• Djurvän03

    Tar ni bort brickan efter er på McDonalds?

    Bara undrar. Personligen tar jag alltid bort efter mig på McDonalds. Men det är olika. Hur brukar ni göra?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tar ni bort brickan efter er på McDonalds?
  • ursula
    Drottningen70 skrev 2015-04-19 17:53:22 följande:
    Min slutsats är att ni som väljer att jobba gratis åt McD inte är så smarta helt enkelt.
    Vi jobbar inte åt McD utan gör det trevligt för nästa kund.. Hur har du blivit en sån bitter Människa som bara är arg i varenda tråd
  • Iarwain
    Drottningen70 skrev 2015-04-19 17:53:22 följande:
    Min slutsats är att ni som väljer att jobba gratis åt McD inte är så smarta helt enkelt.
    Så du baserar smarthet genom utvärdering i vilken utsträckning man hjälper sina medmänniskor vs. försöker undvika ansträngningar i största möjliga utsträckning, eller?
  • Anonym (McAnti)
    Drottningen70 skrev 2015-04-19 17:52:00 följande:
    Haha... Vilka är "de" som du syftar på?
    De anställda. Ditt beteende är rätt typiskt för personer som ser tjänstefolk som lite mindre värda. Att ta undan bricka är att underlätta lite för de anställda som redan har ett stressigt och lågbetalt jobb. Att ta undan brickan eller inte handlar i grund och botten om vilken människosyn man har.
  • Drottningen70
    ursula skrev 2015-04-19 18:00:44 följande:

    Vi jobbar inte åt McD utan gör det trevligt för nästa kund.. Hur har du blivit en sån bitter Människa som bara är arg i varenda tråd


    Du känns ungefär 1000 ggr mer agressiv än mig i denna tråd måste jag säga:) själv är jag mest häpen över att vägran att jobba gratis åt mc donalds, väcker så intensiva känslor :D Snabbmatsjätten har dig verkligen i sin hand :) Märkligt att du tror att nästa kund måste mötas av ett stökigt bord om jag lämnar min bricka. Så är nämligen inte fallet. Det tredje alternativet är nämligen att en rask personal är på plats och tar min bricka och sveper av bordet och vips så är både jag och nästa kund nöjda och glada.
  • alla har olika åsikter

    Självklart . Finns det ställningar för brickor eller såna där stationer för skräp osv som det finns på donken så gör jag självklart det. Tycker att det tillhör folkvett .

  • Drottningen70
    Iarwain skrev 2015-04-19 18:08:22 följande:

    Så du baserar smarthet genom utvärdering i vilken utsträckning man hjälper sina medmänniskor vs. försöker undvika ansträngningar i största möjliga utsträckning, eller?


    Jag måste medge att jag helt misslyckas med att se företaget Mc Donalds som min medmänniska det är korrekt. Shame on me. Men deras image som en del av er familj har de ju uppenbarligen lyckats föra över till de flesta andra av er. Imponerande hur just Mc D lyckats skaffa sig en sådan särställning. Att säga att man inte tar bort brickan verkar vara värre än att svära i kyrkan eller att skita i predikstolen Jag är helt fashinerad över att folk är så hjärntvättade att de på allvar inte förstår att det inte alls handlar om en tjänst man gör sina medkunder utan om en tjänst ni gratis utför åt Mc Donalds :)
  • Drottningen70
    Anonym (McAnti) skrev 2015-04-19 18:21:15 följande:

    De anställda. Ditt beteende är rätt typiskt för personer som ser tjänstefolk som lite mindre värda. Att ta undan bricka är att underlätta lite för de anställda som redan har ett stressigt och lågbetalt jobb. Att ta undan brickan eller inte handlar i grund och botten om vilken människosyn man har.


    Du har verkligen radikal missförstått det mesta jag skrivit. Fy så nedlåtande av dig att hänvisa till löneanställda medarbetare på Mc Donalds som "tjänstefolk" Skäms på dig.
    A
  • Iarwain
    Drottningen70 skrev 2015-04-19 18:57:51 följande:
    Jag måste medge att jag helt misslyckas med att se företaget Mc Donalds som min medmänniska det är korrekt. Shame on me. Men deras image som en del av er familj har de ju uppenbarligen lyckats föra över till de flesta andra av er. Imponerande hur just Mc D lyckats skaffa sig en sådan särställning. Att säga att man inte tar bort brickan verkar vara värre än att svära i kyrkan eller att skita i predikstolen Jag är helt fashinerad över att folk är så hjärntvättade att de på allvar inte förstår att det inte alls handlar om en tjänst man gör sina medkunder utan om en tjänst ni gratis utför åt Mc Donalds :)
    Det är inte en särställning.
    Personligen går jag väldigt sällan på McD, jag föredrar MAX.

    Däremot går jag ut ganska ofta på lunchrestauranger, där gäller samma förfarande.

    Du verkar vara ganska ensam, i alla fall i denna tråd, om att tycka som du gör. Du tror inte att det är du som har ett konstigt synsätt istället för majoriteten?

    Oavsett om du anser att det är McD som ska göra detta eller inte, så är det jag som kund som blir drabbad, inte McD.
  • Tramptass

    Bär man dit brickan själv, bär man också bort den.

    På en snabbmatsrestaurang kan man inte förvänta sig full service. Då får man gå till en finare restaurang.

    Om alla skiter i att plocka bort efter sig får personalen naturligtvis göra det. Detta eftersom det inte blir särskilt trevligt där annars. Det innebär också att de i slutändan måste anställa mer personal till denna syssla. Mer personal = dyrare mat. (Om inte företaget skiter i sina anställda och låter dem bära denna extra syssla också i ett redan stressigt jobb.)

    Personligen föredrar jag lite billigare mat och att själv ta bort brickan efter mig. Det tar uppskattningsvis ca 1 minut.

Svar på tråden Tar ni bort brickan efter er på McDonalds?