• Chana
    Äldre 21 Feb 16:34
    27573 visningar
    32 svar
    32
    27573

    Hur skyddar man sig mot svart magi och sânt???

    Hej!
    Är det nâgon som vet hur man skyddar frân det onda jag menar svart magi och sânt?
    Pâ senaste tiden sâ har jag sâdana hemska mardrömmar samt väldigt ofta huvudvärk. Jag har aldrgi huvudvärk i vanliga fall. Det är saker som försvinner frân platser och kommer tillbaka pâ samma plats ja lite konstiga saker om händer dâ och dâ. Kommer inte ihâg allt men jag känner att nâgot inte är som det ska.
    Jag undrar ocksâ hur man kan göra om man redan har blivit utsatt för "svart magi" för att fâ bort det?
    Jättetacksam om jag kan fâ nâgra svar!!!

  • Svar på tråden Hur skyddar man sig mot svart magi och sânt???
  • HumDis
    Äldre 21 Feb 16:50
    #1

    Om du har huvudvärk en längre tid och inte brukar ha det så rekommenderar jag att du ringer sjukvårdsupplysningen eller kontaktar din vårdcentral.

  • Danbal­a
    Äldre 21 Feb 16:51
    #2

    Jag tycker det du beskriver låter som en kombination av ett antal ordentliga symptom på stress.

  • Mjao
    Äldre 21 Feb 16:52
    #3

    Gå till vårdcentralen är mitt tips, kolla om huvudvärken kanske beror på något annat och att sakernas mystiska omlokaliseringar inte är någon vitaminbrist som kanske gör dig lite virrig.
    Släpp det där med magin tycker jag tills du varit hos en läkare som kan konstatera att det inte är något medicinskt fel på dig. Förändras ens allmäntillstånd plötsligt och man får mycket huvudvärk och dyl. ska man alltid uppsöka läkare och utesluta att det inte beror på något farligt.

  • Chana
    Äldre 21 Feb 17:06
    #4

    Hej igen!
    Ingen fara jag har redan gjort en riktig "check up" eftersom jag försöker bli gravid sâ jag är absolut inte sjuk.
    Jag skrev inte här för att bli idiotförklarad utan för att fâ veta hur man skyddar sig mot svart magi eller vad det nu heter?

  • Röd drake
    Äldre 21 Feb 20:24
    #5

    Chana Har nån idiotförklarat dig? I vilket inlägg då? Jag ser faktiskt bara ärlig omtänksamhet i inläggen här... Om det absolut inte är något medicinskt så är det väl isåfall närmare till hands att du har "besök" hos dig än att det skulle vara svart magi? Varför tror du det är just svart magi?

  • Sitien­s
    Äldre 21 Feb 20:59
    #6

    *drar fram wicca-boken* Är själv inte troende, inte så aktivt, men eftersom du inte har fått gensvar i sjukvården så kanske jag kan försöka hjälpa. Annars kan du försöka gå till en alternativmedicinare, typ homeopat eller liknande. På vissa fungerar det, på andra inte.

    Färger som skyddar:
    Rött (står även för hälsa)
    Blå (även för lugn och frid)
    Ljusblå (i detta fall hemmets beskydd)
    Mörkviolett (också för förändring, släppa taget, förnyelse, kaos)

    Växter som skyddar:
    Alruna, Anis, Björk, Dill, Ek, Rönn (symboliserar även magi)

    Stenar som skyddar:
    Apachetår, Bergkristall (extremt kraftfull), Citrin, Falköga, Jade, Karneol, Lapis Lazuli, Onyx, Tigeröga, Turkos

    Annars kan du söka på google efter en galder som heter "Livets tecken" eller "Livsgaldern". Detta tecken skyddar mot allt ont. Annars finns "Kung Salomos insegel" som ger gott skydd och goda drömmar.

    Att undvika mardrömmar kan du göra genom att sova med en liten påse anisfrö under kudden.

    För din huvudvärk kan du dricka te på citronmeliss, lavendel eller pepparmynta. Annars kan du köpa dessa som eterisk olja, spä ut och massera tinningarna med. Tänk på att välja dofter du tycker om.

    Annars finns www.spellsandmagic.com, ifall du vill experimentera lite själv. Men ge dig inte in på vad som helst. What goes around comes around, som de säger. Man ska ha goda kunskaper om man ger sig in på mer saker än bara symbolisk magi.

    Lycka till!

  • Anirak
    Äldre 22 Feb 01:47
    #7

    Jag har det bästa tipset av alla: Be Jesus Kristus om beskydd. Bara han råder över alla andra makter, inget hokus pokus. Andar och annat for som skottspolar där han närmade sig, i den lidande och uppståndne Guden har alla mörkermakter fått sin överman. Men de älskar att förvirra oss och tro att vi måste göra en massa själv - lite som ovan, så att vi inte söker oss till livets rätta källa.

    Annars, rent mänskligt, skulle jag också säga stress, övertrötthet eller att du börjat närma dig någon fråga i livet som är jobbig, t ex föräldrarelation, arbetskamrater, partner. Då brukar man drömma mardrömmar. Men det vet bara du. Men med huvudvärk ska man vara försiktigt, särskilt i kombination med mardrömmar - kolla ditt huvud ordentligt, nöj dig inte med att skickas hem med Alvedon. En bekant till mig fick "Alvedon-svaret" jättelänge tills de öppnade henne, och där fanns en hjärntumör. Det säger jag inte för att skrämmas - var bara extra rädd om ditt huvud.

    Och detta är INTE en idiotförklaring...*ler*

    Frid till dig!

  • Häxan Jia
    Äldre 22 Feb 16:06
    #8

    Jo men visst be Jesus om hjälp...... finns han så finns väl resten av de såkallade oknytte oxå.....

  • Jag är Dinah
    Äldre 22 Feb 16:24
    #9

    Om svart magi finns varför skulle då inte Jesus kunna finnas?

  • Anirak
    Äldre 22 Feb 16:33
    #10

    Häxan Jia:
    Ja, det är klart att det finns mörka makter - och de är inte att leka med som många tror. Men jag tror på ljuset hos den som dog för oss. Där klarar inga andemakter av att vistas. Detta betyder dock inte att jag går omkring och letar onda teckan, snarare försöker jag leva varje dag med Kristus. Vilket är underbart och svårt.

    Kram.

Svar på tråden Hur skyddar man sig mot svart magi och sânt???