• Nemi89

    Vi som börjar med pergotime 2015

    Hejsan!

    ny på den här sidan men jag tänkte att det kunde vara skönt att prata med människor som är i liknande situation som vi är nu.
    Diskutera hopp, nervositet, läkarbesök och hur det går efter alla behandlingar m.m.

    Jag fick veta att jag har PCO när jag var 17 och den läkaren sa även att jag aldrig kommer att få barn. Men ett par år efter det fick jag höra att det finns hormontabletter, sprutor m.m. och att det kommer lösa sig.
    Nu är vi alltså i det läget att vi ska på undersökning tillsammans då jag slutade med p-piller för ett år sedan. Hoppas hoppas att det här kommer att gå bra!
    Har längtat efter barn några år nu...

    Finns det fler därute i liknande sits som vill ha någon att prata med???

  • Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015
  • Decibel84
    minipeach skrev 2015-10-31 07:03:08 följande:

    Tack för tips dezibel, ska höra med gyn på tisdag! Har ännu inte fått så mycket biverkningar, ibland värmevallningar och trötthet. Någon som tänker smörja med progesterall mellan äl och BIM? Jag funderar på det själv. Kanske kan underlätta på något sätt för ägget att fästa (om derby släpper) :)


    Jag smörjde denna cykel, första gången , tänkte ja skulle testa
  • SRMmamma87

    Hej gänget,

    Är på min andra dag av pergotime kur 1. Vi har försökt bli gravida i 18 månader, längtat och pratat om det längre. Än så länge inga biverkningar. Kanske mera kåt?
    Vi har gjort utredning och allt ser bra ut, spolat äggledarna också. Eventuellt något låg nivå på pregesterolebn, därför prövar vi pergotime nu. Känns som jag fått förnyat hopp! 

  • minipeach

    jag var in på ultraljud igår och då hade jag en stor äggblåsa som hon trodde skulle släppa under kvällen och en på andra sidan hon trodde redan släppt. Fick utslag på ägglossningsstickan igår så nu hoppas jag att det tar sig. Tänker börja smörja med progesterall ikväll så får vi se :) har fått remiss till IVF också ifall att det inte blir något eftersom det inte verkar finnas något fel på någon av oss.
    kram till er!

  • Decibel84
    minipeach skrev 2015-11-04 18:34:08 följande:

    jag var in på ultraljud igår och då hade jag en stor äggblåsa som hon trodde skulle släppa under kvällen och en på andra sidan hon trodde redan släppt. Fick utslag på ägglossningsstickan igår så nu hoppas jag att det tar sig. Tänker börja smörja med progesterall ikväll så får vi se :) har fått remiss till IVF också ifall att det inte blir något eftersom det inte verkar finnas något fel på någon av oss.
    kram till er!


    progesteron ska väl smörjas ca 2 dagar efter ägglossning? vill minnas att jag fick tips om att smörja dag 16 till 28
  • Msan86

    Måste fråga... Ni som har ätit Pergo fick ni jätte svullna bröst innan mens? Testar negativt, ingen mens men mina bröst är så svullna så mina bh:ar har blivit trånga

  • mickaa
    minipeach skrev 2015-10-31 07:03:08 följande:

    Tack för tips dezibel, ska höra med gyn på tisdag! Har ännu inte fått så mycket biverkningar, ibland värmevallningar och trötthet. Någon som tänker smörja med progesterall mellan äl och BIM? Jag funderar på det själv. Kanske kan underlätta på något sätt för ägget att fästa (om derby släpper) :)


    Hej. Jag äter letrozol för andra gg nu. Har inga direkta biverkningar . Bara trötthet , annars inget. Fått fina bra äl av den o alla äl har varit exakta. Alltså kommit på samma antal dagar efter mens. Har äl idag o även tagit ovitrelle för o säkra släppet av ägget . Så för mig har den varit bra . Får väl ännu se om man blir gravid på den men;) lycka till.
  • SRMmamma87

    Ska ha ÄL när dom helst. Har haft biverkningar av tabletterna tyvärr, panikångest attack bland annat. Vad göt man inte för en bebis?!

  • minipeach

    Usch vad jobbigt! Själv har jag världens pms så det hjälpte nog inte för mig! Sitter och grinar på golvet för det känns så värdelöst alltihop!

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015