• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    Hej!

    Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • mikamon

    Hmpf! Jag har inte fått nån mer stegring på ältest idag, t om mindre :( Fortf jobbiga spottings också. Hoppas på den 13-14 <3

  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-09 08:49:56 följande:

    Hmpf! Jag har inte fått nån mer stegring på ältest idag, t om mindre :( Fortf jobbiga spottings också. Hoppas på den 13-14 <3


    Vad störande när det blir så, men fortsätt testa så vänder det säkert snart och ökar igen. Jag väntar till måndag med nästa test tänkte jag, har ju äl några dagar senare än dig.
  • soofa
    Fiijah89 skrev 2015-05-09 08:48:03 följande:

    Känner att älsmärtan kommer närsomhelst! På dag 11 precis som förra månaden. Vi har haft sex nu tre kvällar i rad, kör ikväll och imorgon kväll, det borde räcka va? Haha.. Kanske kvällen efter det också eftersom det faktiskt inte tog förra månaden, då hade vi inte sex de två dagar efter älsmärtan som jag känner! Någon som vet vad det är man känner? Att ägget släppt eller att det är på gång? Jag får verkligen super ont vid äl..


    Låter absolut som att vi sexar tillräckligt, sådär många gånger kommer nog inte vi kunna få till det. :) Tyvärr vet jag inte vad det är man känner av, jag har själv aldrig märkt av min ägglossning.
  • linnsanbelle

    Jag har hört att smärtan kommer EFTER att ägget har släppt men de står lite olika överallt.

    Hehe ja tror absolut ni täcket upp allt då jag och killen siktar på 4 ligg nu runt ÄL (ons, fre, sön och mån - ÄL sön) :)


    Fiijah89 skrev 2015-05-09 08:48:03 följande:

    Känner att älsmärtan kommer närsomhelst! På dag 11 precis som förra månaden. Vi har haft sex nu tre kvällar i rad, kör ikväll och imorgon kväll, det borde räcka va? Haha.. Kanske kvällen efter det också eftersom det faktiskt inte tog förra månaden, då hade vi inte sex de två dagar efter älsmärtan som jag känner! Någon som vet vad det är man känner? Att ägget släppt eller att det är på gång? Jag får verkligen super ont vid äl..


    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • soofa

    Typiskt nog har jag blivit genomförkyld just nu vilket gör att jag inte kan tempa då det bara blir missvisande - är ju dessutom inte supersugen på sex just nu men äl är ju först om en vecka så visst är det lugnt om vi väntar med sexandet några dagar? :)

  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-09 09:04:55 följande:

    Vad störande när det blir så, men fortsätt testa så vänder det säkert snart och ökar igen. Jag väntar till måndag med nästa test tänkte jag, har ju äl några dagar senare än dig.


    Jaa hoppas :( Tänkte ta nästa test på må eller tis. Nu ska det njutas av helg ;)
  • Aniroma

    Det där är jättesvårt. Förra månaden fick jag positivt ältest på måndagen och det var även då jag hade som ondast. Sen gick tempen ner på tisdagen och upp onsdagen så fertility friend satte ut onsdagen som äldag. Men förstår inte hur det kan göra ont innan ägget släpper...vad är det som värker då liksom?


    linnsanbelle skrev 2015-05-09 09:11:34 följande:

    Jag har hört att smärtan kommer EFTER att ägget har släppt men de står lite olika överallt.

    Hehe ja tror absolut ni täcket upp allt då jag och killen siktar på 4 ligg nu runt ÄL (ons, fre, sön och mån - ÄL sön) :)


  • anynumos

    Tog ett äl test imorse utan att ha större förhoppningar på positivt MEN det visade glad gubbe så blev en lika glad tjej här! ????????

    Då killen har svårt att ha sex på "beställning" samt att jag har jobbhelg får vi se om det ens blir något av detta ????

    Håll tummarna, lär nog behövas!

    Kram!

  • linnsanbelle
    soofa skrev 2015-05-09 09:11:49 följande:

    Typiskt nog har jag blivit genomförkyld just nu vilket gör att jag inte kan tempa då det bara blir missvisande - är ju dessutom inte supersugen på sex just nu men äl är ju först om en vecka så visst är det lugnt om vi väntar med sexandet några dagar? :)


    Ja såklart, bara softa nu ett par dagar, jag och killen kör totalt 4ggr vil ÄL och då är vi fullt friska haha!!
    Aniroma skrev 2015-05-09 09:31:34 följande:

    Det där är jättesvårt. Förra månaden fick jag positivt ältest på måndagen och det var även då jag hade som ondast. Sen gick tempen ner på tisdagen och upp onsdagen så fertility friend satte ut onsdagen som äldag. Men förstår inte hur det kan göra ont innan ägget släpper...vad är det som värker då liksom?


    Ja, det är konstigt det där. Jag verkar inte få utslag alls på ÄL tester (ska ha imorgon enl appen o fortfarande neg, appen har stämt alla månader innan, började i januari). jag tycker du litar på din kropp! Har du känt på livmodertappen?? jag började göra det nu och när den är mjuk och lite öppen så är det ÄL, förväntar mig det imorgon! haha!

    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • soofa
    anynumos skrev 2015-05-09 11:40:29 följande:

    Tog ett äl test imorse utan att ha större förhoppningar på positivt MEN det visade glad gubbe så blev en lika glad tjej här! ????????

    Då killen har svårt att ha sex på "beställning" samt att jag har jobbhelg får vi se om det ens blir något av detta ????

    Håll tummarna, lär nog behövas!

    Kram!


    Känner igen det där. Hoppas ni kan få till någon gång under helgen i alla fall! Och har du inte redan berättat för honom om den glada gubben så kanske du inte behöver göra det heller? :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni