• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    Hej!

    Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Symetrical
    Elyssa81 skrev 2015-05-15 13:46:52 följande:

    Har ÄL idag eller imorgon tror jag om man tittar på ÄL testet nedanför. phpK6AKp884152.jpg


    Har det varit starkare innan, eller? Annars skulle jag säga att det blir helt positivt typ imorgon och att äl isf sker sön-mån.
  • debbie85
    jzz2306 skrev 2015-05-15 15:06:08 följande:

    Ville bara säga tack till alla som skriver här, det är så spännande att följa med i era resor mot ett plus (även om det för det mesta är en bergodal-bana). Kände mig lite ensam i det här med att skaffa barn, vi har inga kompisar som har börjat än även om vi är 30! Så när jag läser om era äl-tester och bim och tankar så känns allt lite bättre. Hoppas vi får många plus om ett par veckor 


    Jag känner också så! Skönt att "prata av sig" om alla funderingar man har. Ens vänner som inte håller på och försöka just nu skulle nog inte orka med!
  • Elyssa81
    Symetrical skrev 2015-05-15 17:27:05 följande:
    Har det varit starkare innan, eller? Annars skulle jag säga att det blir helt positivt typ imorgon och att äl isf sker sön-mån. smile1.gif
    Jag vet inte om det är lite konstigt sedan missfallet, men det var svagare igår på FM och nu på kvällen var det svagare igen. Jag har haft mkt känningar i går kväll och idag på FM. Svullen mage, smärtor på vänstra sidan. Som ÄL, men nu blev jag modfälld. Tänk om det inte blev.

    Jag har varit helt lycklig för att kroppen verkar ha ordnat upp sig sen missfallet, men det var kanske bara önsketänkande... Jag fortsätter att testa varje dag framöver så får vi se.
  • Symetrical
    Elyssa81 skrev 2015-05-15 17:41:18 följande:
    Jag vet inte om det är lite konstigt sedan missfallet, men det var svagare igår på FM och nu på kvällen var det svagare igen. Jag har haft mkt känningar i går kväll och idag på FM. Svullen mage, smärtor på vänstra sidan. Som ÄL, men nu blev jag modfälld. Tänk om det inte blev.

    Jag har varit helt lycklig för att kroppen verkar ha ordnat upp sig sen missfallet, men det var kanske bara önsketänkande... Jag fortsätter att testa varje dag framöver så får vi se.
    Men kan det inte vara som så att du missade peaken..!? Såg ju ut som att du hade ganska kort stegring den månaden du blev gravid också. Du har inte koll på tempen..? Isf syns det ju tydligt om äl skett eller inte.
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-15 12:11:24 följande:

    Hey! Hur går det?


    Hej! Kul att din ÄL är på gång! Mitt test var lika svagt idag som igår :( känner på mig att det inte blir nåt äggande den här veckan, om det inte plötsligt vänder! Så tråkigt...
  • Erna90
    babytjejen skrev 2015-05-15 12:57:36 följande:

    Längtar tills mensen är slut nu o äl kommer, vill lyckas denna gången :) någon som vet något bra glidmedel som inte stör miljön el spermierna? Kommer ju behövs väcka sambon mitt i natten för att täcka äl i då är man kanske inte alltid på topp så lite glid vore bra ;)


    Här har du några sorter:

    www.graviditetskollen.nu/produkter/intimprodukter/fertilitetsglidmedel/

    Jag och sambon har testat denna, vilken har varit bra. Blev ingen bebis på första försöket men vi testar igen nu i maj

    www.graviditetskollen.nu/produkter/intimprodukter/fertilitetsglidmedel/sasmar-fertilitetsglidmedel
  • halo83

    Hur hanterar ni omgivningen runt er som blir gravida ? Vi har försökt i 12mån och det blir bara fler och fler runt mig som blir gravida . 2 av mina lillasystrar är gravida lillebror ska oxå ha barn, barndomskompisen är gravid och idag fick jag veta att vännen som jag pratar med mest om barn å våra försök etc är gravid .. Dom hade kört med händer det så händer det men nu när hon fick plus idag vill inte killen ha barnet... Lider med min vän så jäkla mycket men samtidigt blir jag ledsen och undrar när sjutton det blir vår tur ...

  • mikamon

    Dagens (kl 19)... :/

    I övrigt så låg min morgontemp på 36.6 och idag 36.5 så får se om tempen går ner mer imorrn bitti. Jag känner lite molvärk men det kan vara mina tarmar som spökar också.

  • Carabellis kusp
    halo83 skrev 2015-05-15 19:10:44 följande:

    Hur hanterar ni omgivningen runt er som blir gravida ? Vi har försökt i 12mån och det blir bara fler och fler runt mig som blir gravida . 2 av mina lillasystrar är gravida lillebror ska oxå ha barn, barndomskompisen är gravid och idag fick jag veta att vännen som jag pratar med mest om barn å våra försök etc är gravid .. Dom hade kört med händer det så händer det men nu när hon fick plus idag vill inte killen ha barnet... Lider med min vän så jäkla mycket men samtidigt blir jag ledsen och undrar när sjutton det blir vår tur ...


    Jag är inne på andra försöket och första blev lite halvdant på att vi var sjuka, så ännu ingen riktig besvikelse. Dock har jag märkt att jag nästan blir lite sur när andra blir gravida eftersom jag längtat efter bebis länge nu.

    Jg förstår att ditt läge med barnlängtan måste vara tufft, har ni börjat fundera på att söka vård?
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni