• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    Hej!

    Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • soofa
    babytjejen skrev 2015-05-12 12:37:57 följande:

    Kommer nog tillhöra denna grupp snart...Här Bim nu på torsdag, tog ett test igår som var blankare än blankt så väntar just nu bara på mensen, har haft lite, lite minimalt med blod på pappret idag så...hoppas vi lyckas i slutet av maj allihopa!!


    Jag väntar med att lägga till dig i listan, hoppas såklart att du plussar redan nu! :) 
  • soofa
    jzz2306 skrev 2015-05-12 16:54:49 följande:
    Jag har bara känningar innan äl, det börjar flera dagar innan positivt äl-test så ca dag 13-16 i cykeln. Sen slutar det ungefär när jag har äl, så det jag känner är inte själva äl utan bara det som händer innan. Känns lite om mensvärk. Har tänkt att det kanske är äggblåsorna jag känner, när de mognar och växer menar jag. Men jag är inte säker.

    En del känner av själva äl, men då tror jag att det är starkare värk under kortare tid, precis när ägget släpper. Och en del tror jag har ont efter äl.

    Vi är alla olika verkar det som Glad

    Jag fick förresten glad gubbe idag så det blir äl lite tidigare än jag trodde (onsdag/torsdag isf fredag). Hoppas på sex ikväll Flört
    Då låter det ju liknande som jag har då, jag har ju äl senare i veckan och i dag har jag haft känningar hela dagen. Får se hur det fortsätter under veckan. 

    Haha, hoppas det blev/blir sex i kväll då! ;) Jag hoppas på en glad gubbe i morgon. :) Vilken tid på dygnet testade du? 
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-12 17:41:12 följande:
    Ja. Två stressfaktorer just nu :( Hoppas det lugnar ner sig snart.

    Jag brukar känna av äggstockarna, speciellt den ena, vänstra. Får himla värk, men en värk som man typ börjar skratta av. Svårt att förklara :p Just nu känner jag ingenting speciellt. Känns som spottingsen börjar avta, så jag tog ett ältest idag som visade liiite stegring (lite för utspädd kiss. Borde tagit testet en-två timmar senare)
    Ja, det hoppas jag också att det gör för din skull - jobbigt när det är mycket att tänka på både på jobbet och hemma. :/ 

    Vad skönt att spottingsen börjar minska. Hoppas äl-testerna är positiva för oss båda i morgon! Vi kanske har äl samtidigt då? 
  • soofa
    MatildaMilano skrev 2015-05-12 13:21:26 följande:

    Hej tjejer, jag hoppar in här i gruppen :) Vi är inne på tredje försöket nu men den här månaden är väl första seriösa försöket kan man säga. Har bim 19/5. Tänkte testa nu i helgen :)


    Jade2016 skrev 2015-05-12 14:02:50 följande:
    Hej :)

    Vad kul,jag tänkte försöka hålla mig med att testa tills 1 dag över bim den 16e:)
    Åh, då är ni två som testar samma dag! :) Hoppas på två plus! 

  • MissMf

    Att ni kan hålla er så länge med o testa :p jag kommer börja testa på äl+7 eller nått :p testoman. Hehe. Men plussade på typ äl+8 med sonen :) har superpositiva äl test sen igår morse. Har haft positiva i 3 dagar tidigare. Hade grym molvärk söndag/ måndag som har avtagit under dagen. Borde ägget ha släppt i dag då? Testen blir väl svagare direkt när ägget släpper? Tempade oxå så får se vad tempen säger i morgon :) ska på svärfars bröllop nästa helg o jag är inte heller den som hoppar över vinet i vanliga fall så får typ gömma mig om jag plussar tills dess :)

  • Symetrical
    MissMf skrev 2015-05-12 20:56:39 följande:

    Att ni kan hålla er så länge med o testa :p jag kommer börja testa på äl+7 eller nått :p testoman. Hehe. Men plussade på typ äl+8 med sonen :) har superpositiva äl test sen igår morse. Har haft positiva i 3 dagar tidigare. Hade grym molvärk söndag/ måndag som har avtagit under dagen. Borde ägget ha släppt i dag då? Testen blir väl svagare direkt när ägget släpper? Tempade oxå så får se vad tempen säger i morgon :) ska på svärfars bröllop nästa helg o jag är inte heller den som hoppar över vinet i vanliga fall så får typ gömma mig om jag plussar tills dess :)


    Då verkar vi vara väldigt synkade. Tror jag hade nedsläpp nu under kvällen, då jag nyss upptäckte en ganska tydlig tempdipp! 0,4 mindre än i morse (brukar jämt ha typ 0,4 mer på kvällen än morgonen), så håller också tummarna för högre temp imorgon bitti!
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-12 20:43:50 följande:

    Ja, det hoppas jag också att det gör för din skull - jobbigt när det är mycket att tänka på både på jobbet och hemma. :/ 

    Vad skönt att spottingsen börjar minska. Hoppas äl-testerna är positiva för oss båda i morgon! Vi kanske har äl samtidigt då? 


    Ja nu börjar det bli liiiite för mycket av allt, men men, jag kämpar på (på många sätt ;) )

    Vore himla kul om vi släpper ägg samtidigt! Jag känner dock på mig att min ägglossning kan bli lite sen, jag vet inte. Har ingen molvärk än, som jag fick förra gången.

    Så här såg stickan ut idag- minfil.org/G46ai5beb6/image.jpg

    Som jag skrev tidigare så tog jag testet på lite för utspädd kiss (misstänker det iaf). Ska försöka knipa ihop imorrn innan jag tar nästa test ;)

    (Så här såg mina test ut vid förra ägglossningen, missat att skriva datum och klockslag dock,

    minfil.org/H36ci4b1b8/image.jpg )
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-12 21:43:11 följande:
    Ja nu börjar det bli liiiite för mycket av allt, men men, jag kämpar på (på många sätt ;) )

    Vore himla kul om vi släpper ägg samtidigt! Jag känner dock på mig att min ägglossning kan bli lite sen, jag vet inte. Har ingen molvärk än, som jag fick förra gången.

    Så här såg stickan ut idag- minfil.org/G46ai5beb6/image.jpg

    Som jag skrev tidigare så tog jag testet på lite för utspädd kiss (misstänker det iaf). Ska försöka knipa ihop imorrn innan jag tar nästa test ;)

    (Så här såg mina test ut vid förra ägglossningen, missat att skriva datum och klockslag dock,

    minfil.org/H36ci4b1b8/image.jpg )

    Förstår det! Jag hejar på dig!

    Om din ägglossning blir lite sen så tajmar den kanske min. Min är ju beräknad den 16:onde så några dagar efter din. Jag gjorde samma miss både när jag testade i morse OCH nu på kvällen - man är ju liksom van att gå och kissa när man behöver, inte att behöva knipa igen. :) När på dagen tänker du testa i morgon? 

  • jzz2306
    soofa skrev 2015-05-12 20:41:26 följande:
    Då låter det ju liknande som jag har då, jag har ju äl senare i veckan och i dag har jag haft känningar hela dagen. Får se hur det fortsätter under veckan. 

    Haha, hoppas det blev/blir sex i kväll då! ;) Jag hoppas på en glad gubbe i morgon. :) Vilken tid på dygnet testade du? 
    Jag testade runt kl 14, det var första dagen jag testade den här månaden för min äl brukar komma några dagar senare och jag hade bara fem tester kvar. Men den ville väl komma igång tidigare den här månaden! Så jag tror inte jag tar fler tester nu, sparar de sista fyra till i juni (vågar inte hoppas på att det inte skulle behövas!).
  • MissMf
    Symetrical skrev 2015-05-12 21:10:10 följande:
    Då verkar vi vara väldigt synkade. Tror jag hade nedsläpp nu under kvällen, då jag nyss upptäckte en ganska tydlig tempdipp! 0,4 mindre än i morse (brukar jämt ha typ 0,4 mer på kvällen än morgonen), så håller också tummarna för högre temp imorgon bitti! smile2.gif
    Hehe så kan det va. Då får vi se vad temparna visar i morgon :p
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni