• Anonym (Undrar)

    MÄN - Ni som knullat er flickvän/sambo/fru i sömnen eller när hon däckat. Varför?

    Hej, 

    Jag vill att ni män, som haft samlag med en tjej som sovit eller varit däckad av alkohol kan svara mig varför ni gör det? Hur kan ni tända på en tjej som inte ger något tillbaka? Hur tänker ni? 

    Jag har själv blivit "utsatt" för detta ett antal gånger, och jag vill bara ha klarhet och se det från en annan synvinkel. Från männens sida, som faktiskt har utfört detta. 
  • Svar på tråden MÄN - Ni som knullat er flickvän/sambo/fru i sömnen eller när hon däckat. Varför?
  • Anonym (Undrar också)
    Hadraniel skrev 2015-04-23 18:46:36 följande:

    Men om man i princip saknar förmågan att läsa av subtila signaler då?

    För egen del krävs det ju mer eller mindre att tjejen säger rakt ut att hon är intresserad eller gör något väldigt uppenbart som att sätta sig i mitt knä och börja hångla för att jag ska fatta att hon vill något mer än att bara konversera lite.


    Om du saknar förmåga att läsa av kroppsspråk och icke-verbala signaler får du väl kommunicera med det du har: rösten. Jag vill kyssa dig, kan du ju säga och tom. få att låta sexigt. För om du saknar förmåga att läsa av signaler, och inte heller kommunicerar verbalt, vad är då alternativet? Bara flyga på en tjej och hoppas hon är med på noterna?
  • Hadraniel
    Anonym (Undrar också) skrev 2015-04-23 19:07:36 följande:
    Om du saknar förmåga att läsa av kroppsspråk och icke-verbala signaler får du väl kommunicera med det du har: rösten. Jag vill kyssa dig, kan du ju säga och tom. få att låta sexigt. För om du saknar förmåga att läsa av signaler, och inte heller kommunicerar verbalt, vad är då alternativet? Bara flyga på en tjej och hoppas hon är med på noterna?
    Jo, det är ju antingen det eller att göra något väldigt försiktigt fysiskt närmande man har att välja på om det är i en situation där sådant känns hyfsat naturligt att göra. Som att till exempel lägga en hand försiktigt på kvinnans ben medan man kollar på en film om man har träffats för att lära känna varandra med syftet att se om man trivs som mer än vänner eller så. Sedan kan man väl successivt närma sig mer intim och till slut sexuell beröring och då får man väl utgå ifrån att kvinnan visar något tecken på när man gör något som inte är ok genom att säga ifrån, flytta bort ens hand eller något annat?

    Är väl så jag brukar försöka närma mig sådana saker om jag själv försöker pressa mig att ta initiativ i sådana sammanhang. Fast det känns oftast extremt osäkert och man är ju konstant livrädd att göra något som kvinnan inte tycker är ok utan att personen ifråga visar att hon tycker detta. Blir väl oftast att jag avstår helt istället och tänker att är någon intresserad av mig får väl hon visa det på ett väldigt tydligt sätt eller säga det istället innan jag gör något.
  • Anonym (Undrar också)
    Hadraniel skrev 2015-04-23 19:25:37 följande:

    Jo, det är ju antingen det eller att göra något väldigt försiktigt fysiskt närmande man har att välja på om det är i en situation där sådant känns hyfsat naturligt att göra. Som att till exempel lägga en hand försiktigt på kvinnans ben medan man kollar på en film om man har träffats för att lära känna varandra med syftet att se om man trivs som mer än vänner eller så. Sedan kan man väl successivt närma sig mer intim och till slut sexuell beröring och då får man väl utgå ifrån att kvinnan visar något tecken på när man gör något som inte är ok genom att säga ifrån, flytta bort ens hand eller något annat?

    Är väl så jag brukar försöka närma mig sådana saker om jag själv försöker pressa mig att ta initiativ i sådana sammanhang. Fast det känns oftast extremt osäkert och man är ju konstant livrädd att göra något som kvinnan inte tycker är ok utan att personen ifråga visar att hon tycker detta. Blir väl oftast att jag avstår helt istället och tänker att är någon intresserad av mig får väl hon visa det på ett väldigt tydligt sätt eller säga det istället innan jag gör något.


    Men hördu jag tror du gör rätt och övertänker detta något :) att du lägger handen på hennes ben när ni kollar film kommer inte få henne att skrika våldtäktsman. Och du märker ju om du får gensvar, jag antar att du inte skulle fortsätta närma dig henne sexuellt om hon var helt passiv och typ stirrade i taket eller vred sig bort eller flyttade på handen demonstrativt.
  • Hadraniel
    Anonym (Undrar också) skrev 2015-04-23 19:44:58 följande:
    Men hördu jag tror du gör rätt och övertänker detta något :) att du lägger handen på hennes ben när ni kollar film kommer inte få henne att skrika våldtäktsman. Och du märker ju om du får gensvar, jag antar att du inte skulle fortsätta närma dig henne sexuellt om hon var helt passiv och typ stirrade i taket eller vred sig bort eller flyttade på handen demonstrativt.
    Vet faktiskt inte riktigt om jag övertänker det hela. Känns ju lite som att det kan komma en lavett eller en anklagelse om sexuellt ofredande för minsta lilla grej nuförtiden.

    Det är nog däremot högst troligt att jag skulle märka av så tydliga signaler som att hon vänder bort huvudet åt ett helt annat håll eller flyttade bort min hand. Är ju inte så att jag skulle fortsätta om jag väl märker av att kvinnan känner sig obekväm med det hela för det finns det ju ingen poäng med om man vill att det ska leda till något seriöst och trevligt. Dock är jag ju som sagt extremt dålig på att uppfatta sociala hintar från andra oavsett om det gäller flirtar för att visa intresse eller väldigt diskret ogillande "hintar" gällande det jag själv gör.
  • Anonym (Hänt mig oxå)

    Har inte läst hela tråden. Detta har hänt mig oxå vid 2 tillfällen. Har dock aldrig mått dåligt av händelserna eller funderat på dem, bara när det just hade hänt och nu häromdan, och så dyker den här tråden upp!

    Jag är 32, första gången var när jag var runt 17 och hade en av mina första fyllor, däckad i en hall bland alla skitiga skor på en fest var det en ganska mycket äldre kille som tog för sig. Jag var medveten om vad som hände men för borta för att stoppa.

    Andra gången var på festival något år senare. Somnade/däckade i ett tält några killar från samma stad som mig hade och vaknade sen av att en av dem höll på med mig, vi var ensamma då. Låtsades fortsätta sova, vågade jag inte reagera? Kommer inte ihåg. Men vi fortsatte som kompisar och umgicks i flera år efter det.

    Riktiga övergrepp förstår jag såhär i efterhand men jag har som sagt aldrig mått dåligt av det eller ens tänkt på det genom åren.

  • anoon

    Säg att Mannen är full och har sex med sin sovande fru (är full/berusad) som vaknar och avbryter det. Mannen kommer inte ihåg något dagen efter utan det är frun som berättar vad som har hänt.

    Jag menar inte att mannen inte har gjort något fel bara för att han var full och inte minns!

    Hur tolkar man Mannens beteende?

    Han säger att han är ångerfull, ledsen för det som har hänt, sagt förlåt, har ångest och känner avsky för sig själv.

  • trolliz

    Undrar också. Helt galet. En nära vän vaknade upp hos en vän i hans säng på en fest och förstod först ingenting. De hade aldrig hållt på innan eller något. Han hade sex med henne. Hon fick köpa dagen efter piller. Jag fick reda på det här långt senare. Fy vad arg jag blir. Nästan alla tjejer inklusive mig själv har vart med om något liknande. Flertal gånger. Det är inte okej! Vi måste sätta stopp!!! Brukade tycka om att halvsova medan min kille höll på men en gång sov jag mer än vanligt och det kändes riktigt obehagligt. Har även vaknat upp på festival helnaken och massa snubbar runt mig... Usch. Och en gång sov jag bredvid en kille och hade shortsen plud tigers nerdragna men trosorna kvar. Kändes inget så han måste bara ha försökt.

    Men den värsta gången var när jag höll på att somna på en soffa och en envis jävel till sist fick sin vilja fram. Det ledde till slutet av mitt förhållande. Önskar jag orkat mig upp och vi sparkat honom hårt i pungen.

    Nej, fy det är inte lätt att vara kvinna. Upp till kamp, systrar! (jag skojar inte när jag säger att nästan Alla tjejer jag pratat med detta om har varit med om massa otäcka liknande saker, även blivit påhoppad i en buske av en främling.. Innan vågade jag inte reagera så mycket men nu ska jag vara beredd för allas rätt inte bara min egna. Har sån lust att nacka några äckel och skära av en massa kikar!!!!) /Förbannad

    (och ja, även killar är med om liknande av både män och kvinnor. Men inte i samma utsträckning.)

  • Anonym (mhmh)

    Jag som tjej bryr mig inte ifall min kille tillfredsställer sig på mig när jag sover. Det brukade han göra innan det kunde klassat som våldtäkt. Efter det har han inte gjort så fast jag tycker det är helt okey om han vill.
    Jag slipper va engagerad i sexandet om jag sover, det är en lättnad för mig (och för honom.) Man slipper att det bli så krystat.

    Det låter helt bisarrt egentligen, att han blev helt avtänd bara för att det fick en ny klassificering. Rynkar på näsan

  • Anonym (436)
    Anonym (mhmh) skrev 2015-06-12 01:42:29 följande:

    Jag slipper va engagerad i sexandet om jag sover, det är en lättnad för mig (och för honom.) Man slipper att det bli så krystat.


    Av ren nyfikenhet, om det är krystat när ni har sex och du inte vill vara engagerad. Det låter inte som om ni njuter av ert förhållande direkt. Varför är ni tillsammans då?
Svar på tråden MÄN - Ni som knullat er flickvän/sambo/fru i sömnen eller när hon däckat. Varför?