• Nemi89

    Vi som börjar med pergotime 2015

    Hejsan!

    ny på den här sidan men jag tänkte att det kunde vara skönt att prata med människor som är i liknande situation som vi är nu.
    Diskutera hopp, nervositet, läkarbesök och hur det går efter alla behandlingar m.m.

    Jag fick veta att jag har PCO när jag var 17 och den läkaren sa även att jag aldrig kommer att få barn. Men ett par år efter det fick jag höra att det finns hormontabletter, sprutor m.m. och att det kommer lösa sig.
    Nu är vi alltså i det läget att vi ska på undersökning tillsammans då jag slutade med p-piller för ett år sedan. Hoppas hoppas att det här kommer att gå bra!
    Har längtat efter barn några år nu...

    Finns det fler därute i liknande sits som vill ha någon att prata med???

  • Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015
  • Decibel84

    Beräknad mens på lördag, känner verkligen ingenting. Efter inseminationen kändes det i äggstockarna i flera dagar..

  • Pco_1_2

    Hej flickor!
    Jag har hängt här mycket innan men tog en paus.
    Nu är jag på cd 4 och alltså dag 2 med pergotime, har tagit 3 kurer innan utan resultat.

    Ni som tagit Pergo, vilken dag har ni fått äl?

  • minipeach
    Pco_1_2 skrev 2015-11-10 21:40:06 följande:

    Hej flickor!
    Jag har hängt här mycket innan men tog en paus.
    Nu är jag på cd 4 och alltså dag 2 med pergotime, har tagit 3 kurer innan utan resultat.

    Ni som tagit Pergo, vilken dag har ni fått äl?


    Jag fick dag 14!
  • Pco_1_2

    Okej :) jag ska nämligen ta sprutan själv hemma när stickor visar på att det börjar vara dags, svårt!

  • Matsva
    minipeach skrev 2015-11-11 06:15:44 följande:

    Jag fick dag 14!


    Hej!

    Jag hoppar in här har precis avslutat min första behandling med primolut och Pergotime. Gjort hss spolning och jag fick positiva ÄL test för första gången i livet nu den 4/11 5/11 och 4/11 men klart starkast streck (starkare än kontrollstrecket den 5/11) gjort VUL och konstaterat en fin äggblåsa.

    Jag fick alltså positiva ÄL test på cykeldag 18,19 och 20 men starkast dag 19!
  • Decibel84

    Varför ska ni använda stickor? Jag tog pergotime sen tar man otrivelle efter att det "ser ut som det ska"...sprutan ger att man får ÄL inom 48 timmar.
    Att be någon ta tester verkar ju jätte dumt, jag exempelvis ger inte utslag på tester, och mina läkare som jag träffat är jätte emot just ÄL tester..konstigt

  • Pco_1_2

    Jag vet, jag har gått igenom 6 stycken behandlingar med pergotime och ovitrelle, även gonal-f.
    Anledningen till stickor är för att jag ägglossat så olika, kan inte åka på vul 5 ggr under en cykel.

  • Decibel84
    Pco_1_2 skrev 2015-11-11 18:04:50 följande:

    Jag vet, jag har gått igenom 6 stycken behandlingar med pergotime och ovitrelle, även gonal-f.
    Anledningen till stickor är för att jag ägglossat så olika, kan inte åka på vul 5 ggr under en cykel.


    Jaha, ja jag är inte så påläst;) Kanske är det jag som har haft sån tur att när jag åker in efter min pergokur så är mitt ägg ca 17mm, sen tar jag sprutan och då är det klart liksom...Men kanske är det så att vissa åker in efter en kur och det inte alls växt som det ska?
    Nu tar jag ju inte pergotime alls längre då det ger mycket mer biverkningar och kan resultera till att det skapas fler ägg
  • Pco_1_2

    Decibel84: okej du äter inte någon hormonkur nu då alltså?

    Tar man sprutor måste man kolla minst 2 ggr.

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015