• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    Hej!

    Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • halo83

    Finns det nån stans man kan läsa om tempning? El nån som orkar förklara i korta drag? Beställt hem en nu men osäker på vad man ska titta efter..

  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-12 21:56:19 följande:

    Förstår det! Jag hejar på dig!

    Om din ägglossning blir lite sen så tajmar den kanske min. Min är ju beräknad den 16:onde så några dagar efter din. Jag gjorde samma miss både när jag testade i morse OCH nu på kvällen - man är ju liksom van att gå och kissa när man behöver, inte att behöva knipa igen. :) När på dagen tänker du testa i morgon? 


    Tack! <3

    Haha ja men precis. Jag har en lång dag på jobbet så ska testa vid 18.00 när jag har kommit hem. Brukar få som mest utslag på testen då, mellan kl 16.00-19.00.

    När ska du testa?
  • Carabellis kusp

    God morgon! Hur går det för er som har ägglossning nu i dagarna? Jag ska ha på fredag, men har totalt tappat känslan för sex, vad gör man då? Kör in alla fall eller väntar?

  • anynumos

    Ska testa mig ihelgen! Men det är bara äl+7 på söndag så kan ju visa neg. men ändå vara något!


    Denna vecka går ju bara för sakta alltså!! :)
    Någon annan som testar sig i veckan?
  • Symetrical
    MissMf skrev 2015-05-12 23:10:21 följande:
    Hehe så kan det va. Då får vi se vad temparna visar i morgon :p
    Fortfarande låg temp, men i alla fall ingen tvekan om att testet är positivt nu i alla fall!
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-13 05:32:00 följande:
    Tack! <3

    Haha ja men precis. Jag har en lång dag på jobbet så ska testa vid 18.00 när jag har kommit hem. Brukar få som mest utslag på testen då, mellan kl 16.00-19.00.

    När ska du testa?
    Jag testade nu på morgonen men det var blankt. Visade positivt samma dag och tid förra månaden så var inställd på att det skulle vara positivt. :/ Men jag ska göra som du, och testa efter jobbet också. Ledig dag i morgon så det vore perfekt med ett positivt test i dag. ;) 
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-05-13 06:08:17 följande:
    Fortfarande låg temp, men i alla fall ingen tvekan om att testet är positivt nu i alla fall!
    Woho! Ingen tvekan! Skönt! Cool
  • soofa
    Carabellis kusp skrev 2015-05-13 06:01:06 följande:

    God morgon! Hur går det för er som har ägglossning nu i dagarna? Jag ska ha på fredag, men har totalt tappat känslan för sex, vad gör man då? Kör in alla fall eller väntar?


    Jag ska ha äl på lördag men äl-testet var positivt nu på morgonen. Jag känner mig inte heller jättepepp på sex och inväntar positiva äl-tester innan jag kör på ändå, oavsett om jag känner för det eller inte. Men det är ju dålig tajming, den här veckan vill man ju känna sig jättepepp på sex. Kör du med äl-tester eller hur har du koll på din ägglossning? 
  • soofa
    halo83 skrev 2015-05-12 23:17:22 följande:

    Finns det nån stans man kan läsa om tempning? El nån som orkar förklara i korta drag? Beställt hem en nu men osäker på vad man ska titta efter..


    Jag har inte så lång erfarenhet av det (och någon får gärna rätta mig om jag har fel) men som jag har förstått det är temperaturen normalt lägre när man har mens och perioden till ägglossning. 1-2 dagar efter ägglossning brukar man kunna se en tydlig höjning på ca 0,2-0,3 grader som sedan minskar något men temperaturen hålls ändå något högre efter ägglossningen och fram till nästa mens. Får man mens så sjunker temperaturen, är man gravid så fortsätter temperaturen hålla sig lite högre under hela graviditeten. 

    Jag hoppas det blev något tydligare för dig. :) 
  • Jelu

    Väntade på ägglossning här i dagarna.

    Kör med cb test med dubbel hormon indikator.

    Igår visade den inget medans den idag visade maximal den hoppade denna månad över hög fertilitet.

    Så bara hoppas nu att det tar sig.

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni