• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    Hej!

    Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • milla741
    linnsanbelle skrev 2015-05-12 12:14:36 följande:

    Konstigt nog så när jag inte plussade förra månaden så va tanken "yes! Nu kan ja dricka vin i helgen". Haha, alkolist much?


    Haha så tänkta jag med :/ Men vi man bli gravid får man lida pin eller hur var det nu ;D
  • jzz2306
    soofa skrev 2015-05-12 11:18:50 följande:

    Jag har sett massa olika information om det här men undrar om ni har koll. När i samband med äl har man ont? Jag har aldrig tänkt på min äl innan men nu är det ju nästan det enda jag tänker på (haha) och har en molande värk i magen i dag, nästan som mensvärk. Känner man något innan eller är det som många skriver just bara själva ägglossningen man känner av? Mvh/tjej med noll koll


    Jag har bara känningar innan äl, det börjar flera dagar innan positivt äl-test så ca dag 13-16 i cykeln. Sen slutar det ungefär när jag har äl, så det jag känner är inte själva äl utan bara det som händer innan. Känns lite om mensvärk. Har tänkt att det kanske är äggblåsorna jag känner, när de mognar och växer menar jag. Men jag är inte säker.

    En del känner av själva äl, men då tror jag att det är starkare värk under kortare tid, precis när ägget släpper. Och en del tror jag har ont efter äl.

    Vi är alla olika verkar det som Glad

    Jag fick förresten glad gubbe idag så det blir äl lite tidigare än jag trodde (onsdag/torsdag isf fredag). Hoppas på sex ikväll Flört
  • milla741

    Denna gång fick jag nästan full sticka tisdag, ont och starkast äl positivt i onsdag förra veckan så på torsdag kändes det inget alls och stickan var neg.bara haft ömma bröst. Så det var annorlunda denna gång tidigare har jag haft ont från äl till mens.


    jzz2306 skrev 2015-05-12 16:54:49 följande:

    Jag har bara känningar innan äl, det börjar flera dagar innan positivt äl-test så ca dag 13-16 i cykeln. Sen slutar det ungefär när jag har äl, så det jag känner är inte själva äl utan bara det som händer innan. Känns lite om mensvärk. Har tänkt att det kanske är äggblåsorna jag känner, när de mognar och växer menar jag. Men jag är inte säker.

    En del känner av själva äl, men då tror jag att det är starkare värk under kortare tid, precis när ägget släpper. Och en del tror jag har ont efter äl.

    Vi är alla olika verkar det som 

    Jag fick förresten glad gubbe idag så det blir äl lite tidigare än jag trodde (onsdag/torsdag isf fredag). Hoppas på sex ikväll 


  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-12 07:03:39 följande:

    Usch! Tråkigt när sådant ska påverka! Tyvärr kan ju det här med att vilja ha bebis inte direkt minska den stressen, så känner jag i alla fall. Man vill ju att det ska vara kul! 

    Haha ja, något känner jag. Känns som mensvärk, kände av det både i går och nu på morgonen med äl-testet jag tog nu på morgonen var negativt. Vad är det jag känner då? Haha, är så ny på det här. :) Känner du något? 


    Ja. Två stressfaktorer just nu :( Hoppas det lugnar ner sig snart.

    Jag brukar känna av äggstockarna, speciellt den ena, vänstra. Får himla värk, men en värk som man typ börjar skratta av. Svårt att förklara :p Just nu känner jag ingenting speciellt. Känns som spottingsen börjar avta, så jag tog ett ältest idag som visade liiite stegring (lite för utspädd kiss. Borde tagit testet en-två timmar senare)
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-05-12 17:10:52 följande:

    Nån mer här som kör med rosenrot?


    Jag gör. Vågar knappt säga det, med tanke på att jag den här cykeln verkar få äl på dag 44! Hahahaha.
  • EkoS
    halo83 skrev 2015-05-12 17:10:52 följande:

    Nån mer här som kör med rosenrot?


    Jaa, jag gör det också. Testade även förra månaden, men då verkade det inte göra någon skillnad...
  • soofa

    ÄL-lista:

    4/5 miachr78
    10/5 linnsanbelle
    12/5 sofiakb
    12/5 Symetrical
    13-14/5 mikamon
    13-14/5 jzz2306
    14/5 Anynumos
    15/5 Carabellis kusp
    16/5 soofa
    17/5 Novalilja
    18/5 Brinkly
    18/5 jess06
    18/5 malink80
    19/5 EkoS
    20/5 halo83
    22/5 körsbärsblom90
    22-24/5 Erna90
    Elyssa81
    23/5 Aniroma 
    25/5 Desideri
    sommarblomma1
    Fian88


    BIM-lista:

    16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 MatildaMilano
    20/5 Symetrical
    21/5 debbie85, andra barnet
    22/5 milla 741
    23-26/5 Missmf, andra barnet
    26/5 linnsanbelle, första barnet
    26/5 sofiakb, första barnet
    26/5 jzz2306, första barnet
    27/5 Fiijah, tredje barnet
    Carabellis kusp, andra barnet
    31/5 soofa, första barnet
    Novalilja, tredje barnet
    1/6 Brinkly, femte barnet
    1/6 jess06, första barnet
    1/6 malink80, tredje barnet
    1/6 Fronten
    2/6 Anynumos, första barnet
    3/6 EkoS, första barnet
    4/6 Elyssa81
    4/6 Fian88, andra barnet
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    5-7/6 Erna
    6/6 sowe81, andra barnet
    6-8/6 fkh7/6 halo83, tredje barnet
    8/6 Aniroma, första barnet
    8/6 desideri
    sommarblomma1

    Nu hoppas jag att alla är inlagda, hojta till annars! Vi börjar bli ett gäng nu! :) 

  • Desideri

    Nu är det på riktigt! Ikväll blev första oskyddade sexet. Kändes konstigt men pirrigt. Tänk att det är dags igen nu äntligen! Så som jag har vänta. :)

    Jag hoppas att äl kommer till helgen eller början på nästa vecka, orkar inte ha en lång cykel denna månad. :P haha

  • soofa
    Desideri skrev 2015-05-12 20:32:18 följande:

    Nu är det på riktigt! Ikväll blev första oskyddade sexet. Kändes konstigt men pirrigt. Tänk att det är dags igen nu äntligen! Så som jag har vänta. :)

    Jag hoppas att äl kommer till helgen eller början på nästa vecka, orkar inte ha en lång cykel denna månad. :P haha


    Åh, spännande! :) 
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni