• Anonym (S)
    Äldre 21 Mar 18:16
    4304 visningar
    34 svar
    34
    4304

    120 kr - 3 dagar. Hur ska jag planera inköpen?

    Jag har exakt 120 kr att leva på till på onsdag och har ingen mat alls hemma i skåpen. Ska dessutom göra ett gynekologiska ingrepp på måndag som hör att jag kommer blöda, så bindor måste inhandlas också.

    Jag skulle vilja ha tips på mat jag kan köpa för dessa pengar och leva på i tre dagar, tänk på att pengarna även ska räcka till bindor. Jag är både laktos- och glutenintolerant, så inget som innehåller mjöl, mjölk eller vanliga havregryn. Vet ni några bindor som är billiga får ni gärna tipsa mig om såna också.

  • Svar på tråden 120 kr - 3 dagar. Hur ska jag planera inköpen?
  • Äldre 21 Mar 18:20
    #1
    +1

    Grönsaks-och rotfruktssoppa är billigt,gott och nyttigt. Gröt till frukost.

  • Zoja
    Äldre 21 Mar 18:24
    #2

    Lidl, ÖB eller annan sådan billig kedja lär ha rätt billiga bindor, och annan skit.

    Köp hem ett paket röda linser, några potatisar och eventuellt någon grönsak som lök, paprika etc och gör en linsgryta. Billigt, nyttigt och kan lätt stå i kylskåp i tre dagar.

  • Äldre 21 Mar 18:29
    #3

    Soppa! Morot+potatis+lök, blomkål(frys)+potatis+lök. Vatten,kryddor och mixa släta.

    Linsgryta(tomatkross, lök,vitlök, röda linser, morot, paprika, kryddor) med ris.

    Gör 2portioner av varje rätt=lunch o middag till alla dagar. Ägg till frukost, äppel som mellanmål.

    Till det(o ett paket bindor) borde väl pengarna räcka.


  • Anonym (billi­g o bra mat)
    Äldre 21 Mar 18:50
    #4

    Köp pasta, ris eller potatis vad du gillar bäst.  En korvbit eller 2 pkt bacon. En korvbit räcker 4 dagar och baconpaketen kan du dela på så får du 4 middagar. Du gör mos eller har pastan till.

    Ett paket köttfärs + lök och två tomater så får du köttfärssås till pastan som räcker 4 middagar.

    Två burkar fiskbullar = 30 kr till potatisen.

  • Anonym (Nudla­r)
    Äldre 21 Mar 18:55
    #5

    Köp några paket med thailändska nudlar med valfri smak och en låda ägg. Rör ner ett ägg när du kokar nudlarna.

  • Anonym (tips)
    Äldre 21 Mar 18:57
    #6

    Ica Basic bindor är billiga och bra.Ica har billig ravioli i burk.Lidl har billiga fiskbullar.Invandrarbutiker brukar ha billiga burkar med bönor.

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Äldre 21 Mar 19:13
    #7
    Zoja skrev 2015-03-21 18:24:23 följande:

    Lidl, ÖB eller annan sådan billig kedja lär ha rätt billiga bindor, och annan skit.

    Köp hem ett paket röda linser, några potatisar och eventuellt någon grönsak som lök, paprika etc och gör en linsgryta. Billigt, nyttigt och kan lätt stå i kylskåp i tre dagar.


    Tack för tipsen, ska nog köra på detta med linsgryta. Jag tycker om både linser och grönsaker, så det var ett bra förslag.
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Äldre 21 Mar 19:15
    #8
    Anonym (tips) skrev 2015-03-21 18:57:26 följande:

    Ica Basic bindor är billiga och bra.Ica har billig ravioli i burk.Lidl har billiga fiskbullar.Invandrarbutiker brukar ha billiga burkar med bönor.


    Jag över ju varken fiskbullar eller ravioli pga att det innehåller gluten, men ska kolla efter Ica basis bindor.
  • Äldre 21 Mar 19:51
    #9

    gula ärtor är nästan gratis. med en lök och lite kryddor du kanske har hemma gör du godaste ärtsoppan. 

  • Äldre 21 Mar 19:56
    #10
    Morkullan skrev 2015-03-21 19:51:53 följande:
    gula ärtor är nästan gratis. med en lök och lite kryddor du kanske har hemma gör du godaste ärtsoppan. 
    Ja du,då bleve det en total bantningskur på köpet här hemma! Skulle inte äta ärtsoppa om så kungen bjöd mig. Blir lite ofint sitta och spy inför folk. Tungan ute
Svar på tråden 120 kr - 3 dagar. Hur ska jag planera inköpen?