• Celines Essence

    Är du olika sexuellt mot olika personer

    Hur är du i sängen mot olika män/kvinnor? Om du är olika sexuellt, beter dig olika, mot olika personer, undrar jag vad det beror på.

    Din ålder? (dvs att du ändrats med åren)

    Vilken typ av relation (tillfällig/lång)?

    Kärlek mellan er?

    Hur kär du är?

    Eller beror det på hur du förändrats psykiskt, eller kanske fysiskt?

    Eller beror det mest på hur den andre partner är mot dig?

    Säkert är det ofta en blandning av faktorer, men skriv fritt hur du tänker


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Svar på tråden Är du olika sexuellt mot olika personer
  • Maria 434
    Celines Essence skrev 2015-01-22 18:16:47 följande:

    Hur, ungefär, varierar du ditt sätt att vara? (Kanske svårt att beskriva)


    Eftersom det är personberoende så är det svårt att beskriva men det handlar väl mest om hur jag vill vara med personen och vad jag tycker funkar. Vissa kanske behöver vägledning så att säga, vissa kör man bara på med och andra kanske provar nya saker med. Ja, du fattar
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-01-22 11:37:41 följande:

    Mitt sexuella beteende ändras mycket beroende på om jag känner kärlek eller ej till min partner.

    Är jag kär blir jag mycket mer öm, försiktig och i vissa fall lite försiktigt trevande. Antar att det beror på att det finns något att förlora och att min partners uppfattning om sexet blir väldigt viktig. Jag känner stor hänsyn.

    Är jag inte kär blir mitt beteende mer primitivt och jag blir mer dominant. Jag anpassar mig dock mycket efter min partners signaler och beteende. Är hon inte sexuellt utagerande och tydligt så anpassar jag mig och håller sexet på en mer "basic" nivå. Är hon engagerad och utagerande så inbjuder det till mer experimenterade och jag tar ut svängarna mer. För mig är alltså samspelet viktigt. Jag kan/vill inte köra ett "en-mans-race".


    Visst, man anpassar sig och det är ju superbra. Det är ofta värdefullt att vara lyhörd. . . En-mans-race är ju inte alls kul. Men när man sedan blir trygg kan man ju utvecklas tillsammans. Då behöver man inte längre vara lika "försiktig".Det primitiva och dominanta har sin plats även i längre relationer
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Maria 434 skrev 2015-01-22 18:27:52 följande:

    Eftersom det är personberoende så är det svårt att beskriva men det handlar väl mest om hur jag vill vara med personen och vad jag tycker funkar. Vissa kanske behöver vägledning så att säga, vissa kör man bara på med och andra kanske provar nya saker med. Ja, du fattar


    Jodå. Jag kan tänka mig
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Haskel skrev 2015-01-22 11:41:13 följande:

    Alla människor har sina för- och nackdelar.

    Med en kvinna blev jag en riktig bröstfetischist, med en annan rumpfetischist. Med en annan har jag blivit närmast sexberoende. Med någon har jag blivit väldigt "vanilj", och en annan väldigt experimentell.

    Den kvinna jag nu är gift med är jag tyvärr närmare asexuell. Men då kan ni bara föreställa er hur bra hon är på andra plan


    Ja, din kvinna måste vara en fin/bra kvinna . Vill hon själv ha mer lust?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (omedvetet förförisk)
    Celines Essence skrev 2015-01-22 18:19:53 följande:

    Vet din sambo om att du är så? Har han sett den sidan av dig? Hur tror du han skulle reagera om han såg dig på krogen?

    Bara lite nyfiken... Menar inget dömande alls


    Sambon vet. Vi är på krogen ganska ofta. Och jag betér mig likadant då som när jag är själv ute. Han har inget emot det sålänge det inte är nån klängig jäkel på mig. Själv är jag inte klängig alls
  • Anonym (P)

    När jag var femton var jag så kåt att jag hade kunnat sätta på en melon. Nu är jag 43 och känner mig som jag föreställer mig en skolflicka: Det ska vara perfekt om det ska bli nåt sex.

  • Fjäril Vingad
    Celines Essence skrev 2015-01-22 18:25:08 följande:
    Tänk va! Din fd man skulle i praktiken kunna vara en man som påstod(likt män här på FL)att han har en kvinna utan lust... Han kanske trodde det. Tänk så fel han hade... Och tänk så fel du hade smile5.gif

    Så härligt att höra att du har det så bra nu, fina fjäril smile1.gif
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
    Ja, jösses, så fel vi hade!

    Sex kan ju verkligen vara så underbart!

    Tänkte också på det där att ha sex med någon man älskar... Det har hänt flera gånger att jag börjat gråta mitt i alltihopa, för det blir så mycket härliga känslor. Höll på att skrämma slag på dem! Nu vet de att det händer ibland, och låter mig gråta ut utan att tro att de gjort något fel.
  • Celines Essence
    Anonym (P) skrev 2015-01-22 19:17:09 följande:

    När jag var femton var jag så kåt att jag hade kunnat sätta på en melon. Nu är jag 43 och känner mig som jag föreställer mig en skolflicka: Det ska vara perfekt om det ska bli nåt sex.


    Vad menar du med att det ska vara perfekt?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (tjejen)
    Anonym (omedvetet förförisk) skrev 2015-01-22 09:55:25 följande:
    Jag har sambo sen 3 år tillbaka som jag älskar. Innan jag träffade han så gick jag ur ett 5årigt förhållande så där imellan lärde jag mig att ragga och flörta med andra män. Mitt 5åriga förhållande påbörjades under mitt andra år på gymnasiet. Innan dess raggade man ju inte så mycket.
    Men iallafall. När jag åker iväg för att träffa gamla kompisar och när vi går ut på krogen för att bara umgås så har jag två killkompisar som ofta uttrycker sig om hur "farlig" jag är. Får ofta höra att om jag va singel så hade jag kunnat få vemfan jag velat i säng, jag är flörtig och förförande. Dock är jag omedveten om att jag är det och jag skulle aldrig bedra min sambo eller lämna han för nåt ligg. Men det är ju kul att höra iofs och visst kan det hända att man blir bjuden på en och en annan alkoholhaltig dryck.
    Jag är precis likadan! Skulle kunna charma vem som helst till sängen och flörtig är jag i grunden, vilket jag har insett på senare år, ibland kan jag komma på mig själv att jag framstår som flirtig!  Men bara för att jag har charm och är förförisk så använder jag det inte till att få karlar i sängen! Det är bara sån jag är.....

    Om jag ska svara på frågan så ett stort nja! Jag läser oftast av killen innan hur han är! Min ex man och jag hade världens tråkigaste sexliv och jag fick be honom byta ställning! Även fast vi var gifta så länge så berätta jag aldrig vad jag gilla, kändes helt onödigt, då han var mer för en dominant kvinna och sexet var en bekräftelse för honom! 
    Andra killar har jag kunnat berätta hur jag vill ha det och vad jag gillar och tror det uppskattats! Jag vill på ett sätt i sängen och försöker hålla mig till det, när jag nu slipper tråkigt sex med mitt ex  
  • Frökenfrykena
    Celines Essence skrev 2015-01-21 21:21:38 följande:

    Hur är du i sängen mot olika män/kvinnor? Om du är olika sexuellt, beter dig olika, mot olika personer, undrar jag vad det beror på.

    Din ålder? (dvs att du ändrats med åren)

    Vilken typ av relation (tillfällig/lång)?

    Kärlek mellan er?

    Hur kär du är?

    Eller beror det på hur du förändrats psykiskt, eller kanske fysiskt?

    Eller beror det mest på hur den andre partner är mot dig?

    Säkert är det ofta en blandning av faktorer, men skriv fritt hur du tänker


    Ja, för mig är det helt klart olika. Är det bara jag och min man är det mer kärlek och passion medan om vi är tillsammans med andra så är det mer "roller" och mer "hardcore". Skulle inte beskriva det som känslolöst men inte lika kärleksfullt kan man väl säga. Sen är det även olika beroende på vem vi ska träffa såklart.
Svar på tråden Är du olika sexuellt mot olika personer