• Nemi89

    Vi som börjar med pergotime 2015

    Hejsan!

    ny på den här sidan men jag tänkte att det kunde vara skönt att prata med människor som är i liknande situation som vi är nu.
    Diskutera hopp, nervositet, läkarbesök och hur det går efter alla behandlingar m.m.

    Jag fick veta att jag har PCO när jag var 17 och den läkaren sa även att jag aldrig kommer att få barn. Men ett par år efter det fick jag höra att det finns hormontabletter, sprutor m.m. och att det kommer lösa sig.
    Nu är vi alltså i det läget att vi ska på undersökning tillsammans då jag slutade med p-piller för ett år sedan. Hoppas hoppas att det här kommer att gå bra!
    Har längtat efter barn några år nu...

    Finns det fler därute i liknande sits som vill ha någon att prata med???

  • Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015
  • Carro83
    Decibel84 skrev 2015-10-22 18:20:06 följande:

    Jag ska inte göra IVF.

    Det jag skrev, och tänkte fråga är om jag kan få hormonstrimulerande utan att göra en insemination:)

    Jag fick inte pergotime idag utan ett annat preparat, vilket jag tycker är jätte bra, äntligen. Mitt sjukhus har varit sega med detta då dom väntat på massa genomgångar och test på detta läkemedel..

    Letrozol ska jag dock ta fem dagar, sedan återbesök för att se hur blåsan växt

    Japp jag har gjort spolning, trodde jag alla gjorde vid utredning?

    Nej, för oss, om det inte tar sig nu har vi ett försök kvar


    Skönt att du fick letrozol nu då. Jag fick pergotime direkt, spolning lät det som är ett senare stadie, men hoppas de tar sig nu. Blinkade gubbe nu i 3dagar så ÄL kommer nog imorgon (använder clearblue advanced äl test)

    Gjorde spolningen ont? Läst blande kommentarer på det..
  • Decibel84
    Carro83 skrev 2015-10-27 07:58:21 följande:
    Skönt att du fick letrozol nu då. Jag fick pergotime direkt, spolning lät det som är ett senare stadie, men hoppas de tar sig nu. Blinkade gubbe nu i 3dagar så ÄL kommer nog imorgon (använder clearblue advanced äl test)

    Gjorde spolningen ont? Läst blande kommentarer på det..
    vi gör spolning före behandling, vilket iaf för mig är självklart eftersom man kan ha stopp i ledarna, eller som mig, få reda på att ena sidan inte har någon passage
    Så ja, tog värktabletter innan, det stack och nöp när dom spolade...obehagligt...svimmade en timme efter då jag var på stan:S
  • Decibel84

    fick superont idag i ena äggstocken, högg liksom till två gg, tänk om jag fick ägglossning nu...har ju inte ens gjort inseminationen!

  • Nattis88

    Är inne på vårat andra fördök med pergotime. Verkar som det är olika för alla. Vi har upp till sex försök på oss med pergotime innan vi får inseminering. Våran läkare sa att jag var så oass ung (27 år) att man har så pass mpnfa flrsök med det oå sig. I allafall i östergötland. Jag har diagnosen pco och har ingen mens alks om jag inte ätter provera tabletter för att den ska komma. Är just nu som sagt inne på andra kuren pergotime och har en liten äggblåsa att förlita oss på nu. Gången innan svarade jag inte på behandlingen.

  • idiisen

    Jag har ätit pergotime, och väntar fortfarande på mens. BIM +10 idag! Obestämd 
    Visade inget på graviditetstest för 4 dagar sedan. Hoppet är nu borta för inte kan det visa positivt såhär sent. Rynkar på näsan

    Kram till er.

  • Carro83
    Decibel84 skrev 2015-10-27 17:38:12 följande:

    vi gör spolning före behandling, vilket iaf för mig är självklart eftersom man kan ha stopp i ledarna, eller som mig, få reda på att ena sidan inte har någon passage

    Så ja, tog värktabletter innan, det stack och nöp när dom spolade...obehagligt...svimmade en timme efter då jag var på stan:S


    Jag tyckte också att det var konstigt att de inte gjordes direkt. Jag vet inte om jag har stopp el likande. Så hade varit skönt att haft de gjort.

    Är inne på min 5e blinkande gubbe dag, dvs äl testet har inte visat än?! När största chansen är. Är det någon mer som haft så?

    Om de inte vill ta sig nu ska jag boka nytt möte med läkaren. Man känner sig mer och mer nerslagen.

    Tänkte passa på och fråga om biverkningar ni andra haft, jag är så galet mycket känsligare än vad jag brukar..
  • TB1

    Hej alla,

    Här har vi en som ska börja med pergotime på tisdag =) försök nr 4 med pergo...

    Vi har försökt i mer än två år... så håller tummarna på den här gången =)

  • minipeach

    jag har också ätit pergotime 50 mg denna cykel, trots egen ägglossning. Läkaren tyckte vi lika gärna kunde göra det tills det blir dags för IVF. Vi är utredda och man hittar inget tokigt med någon av oss, det bara vill sig inte. så jävla frustrerande! bör väl bli ägglossning här inom några dagar förhoppningsvis, ska göra VUL på tisdag så vi får se då. Brukar cykeln bli längre av pergotime?  hoppas man slipper IVF och att det tar sig denna gång, kram till er alla.

  • Decibel84

    Letrozol ska tydligen vara bättre, ge färre biverkningar och är inte lika stor risk att det skapas fler ägg dvs tvilling/trillingar.
    så ni som har möjlighet fråga om Letrozol

  • minipeach

    Tack för tips dezibel, ska höra med gyn på tisdag! Har ännu inte fått så mycket biverkningar, ibland värmevallningar och trötthet. Någon som tänker smörja med progesterall mellan äl och BIM? Jag funderar på det själv. Kanske kan underlätta på något sätt för ägget att fästa (om derby släpper) :)

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015