• Anonym (!)

    Blev inlagd idag och inväntar missfall i vecka 20, är i chock!

    Hej

    Vill först och främst höra om någon mer varit med om samma sak. Det började i påskas när jag var i vecka 16-17. Det kom en blödning en stor sådan och det var även fostervatten. Men det höll i sig i typ endast 5-10 sekunder sen slutade det. För typ en-två veckor sen hände det igen men en mycket mindre blödning. Det var inte så mycket alls. Nu idag började det rinna och blöda rejält.

    Fick total panik och ringde sambon, vi åker till förlossningen. Barnet mår bra, hjärtat slår som det ska och allt såg bra ut MEN det läcker ju ut fostervatten titt som tätt så enligt läkaren ser det illa ut :(

    Så nu ligger jag här och hoppas INNERLIGT att det ska avta om det inte gör det kommer graviditeten avbrytas inom 3-4 dagar om dom ser att det är för lite vatten där inne. Både jag och sambon började gråta och det värsta av allt är att jag känner 5 st bekanta/vänner som ska ha barn nästan samtidigt som oss och det gör så ont att se att allt går så bra för dom (är självklart glad för deras skull) mennatt vi nu då väntar på missfall i värsta fall och som det troligtvis blir.

    Någon mer som varit med om liknande, att ni har läckt fostervatten men att barnet klarade sig?

  • Svar på tråden Blev inlagd idag och inväntar missfall i vecka 20, är i chock!
  • Batmamba

    Skickar kramar och förhoppningar om att det kommer att går bra! Jag vet att det finns något som heter cerclage. Det används om man har svag livmodertapp. Har ingen aning om hur det funkar, och om det vore aktuellt för er hade ju läkarna sagt det. Men om ni får fler barn senare kan ni ju fråga om det är något som skulle hjälpa er. Kram igen!

  • Anonym (!)
    Anonym (Hejhopp) skrev 2015-04-24 19:27:22 följande:

    Hur har det gått?


    Jodå det har gått bra nu dom två senaste dagarna. Har inte läckt något vatten alls. Har bara kommit gammalt blod nu men i små mängder. Jag hoppas innerligt att det ska fortsätta vara så här nu! För just nu finns allt vatten runt lillen. Allt är som det ska säger dom MEN jag tänker hela tiden på att det ska gå illa ändå bara för att läkarna har sagt det.
  • Anonym (!)
    The past is now skrev 2015-04-24 19:30:28 följande:

    Kan bara önska alla lycka till! Jag hoppas innerligt att liten vill stanna hos dig och er.

    *cyberkram*


    Tack så mycket det värmer!
  • Anonym (!)
    Batmamba skrev 2015-04-24 19:37:11 följande:

    Skickar kramar och förhoppningar om att det kommer att går bra! Jag vet att det finns något som heter cerclage. Det används om man har svag livmodertapp. Har ingen aning om hur det funkar, och om det vore aktuellt för er hade ju läkarna sagt det. Men om ni får fler barn senare kan ni ju fråga om det är något som skulle hjälpa er. Kram igen!


    Tack så mycket för omtanken och tack för tipset!
  • Lindsey Egot the only one

    Hoppas det ska gå bra och att det producerar bra med fostervatten. Då kan du iaf bli sängliggandes resten av graviditeten och den lille/lilla får en chans.

    Min kompis låg inlagd från v 21 till v38 pga risk för förtidsbörd.

  • ovea

    Också i v 20.. fick veta i torsdags att det lilla barnet var död från v 18.. så jag har ätit tablett igår och ska vara inlagd på sjukhuset imorgon.. såå jobbigt! Min bästa vän väntar ju samtidigt som mig, roligt, så det känns tomt nu.. dessutom mina fjärde tragedier... har en 4 åring hemma.

    Hoppas det går bra för dig... 

    kram.


    förstår!
  • Anonym (!)
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-27 00:46:09 följande:

    Hoppas det ska gå bra och att det producerar bra med fostervatten. Då kan du iaf bli sängliggandes resten av graviditeten och den lille/lilla får en chans.

    Min kompis låg inlagd från v 21 till v38 pga risk för förtidsbörd.


    Ja jag hoppas innerligt att det ska gå bra men är ständigt orolig att det ska börja störtblöda/forsa fostervatten så den här mentala biten är nästan värst att hela tiden vara orolig. :(

    Vilken tur att det gick bra för din kompis. Födde hon i vecka 38 alltså?
  • Anonym (!)
    ovea skrev 2015-04-27 11:04:10 följande:

    Också i v 20.. fick veta i torsdags att det lilla barnet var död från v 18.. så jag har ätit tablett igår och ska vara inlagd på sjukhuset imorgon.. såå jobbigt! Min bästa vän väntar ju samtidigt som mig, roligt, så det känns tomt nu.. dessutom mina fjärde tragedier... har en 4 åring hemma.

    Hoppas det går bra för dig... 

    kram.


    Åh nej stackare! :( beklagar sorgen! usch så fruktansvärt och jag förstår din känsla det där med att man ser hur bra det går för alla andra. Jag har fem vänner/bekanta som också ska ha samtidigt som oss och det är så svårt och jobbigt att se nu hur dom rustar i barnrum och köper grejor medans man själv får kämpa varje dag. Nej efter allt detta så tar jag ALDRIG något för givet längre. Vi kommer köpa allt när den lille är här, ingenting före. Ja om vi nu kommer få behålla honom vill säga.

    Usch tycker så synd om dig! Men det går ju som tur är att bli gravid igen om du/ni skulle vilja! Massa tröstkramar till dig!
  • Anonym (!)
    ovea skrev 2015-04-27 11:04:10 följande:

    Också i v 20.. fick veta i torsdags att det lilla barnet var död från v 18.. så jag har ätit tablett igår och ska vara inlagd på sjukhuset imorgon.. såå jobbigt! Min bästa vän väntar ju samtidigt som mig, roligt, så det känns tomt nu.. dessutom mina fjärde tragedier... har en 4 åring hemma.

    Hoppas det går bra för dig... 

    kram.


    Glömde säga att du ju har din 4-åring hemma också som måste kännas som en rejäl tröst i detta!
Svar på tråden Blev inlagd idag och inväntar missfall i vecka 20, är i chock!