• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    Hej!

    Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Fiijah89

    Trodde min äl var på g här i lördags då jag känner av den väldigt väl varje månad, men nej inget hände och har inte hänt än. Nu vet jag inte om jag haft äl eller om den är sen den här månaden. Typiskt att mannen jobbar borta tills på torsdag :( kanske vi missar äl..

    Om det händer får jag väl hoppas att det överlever en liten spermie från igår hehe...

  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-11 21:26:05 följande:

    Vad irriterande att flytningarna inte vill ge med sig! Jag håller tummarna att stickorna ger tydligt utslag snart! Jag ska testa med CB:s digitala i morgon, hoppas dock att den glada gubben väntar med att visa sig någon dag då vi kommer ha betydligt lättare att ha sex tors-fre. 


    Ja det är sjukt störande :( Jag antar det är stressrelaterat eller nåt. Mycket ensamarbete just nu (jobbar på förskola. Min kollega är sjuk så jag gör allt själv just nu).

    Har du känningar, ont i äggstockar osv? :)
  • Fiijah89

    Bara för det vaknade jag nu av en riktigt smärtsam ägglossning! Åh tror ni det finns någon chans den här månaden? Vi hade sex i söndagskväll...

  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-12 05:08:49 följande:
    Ja det är sjukt störande :( Jag antar det är stressrelaterat eller nåt. Mycket ensamarbete just nu (jobbar på förskola. Min kollega är sjuk så jag gör allt själv just nu).

    Har du känningar, ont i äggstockar osv? :)
    Usch! Tråkigt när sådant ska påverka! Tyvärr kan ju det här med att vilja ha bebis inte direkt minska den stressen, så känner jag i alla fall. Man vill ju att det ska vara kul! 

    Haha ja, något känner jag. Känns som mensvärk, kände av det både i går och nu på morgonen med äl-testet jag tog nu på morgonen var negativt. Vad är det jag känner då? Haha, är så ny på det här. :) Känner du något? 
  • soofa
    Fiijah89 skrev 2015-05-12 05:24:12 följande:

    Bara för det vaknade jag nu av en riktigt smärtsam ägglossning! Åh tror ni det finns någon chans den här månaden? Vi hade sex i söndagskväll...


    Det tror jag helt klart! Det är väl dagarna innan och under ägglossning som man har som mest chans, så har du ägglossning i dag och hade sex två dagar innan dess så borde det absolut finnas en chans! :)
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-11 21:19:27 följande:

    Haha ja! De e lite irriterande att mina stickor inte gett utslag för det blir ju ändå ett kvitto på att man faktiskt haft ÄL.. Ja brukar känna av ganska så bra när ja har det o igår kände jag, fast väldigt svagt.. Vi får se om två veckor. Känslan säger att det inte blir ngt plus den här månaden..

    När har du ÄL?


    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Det värsta är ju att ett positivt utslag på äl-testet inte garanterar äl, enda som gör det är tempökning.

    Har världens kanske segaste äl, men skulle säga när som helst nu!
  • Fiijah89
    soofa skrev 2015-05-12 07:04:51 följande:
    Det tror jag helt klart! Det är väl dagarna innan och under ägglossning som man har som mest chans, så har du ägglossning i dag och hade sex två dagar innan dess så borde det absolut finnas en chans! :)
    Åh jag hoppas det :)
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-12 07:28:32 följande:

    Det värsta är ju att ett positivt utslag på äl-testet inte garanterar äl, enda som gör det är tempökning.

    Har världens kanske segaste äl, men skulle säga när som helst nu!


    Tycker det ser ut som att du kommer få ett positivt test ikväll eller imorgon bitti!! Sexa på nu :)
  • Fian88

    Hoppar gärna in här från maj-tråden Mensen kom oönskat för 11e gången igår .

    Vi har en underbar pojke som är strax över 19 månader, han blev till på andra försöket så förstår inte varför det dröjer så nu. Men det positiva är att han kommer vara som minst nästan 2,5 år när syskonet kommer och ska jag vara ärlig så känns det ganska bra! Han är ju ändå en liten plutt fortfarande

    Bim 4/6, andra barnet, 12e försöket om någon orkar lägga till mig

  • Fian88
    halo83 skrev 2015-05-11 23:05:40 följande:

    Jag har äl den 20/5 och bim 7/6

    Blir mitt 3e men första gemensamma med mannen.

    Är på försök 12 nu


    Då har vi försökt lika länge! Hoppas att juni blir vår månad!!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni