• caroline1986

    Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015

    Hej på er!!

    Tänkte starta denna tråd till oss som tänkt försöka bli gravida nu i januari, o blir det inte på första försöket så följs vi alla åt till plusset!!

    Jag har länge viljat ha barn är 28år och min man med. Vi har varit tillsammans i 13 år förlovade i 8 och gifta i 3 månader och köpte hus förra året o har båda fast jobb med stadig inkomst så nu tyckte även mannen att det var dax :)

    Vi ska åka på bröllopsresa imorgon till Mauritius så vårat försök till o få ett plus blir där nere i värmen!!

    Hoppas vi blir några stycken här som kan följas åt :)

    ha det så bra o stort lycka till Hjärta

  • Svar på tråden Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015
  • caroline1986
    pepparkakan skrev 2015-01-21 15:42:36 följande:

    Åh nej, typiskt! Men nya tag i februari. Jag lär vara kvar då också, missade förmodligen ägglossningen med en dag så har inga stora förhoppningar. När är nästa ägglossning för dig då?


    Lite tråkigt är det fast på nått sätt känns det ändå skönt o slippa stressen som blir konstigt nog! Har Äl 25feb så får se hur det går då istället! När har du äl?
  • pepparkakan
    caroline1986 skrev 2015-01-21 16:19:24 följande:
    Lite tråkigt är det fast på nått sätt känns det ändå skönt o slippa stressen som blir konstigt nog! Har Äl 25feb så får se hur det går då istället! När har du äl?
    Jag vet inte när jag har ÄL. Har väldigt oregelbunden mens. Denna månaden tog jag ÄL-test från dag 10 och fick den dag 22. Så vem vet när jag får nästa månad. Får testa mig fram helt enkelt och hoppas att mannen är hemma när det händer, han är nämligen borta väldigt mycket just nu. Inte så lätt att göra barn då!!
  • Fyraprinsar
    caroline1986 skrev 2015-01-21 15:27:58 följande:

    Hej på er!! Glädjer mig så åt era plus o hoppas på fler! Här hade jag och min man planerat o börja med bebos på bröllopsresan men går inte alltid som man tänkt sig, vi har legat med influensa i 1,5 v så har fått penicillin och andra fina tabletter så vi skjuter på det till februari istället! Så trådstartaren själv fick tji!! Men kanske kommer vara några kvar här även om 1 månad smile1.gif


    Vad synd!!!

    Du får satsa på nästa månad. Jag känner mig verkligen osäker på om vi fick till det... Vi fortsätter väl med en gravidtråd sen:) jag hänger kvar här oavsett!
  • Mysabelle

    Jag har av någon anledning gått och känt min skengravid de senaste dagarna. Magen är öm och svullen, har haft lite molvärk och till och med känt mig illamående ibland. Det konstiga med det är att jag har ÄL idag eller imorgon Drömmer så jag kan ju omöjligt vara gravid. Men vi jobbar vidare här hemma och jag försöker att inte vara fullt så besatt som jag har varit hittills.

    Något som är lite irriterande är att min sambo råkade jobba eftermiddag denna veckan och vi ses som mest en och en halv timme på kvällen, och jag ser honom sova en timme på morgonen så det finns inte så mycket mystid, men man får göra vad man kan med den tid man har!

  • Fyraprinsar
    Mysabelle skrev 2015-01-21 18:48:51 följande:

    Jag har av någon anledning gått och känt min skengravid de senaste dagarna. Magen är öm och svullen, har haft lite molvärk och till och med känt mig illamående ibland. Det konstiga med det är att jag har ÄL idag eller imorgon Drömmer så jag kan ju omöjligt vara gravid. Men vi jobbar vidare här hemma och jag försöker att inte vara fullt så besatt som jag har varit hittills.

    Något som är lite irriterande är att min sambo råkade jobba eftermiddag denna veckan och vi ses som mest en och en halv timme på kvällen, och jag ser honom sova en timme på morgonen så det finns inte så mycket mystid, men man får göra vad man kan med den tid man har!


    :) det är jätte jobbigt att känna, längta och fundera. För mig tar det tankar från allt annat! Ibland kan man ju känna av ägglossningen så som du beskriver. Jag var så trött så jag missade våran bästa tid för mys.. Nu är jag iväg på jobb och vi fick endast till 4&5 dagar innan ägglossning. Kanske 3 dagar om vingade tur... Suck. Men jag hoppas ändå! Bra att du vet att det är ägglossning på G, då är det bara att tuta och köra:)
  • Mysabelle
    Fyraprinsar skrev 2015-01-21 19:07:56 följande:
    :) det är jätte jobbigt att känna, längta och fundera. För mig tar det tankar från allt annat! Ibland kan man ju känna av ägglossningen så som du beskriver. Jag var så trött så jag missade våran bästa tid för mys.. Nu är jag iväg på jobb och vi fick endast till 4&5 dagar innan ägglossning. Kanske 3 dagar om vingade tur... Suck. Men jag hoppas ändå! Bra att du vet att det är ägglossning på G, då är det bara att tuta och köra:)
    Ja, jättejobbigt. Vi lyckades också 4 dagar innan, men ikväll har han inget val när han kommer hem! Haha! Jag är numera sexdiktator här hemma {#emotions_dlg.djavulsk}

    Hoppas kan man alltid, det finns studier som visar att de små simmarna kan överleva upp till en vecka!
  • MpSoE

    Grattis till er som fått plus!!

    Här har vi någon som antagligen inte är gravid.. Jag hade min äl kring den 12e och det mystes varje dagunderstöd min fertila period. Den 16e fick jag mensvärk, ökad mängd flytningar samt lätt illamående, samtliga tre symptom har varit dagligen sedan dess. Vad som får mig att känna mig tveksam till graviditet är att mensvärken inte alltid känns på samma ställe, ibland lite mer till höger, ibland på vänster sida. Man kan ju tycka att en molvärk ska kännas på samma ställe hela tiden? Så är fullt inställd på att tant röd kommer på måndag eller dagarna omkring och att det är hjärnan som spelar mig ett spratt

  • längtarefterbarn

    Tänk att det finns de som redan plussat här och jag har inte ens haft min ägglossning denna månad än XD


    Räknar med att få i helgen, eller kanske på måndag. Fortfarande under januari iaf :)

  • Fyraprinsar
    MrsGustafsson skrev 2015-01-21 21:25:31 följande:

    besvikelsen när man får ovälkommet besök. me n jag känner att jag inte kommer vara besatt nästa månad


    Lady Röd?? Värdelöst! Så känner jag också, nästa månad är det lite avdramatiserat.. Eller. Nä jag VILL NU! Hade du några känningar?
Svar på tråden Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015