• Solstråle02

    Nr 3 i Juli, Någon mer?

    Tänkte bara kolla om det är någon mer här inne som ska få nr 3 till sommaren, hade varit roligt att dela lite tankar....

  • Svar på tråden Nr 3 i Juli, Någon mer?
  • älskalivet

    Hej! Vad roligt att höra så många som väntar sitt tredje barn i juli. Vi har rul planerat den 5/3. Har 2 pojkar nu, vi kommer även denna gång att vilja veta om det är en flicka eller pojke om det är möjligt. 
    Jag går varenda dag på arbetet och försöker hålla in magen (som putar mer för varje dag) och har på de största kläderna - har liksom tänkt att jag skulle vilja vänta berätta till efter rul, men nu vet jag faktiskt inte om det är möjligt att hålla på det....dessutom håller vi på att planera för verksamheten vad gäller täckning med bemanning etc....blir konstigt att jag själv som är en del av ledningsgruppen inte berättar kanske....puh, är orolig för att det inte kommer tas med glada miner från ledningen då jag inte arbetat där ett år ännu och har en ansvarsfull position. 

  • Solstråle02

    NittonHundra81 skrev 2015-02-17 14:37:06 följande:

    Hej,

    jag hoppar in här då jag också väntar på nr 3 som är beräknad den 11 juli. Jag har två tjejer födda 2010 och 2013. Vi var på RUL förra veckan och fick konstaterat att till 100% så var det en pojke. Vår stora tjej jublade och fnissade åt den lilla snoppen på ultraljudsbilden men den lilla tjejen blev så besviken för hon hade hoppats på en lillasyster. Det har hållit i sig och hon har inte velat prata om lillebror men det börjar sakta men säkert släppa och nu börjar hennes nyfikenhet ta över igen :)

    Hej!
    Ja gör gärna det, kul!
    Var också på ul häromdagen, vi tog inte reda på vilket kön det var, men man spekulerar ju, så du tydlig skillnad nu från när du fick dina tjejer?
    Ja det är mycket funderingar om både det ena och det andra från syskonen sida....


  • NittonHundra81

    Det är verkligen helt nya känslor nu när vi vet att det är en pojke, allt känns helt nytt även om det är tredje gången. Så spännande är det! Vi bor lite trångt än så länge och försöker planera om hemma och det är en utmaning. Få både fint och praktiskt och just nu boar min hjärna för fullt :)

    Jag var på hälsoundersökning genom arbetet igår och fick veta att både blodvärdet och blodtrycket var lågt så hon tyckte inte det var konstigt att jag fortfarande mådde dåligt. Hon tyckte jag skulle ringa min BM och begära sjukskrivning men jag är bara så feg när det kommer till såna saker och är lite rätt för vad jobbet skall säga eller tycka och tänka.

    Älska livet: förstår precis hur du känner inför att berätta på jobbet. Men tror att det oftast bli positivare än man själv går och tänker. Jag var skitnervös när jag skulle berätta men min chef studsade ur stolen och gav mig en stor kram. :D Lycka till!

  • älskalivet

    Hej på Er!
    Vad spännande att Ni fått veta att det är en pojke ni väntar. Jag har berättat för min chef nu och hon för sina kollegor och sin chef i sin tur. Hon blev först chockad och frågade om jag inte hade tänkt efter före. Men hon sansade sig och bad om ursäkt senare, sa att hon var glad för min skull och att vi ska hitta en bra lösning för min frånvaro - så det känns helt ok nu. Jag kommer berätta för mina medarbetare på kommande personalmöte nästa vecka. Hm...de flesta borde nästan ana ändå, för oj, vad magen börjat växa sista veckan. Jag tycker mig känt lite liv därinne, men inte helt säker. Hur är det för er? Har ni känt bebisen? Tycker ni magen verkar växa sig större fortare denna gången?

  • Solstråle02

    Hej......
    Ja det förstår jag att det känns helt nytt med att det kommer bli en pojk ist för flicka nu då. Man säger ju att det spelar ingen roll vad det blir men visst blir det lite speciellt om det blir det andra könet som man inte har.....Jag som har två pojkar....det skulle kännas väldigt spännande och roligt att få en liten tös, men det känns som det blir en pojk till här och visst då blir ju storebröderna glada för de hoppas ju på en pojk......
    Pojknamn har vi, tjejnamn har vi inte ens spekulerat i eftersom det känns långt borta.....
    Skönt att du berättat på jobbet, jo magen den växer så det knakar och jodå här fladdrar det på rätt bra i magen emellanåt, det är så härligt!!!!

  • Solstråle02

    På tal om det här med låga blodvärden osv......vad äter ni för det? Äter ni några andra vitaminer?
    Jag känner mig fortfarande trött, huvudvärk mm funderar på om det kan vara det på mig också. Jag äter niferex, en tablett om dagen, kanske man kan ta två??

  • NittonHundra81

    Solstråle02: jag är också extremt trött denna gång med huvudvärk mer eller mindre varje dag. Mitt järnvärde har pendlat så min trötthet beror inte bara på det.... min BM rekommenderade två per dag men min mage klarade inte av dom så jag dricker nu blutsaft och hoppas det räcker. Annars äter jag bara D-vitamin och BM vill att jag ska äta multivitamin för gravida så den slinker ner när jag kommer ihåg det :) 

  • älskalivet

    Hej! Hur går det för er? Vad gäller lågt blodvärde/ låga järndepåer, så tror jag att jag funnit det som hjälpt mig. Började med 1 Niferex, men märkte ingen skillnad. På eget initiativ började jag även ta B-vitamin eftersom jag läst att man inte kan ta upp järn om man har b-vitaminbrist. Efter ett tag försvann den fruktansvärda huvudvärken och jag kände mig piggare. Men efter några veckor efter det smög sig huvudvärk och trötthet på sig igen, så jag ökade och äter 2 niferex nu. Så just nu mår jag rätt ok, men om det beror på vitaminerna eller inte har jag ju ingen aning om!

    Har ni tagit reda på om det blir flicka el pojke? Vi har 2 pojkar sedan tidigare och bm sa sig vara säker på att det är en flicka i magen - känns roligt, men konstigt. Jag var så inställd på att det är en pojke. Sedan blev jag framskjuten, så nu beräknas bebis komma först i början av augusti, men hoppas jag får vara kvar här ändå.

  • Solstråle02

    Hej!
    Ok, tack för allt tips om lågt blodvärde, jag kör fortfarande på en niferex men ska nog köpa b-vitamin också då, 
    Älskar livet; SJÄLVKLART får du vara kvar härGlad
    Bara roligt nu när vi har börjat skriva lite, sen är jag tyvärr inte jättebra på att hinna gå in och kika....det är så mkt annat, jobb, osv.....
    Själv fick jag ringa till min bm i förrgår eftersom jag fått någon konstig känsla långt ner, så på tisdag blir det nytt ultraljud för att se så inte livmodertappen har börjat mjukna.....och det hoppas jag inte!!!! Då blir det sjukskrivning och det är jag inte alls sugen på.
    Älskar livet; nej vi tog inte reda på könet men man spekulerar ju.....Glad

Svar på tråden Nr 3 i Juli, Någon mer?