• Ca Li

    Vi förstföderskor i Sthlm med BF sep-okt 2015

    Tänkte koll om det finns flera förstföderskor som ska (om allt går bra) föda i september/oktober 2015 i Stockholmsområdet?

    Lite mer info om mig:
    Jag är 32år och bor med min sambo i Skogås.
    Jag fick just mitt första + efter två års försökande på naturlig väg och med IVF. Nu verkar lilla embryot äntligen ha fastnat så hoppas på att det går vägen :).

  • Svar på tråden Vi förstföderskor i Sthlm med BF sep-okt 2015
  • Ca Li

    Var i söderort bor ni? Jag bor i Skogås. Räknas kanske som straxt utanför söderort men ändå.

  • Shibby

    Hej, jag hoppar gärna in här om det går bra! Glad 
    Jag är 24 år och bor i västerort med min sambo. Är i vecka 5+3 med bf 25 september, har inte ringt bm än och mår bra utan direkta symptom... har vul på måndag pga att jag går utredning för tidigare upprepade mf, så hoppas detta ska gå vägen den är gången! Skäms

  • Ca Li
    deardeer skrev 2015-01-27 10:59:02 följande:

    Jag har inte mycket symptom men plusade på BIM-7. Molvärk, lite mellanblödningar, gigantiska bröst och ömma bröstvårtor. Verkar vara höghormonare så symptomen kommer nog starkare snart!


    Hur vet man att man är höghormonanre?
    Shibby skrev 2015-01-27 14:59:13 följande:

    Hej, jag hoppar gärna in här om det går bra!  

    Jag är 24 år och bor i västerort med min sambo. Är i vecka 5+3 med bf 25 september, har inte ringt bm än och mår bra utan direkta symptom... har vul på måndag pga att jag går utredning för tidigare upprepade mf, så hoppas detta ska gå vägen den är gången! 


    Håller tummarna för att det funkar denna gång för dig. Känner mig orolig för missfall och då har jag själv aldrig haft något (har aldrig varit gravid innan) så måste kännas jäkligt jobbigt för dig.
  • Shibby
    Ca Li skrev 2015-01-27 16:26:57 följande:
    Håller tummarna för att det funkar denna gång för dig. Känner mig orolig för missfall och då har jag själv aldrig haft något (har aldrig varit gravid innan) så måste kännas jäkligt jobbigt för dig.

    Hmm, ja alltså jag kan inte önska min värsta fiende att behöva uppleva det mer än en gång.
    För alla kan ha otur, och det är trots allt väldigt vanligt... Ofta så kan man bli gravid igen vid nästa ägglossning, det blev jag nu så blev väldigt förvånad när jag plussade! 


    Men jag hoppas att du slipper det! Känner du inte av några symptom heller? Tungan ute

  • carrolinea
    Ca Li skrev 2015-01-26 22:41:30 följande:
    fråga om du får kan boka in ett tidigt ultraljud. Det brukar i så fall ske i v 8 verkar det som.
    deardeer skrev 2015-01-26 17:33:15 följande:

    Jag är 24 år, bf 5 oktober och är därför i vecka 4+1 idag! :)


    Välkommen :) hur går det för dig med gravid symptomer och sånt?
    Pratade med min BM idag och vi får komma v.9 (gravid v.10) får se om hon gör ngt ul då. Men det kanske inte är så långt kvar känns bara som en evighet.
  • carrolinea
    Shibby skrev 2015-01-27 16:38:09 följande:

    Hmm, ja alltså jag kan inte önska min värsta fiende att behöva uppleva det mer än en gång.
    För alla kan ha otur, och det är trots allt väldigt vanligt... Ofta så kan man bli gravid igen vid nästa ägglossning, det blev jag nu så blev väldigt förvånad när jag plussade! 


    Men jag hoppas att du slipper det! Känner du inte av några symptom heller? Tungan ute


    Hoppas det går vägen.

    Inte mycket symtom verkar det vara.

    Men på jobbet har jag fått gliringar idag om att jag är grinig både av barn och kollegor :(

    Hur känner ni er?
  • Ca Li

    Nu blev jag jätte orolig. Hade som mensvärk idag på jobbet och nu har det kommit lite blod :(

  • Ca Li

    Nu blev jag jätte orolig. Hade som mensvärk idag på jobbet och nu har det kommit lite blod :(

  • hellohello84

    Hej! Hoppar gärna in här om jag får. 30 år och har också försökt över två år och var på nybesök får IVF i december, och plussade som ett mirakel sedan på egen väg i julas. Ca Li, hur mår du? Blev du gravid via IVF? Läste att det är rätt vanligt med en liten blödning när man skulle ha haft sin mens egentligen i vecka 7-8 tror jag det var. Håller tummarna för dig.

  • guldhjärta
    deardeer skrev 2015-01-27 10:54:41 följande:
    Bor också i söderort, 24 år, bf 5/10!

    Vilken linje? Framtida barnvagnspromenader!
    Jag bor längs tunnelbanans röda linje i Bredäng :D 

    Vart i söderort bor du? Kul med samma bf datum även om det lär ändras senare Glad
Svar på tråden Vi förstföderskor i Sthlm med BF sep-okt 2015