• caroline1986

    Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015

    Hej på er!!

    Tänkte starta denna tråd till oss som tänkt försöka bli gravida nu i januari, o blir det inte på första försöket så följs vi alla åt till plusset!!

    Jag har länge viljat ha barn är 28år och min man med. Vi har varit tillsammans i 13 år förlovade i 8 och gifta i 3 månader och köpte hus förra året o har båda fast jobb med stadig inkomst så nu tyckte även mannen att det var dax :)

    Vi ska åka på bröllopsresa imorgon till Mauritius så vårat försök till o få ett plus blir där nere i värmen!!

    Hoppas vi blir några stycken här som kan följas åt :)

    ha det så bra o stort lycka till Hjärta

  • Svar på tråden Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015
  • Fyraprinsar
    MrsGustafsson skrev 2015-01-18 17:33:24 följande:
    Välkommen. 

    fyra dagar kvar till BIM, hade lite stickningar i mage innan idag, är osäker om jag brukar ha det innan mens, nu känner man ju av kropppen hela tiden. Vågar inte hoppas på något, låtsas som om jag inte bryr mig hur det än blir. Mest för att man inte ska bli besviken. Har ändrat mig lite ang att lägga babykläder bland tvätten så att man sambo ska hitta dessa när han ska hänga tvätt. Istället ska vi ge vår snart 7 åriga dotter påsen med kläderna efter KUB-testet. 
    Man försöker att inte hoppas men det gör man ju såklart! Håller alla tummar!!
  • Fyraprinsar
    trixiedix skrev 2015-01-18 17:55:50 följande:

    hoppar in här :)

    äl omkring nu och bim 3/2

    är vårt 2a försök på barn nr 3.


    Välkommen!! Tredje gången gillt då:) hur gamla är dina barn?
  • Fyraprinsar
    trixiedix skrev 2015-01-18 17:55:50 följande:

    hoppar in här :)

    äl omkring nu och bim 3/2

    är vårt 2a försök på barn nr 3.


    Hmm min matematik gick inte ihop:) 2:a försöket skrev du! 2:a gången gillt!
  • trixiedix

    2a försöket är vi inne på :) prickade in äl några dagar för sent förra månaden så det blev ingen bebi den gången.

    har 2 barn, två pojkar 8 år och 13 månader :)


    Fyraprinsar skrev 2015-01-18 18:07:56 följande:

    Hmm min matematik gick inte ihop:) 2:a försöket skrev du! 2:a gången gillt!


    b
  • MrsGustafsson
    mliinn skrev 2015-01-18 14:23:26 följande:

    Tack alla. Det är vårt första barn så vi känner oss otroligt lyckliga men även lite nervösa. Jag hade ömma och spända bröst precis som innan mens men det avtog aldrig som det brukar göra. Sen hade jag molvärk till och från.


     Första barnet är sååå speciellt. Första graviditeten, första tiden. ALLT. 
    Roligt att skaffa barn nummer 2 och tre också förstås, men känslan med första.......vad är en bal på slottet? Flört
  • mliinn

    Precis MrsGustavsson;) men vi vågar ändå knappt tro på det ännu, ska ta ett digitalt imorgon på morgonen bara för att vi ska kunna tro på det på riktigt.

  • Zanda

    Hoppas det kommer igång direkt utan problem!

    Jag älskar också förlossningar, har haft kanonbra och häftiga fast totalt olika med mina två! Men framförallt älskar jag att vara gravid, mår som en prinsessa och det är så coolt att någon växer inne i en, en helt ny liten person, sååå himla coolt!!!

    Har alltid tänkt oss två el kanske tre barn, nu kan både jag och min tänka oss fyra och kanske fem med! Låter inte alls som jag, men det är det roligaste jag har gjort i hela mitt liv!!!


    Fyraprinsar skrev 2015-01-18 17:30:48 följande:

    Eller hur! Visst har man mycket:) första e helt makalöst! Men nu varje gång man börjar planera är det stort! Ny individ varje gång:) jag är även såld på förlossningar:) älskar att föda barn:) beror naturligtvis på att jag har haft gryma förlossningar! Men nu är jag bara i tanken att bli gravid...igen efter mf. Det var mitt första så jag är rädd att kroppen inte ska vara igång än:(


  • Fyraprinsar
    trixiedix skrev 2015-01-18 18:16:45 följande:

    2a försöket är vi inne på :) prickade in äl några dagar för sent förra månaden så det blev ingen bebi den gången.

    har 2 barn, två pojkar 8 år och 13 månader :)


    b
    Då hoppas vi nu då! Roligt med en 3:e! Våra minsta är nästa lika gamla :) min minsting är 14 mån. Vore mysigt med tätt tycker vi!
Svar på tråden Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015