• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    Hej!

    Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-12 08:50:46 följande:

    Ja det är kanske så! Jag tänkte köpa en Temp till nästa månad och köra CB ÄL tester.. Inte den billiga skiten ja köpte nu.. smile5.gif

    Oj ja, den va seg!! Haha...! Ja precis, den är definitivt på ingång!


    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Tog bara 43(!!!) dagar!

    För övrigt efterlyser jag foto på dina äl-test! De må vara negativa, men inget är för osignifikant för att analysera sönder.
  • anynumos
    soofa skrev 2015-05-11 22:41:25 följande:

    ÄL-lista:

    4/5 miachr78
    10/5 linnsanbelle
    10/5 anynumos
    12/5 sofiakb
    12/5 symetrical
    13-14/5 mikamon
    15/5 Carabellis kusp
    16/5 soofa
    17/5 Novalilja
    18/5 Brinkly
    18/5 jess06
    18/5 malink80
    19/5 EkoS
    22/5 körsbärsblom90, första barnet
    Elyssa81
    23/5 Aniroma 
    25/5 Desideri
    Erna90
    sommarblomma1
    halo83


    BIM-lista:

    18/5 miachr78
    20/5 symetrical
    21/5 debbie85, andra barnet
    21/5 anynumos, första barnet
    22/5 milla 741
    23-26/5 Missmf, andra barnet
    26/5 linnsanbelle, första barnet
    26/5 sofiakb, första barnet
    27/5 Fiijah, tredje barnet
    Carabellis kusp, andra barnet
    31/5 soofa, första barnet
    Novalilja, tredje barnet
    1/6 Brinkly, femte barnet
    1/6 jess06, första barnet
    1/6 malink80, tredje barnet
    1/6 Fronten
    3/6 EkoS, första barnet
    4/6 Elyssa81
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    6/6 sowe81, andra barnet
    6-8/6 fkh
    8/6 Aniroma, första barnet
    8/6 desideri
    Erna90
    sommarblomma1
    halo83


  • soofa

    Hörrni, hur noga är det där med att man inte ska ha kissat på minst 4 timmar innan man tar ett äl-test? Jag var uppe på toaletten vid 04:00 i natt, hade då inte en tanke på att äl-testa utan gjorde det när jag sedan gick upp ca 2,5 timme senare. Då visade det blankt, visst kan jag lita på det eller ska jag testa senare också? Kör med CB:s äl-tester.

  • Fian88
    soofa skrev 2015-05-12 09:47:13 följande:

    Hörrni, hur noga är det där med att man inte ska ha kissat på minst 4 timmar innan man tar ett äl-test? Jag var uppe på toaletten vid 04:00 i natt, hade då inte en tanke på att äl-testa utan gjorde det när jag sedan gick upp ca 2,5 timme senare. Då visade det blankt, visst kan jag lita på det eller ska jag testa senare också? Kör med CB:s äl-tester.


    Äl-test ska du helst ta mellan 10-20 på dagen, då är hormonet som högst. Så det är inte som med gravtest. Men försök annars att hålla dig nu och ta ett nytt efter lunch
  • soofa
    Fian88 skrev 2015-05-12 09:50:18 följande:
    Äl-test ska du helst ta mellan 10-20 på dagen, då är hormonet som högst. Så det är inte som med gravtest. Men försök annars att hålla dig nu och ta ett nytt efter lunch
    Har dessvärre inget tillgängligt nu, utan får vänta till jag kommer hem från jobbet. Tack för svar, då har jag bättre koll! :)
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-05-12 09:07:42 följande:

    Mår dock som en påse skridskor idag (som vanligt på äl-dagen) så är glad att vi sexade till det igår, för idag är suget lååååångt bort. Du vet, sådär långt bort så att det knappt syns ens med lupp. Ungefär som när man tar ett negativt gravtest och letar frenetiskt efter ett plus, men inte lyckas frammana det ens med all vilja man besitter! Ungefär så.


    Då pausar ni idag och så hoppas vi att suget kommer tillbaka imorgon :)
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-05-12 07:28:32 följande:
    Det värsta är ju att ett positivt utslag på äl-testet inte garanterar äl, enda som gör det är tempökning.

    Har världens kanske segaste äl, men skulle säga när som helst nu!

    JEY! Äntligen! :)
  • soofa

    Min beräknade ÄL är den 16/5, då borde väl äl-testerna vara positiva typ i morgon och i övermorgon? 13 och 14/5.

  • linnsanbelle
    Symetrical skrev 2015-05-12 09:29:17 följande:
    Tog bara 43(!!!) dagar!

    För övrigt efterlyser jag foto på dina äl-test! De må vara negativa, men inget är för osignifikant för att analysera sönder.
    HAHA! Du får analysera sönder som du vill, skulle du se ett uns positivt där så all heder till dig! haha :) Jag har tagit bort korten från mobilen (så ingen råkar se att jag kissar på stickor några ggr i månaden) men de finns här;
    http://mammaprat.blogg.se/category/graviditetstest-och-agglossningstest.html

    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • linnsanbelle
    soofa skrev 2015-05-12 10:37:37 följande:

    Min beräknade ÄL är den 16/5, då borde väl äl-testerna vara positiva typ i morgon och i övermorgon? 13 och 14/5.


    Jag skulle säga att de blir positiva tors/fre.. Men vad vet jag, jag har ju aldrig haft ngt positivt ÄL-test :D hahaha!
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni