• längtar14

    Några fler som ska göra FET nu i jan/feb

    Hej! Som rubriken lyder, några fler som ska göra en frysåterföring nu i jan eller februari? Jag har ägglossning nu och ska på ul imorrn för att se om vi kan göra en återföring nästa vecka (om det går att tina upp pluttarna förstås). Det här är vårt andra försök, det första var ett ET som slutade med missfall i v 11. Så nu hoppas vi att vi ska lyckas igen. Tänkte om vi kunde stötta varandra Och om nån vill ses så bor jag i Stockholm
  • Svar på tråden Några fler som ska göra FET nu i jan/feb
  • vinter11

    Hej, får man vara med här?:) jag ska snart göra min första frysåterföring på linnekliniken i Uppsala, i ostimulerad cykel. Börjar med ägglossningstest på onsdag. Detta är syskonförsök då vi gjorde ett lyckat ivf 2012, som även gav två försök till frysen. Nån mer som går på linnekliniken? Ska bli mycket spännande det här!

  • längtar14

    Idag så var jag på ul igen och ägglossningen har skett. Så på tors ska jag få tillbaka en blastocyst om den klarar upptiningen Vet ni när man har testdag med en blastis? När vi gjorde et med en 3 dagars i stimulerad cykel så var det 21 dagar. Jag testade dock positivt på ruvardag 10, fick en nidblödning på ruvardag 8. 
    Ska ju *ha* mens den 31 jan cirka om jag ska följa cykeln...

    Hur gick det för dig idag karriärskvinnan?

  • längtar14
    vinter11 skrev 2015-01-19 13:39:01 följande:

    Hej, får man vara med här?:) jag ska snart göra min första frysåterföring på linnekliniken i Uppsala, i ostimulerad cykel. Börjar med ägglossningstest på onsdag. Detta är syskonförsök då vi gjorde ett lyckat ivf 2012, som även gav två försök till frysen. Nån mer som går på linnekliniken? Ska bli mycket spännande det här!


    Välkommen till oss  
    Åhh jag håller tummarna för att det funkar för den här ggn oxå

    Jag går på fertilitetscentrum i stockholm.
  • Karriärskvinna
    längtar14 skrev 2015-01-19 18:24:23 följande:

    Idag så var jag på ul igen och ägglossningen har skett. Så på tors ska jag få tillbaka en blastocyst om den klarar upptiningen smile1.gif Vet ni när man har testdag med en blastis? När vi gjorde et med en 3 dagars i stimulerad cykel så var det 21 dagar. Jag testade dock positivt på ruvardag 10, fick en nidblödning på ruvardag 8. 
    Ska ju *ha* mens den 31 jan cirka om jag ska följa cykeln...

    Hur gick det för dig idag karriärskvinnan?


    Det var en tuff dag. Vi hade bara två i frysen, det ena embryot klarade sig inte men det andra är på plats, så nu är det väntan igen... Testdag om 12 dagar enl. Sahlgrenska.
  • Sandyyy

    Hej vinter11! Spännande att få följa dig oxå! Vi går på cura i Malmö.

    Längtan 14: så spännande att ni fått dag för återföring! Håller tummarna för att upptiningen går bra!

    Karriärskvinna: kan tänka mig att det var tufft, men vad härligt att ett är på plats :) Men jobbigt med denna ständiga väntan!

  • Love is everything

    När jag fick plus med sonen, plussade jag rd 5 redan, de andra gångerna mellan dag 7 och 9 ungefär. Allihopa var femdagars blastocyster!

    Grattis till ruvarstatus och härligt att höra att fler är på G!

  • Juli-a

    Kärriärskvinna: Tack, det gick bra med FET i onsdags. Blastisen klarade tack och lov upptining och jag är nu på RD6.
    Förstår att det måste känts tungt när din första inte klarade upptining, men GRATTIS till ruvarstatus! Glad

    Längtar14: Härligt att höra! Lycka till med frysåterföring på torsdag! {#emotions_dlg.flower}Fråga angående att ruva:
    Bör man verkligen "leva som vanligt"? Alla säger så olika.
    Att hålla igång ska tydligen vara bra för blodcirkulationen i livmodern, men hur är det med pulshöjande aktiviteter. Är det OK eller dumt att tex spinna, göra sit-ups, eller jogga? Hur tänker ni göra?
    (ställer denna fråga igen då jag ofta funderar kring det här) Obestämd

  • vinter11
    Juli-a skrev 2015-01-20 10:03:29 följande:

    Kärriärskvinna: Tack, det gick bra med FET i onsdags. Blastisen klarade tack och lov upptining och jag är nu på RD6.
    Förstår att det måste känts tungt när din första inte klarade upptining, men GRATTIS till ruvarstatus! Glad

    Längtar14: Härligt att höra! Lycka till med frysåterföring på torsdag! {#emotions_dlg.flower}Fråga angående att ruva:
    Bör man verkligen "leva som vanligt"? Alla säger så olika.
    Att hålla igång ska tydligen vara bra för blodcirkulationen i livmodern, men hur är det med pulshöjande aktiviteter. Är det OK eller dumt att tex spinna, göra sit-ups, eller jogga? Hur tänker ni göra?
    (ställer denna fråga igen då jag ofta funderar kring det här) Obestämd


    Grattis till er som ruvar! Håller tummarna!

    Julia: det är lätt att man tror att man själv kan påverka om det fäster eller inte.. Jag vet jag har själv varit där! Har testat det mesta när jag var ofrivilligt barnlös i tre år, fattas nog bara indiansk schamanism;) Är mycket lugnare nu och det förstås eftersom jag redan har ett barn. Jag tror att lagom är bäst; träna men kanske inte springa en mara eller så. Enligt kinesisk medicin (som jag provat) ska man när man är gravid: vila, inte äta stark mat och inte hårdträna. Cykla är ok. Det kan man ju följa om man vill..
  • Love is everything

    Den gången jag fick min son var jag sängliggandes och tittade på film i två veckor, jobbade på tung vårdavdelning annars. Och det gick ju bra! De andra gångerna har jag bara vilat ett par dagar och det har ju med tagit sig, men lett till mf v.5-6... Kommer definitivt vara hemma efter nästa fet, men kanske 1 v bara. Annars lever jag som om jag vore nygravid ungefär.

Svar på tråden Några fler som ska göra FET nu i jan/feb