• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    Hej!

    Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • soofa
    ÄL-lista:

    4/5 miachr78
    10/5 linnsanbelle
    10/5 anynumos
    12/5 sofiakb
    12/5 Symetrical
    13/5 Jelu
    13/5 MissMf
    13-14/5 mikamon
    13-14/5 jzz2306
    15/5 Carabellis kusp
    15/5 lisafisa22
    15/5 TouchOfRed
    15/5-16/5 Elyssa81
    16/5 soofa
    17/5 Novalilja
    18/5 Brinkly
    18/5 filippas
    18/5 jess06
    18/5 malink80
    19/5 EkoS
    19/5 Woodwick
    20/5 halo83
    22/5 körsbärsblom90
    22-23/5 vår sommar
    22-24/5 Erna90
    23/5 Aniroma 
    23-24/5 Nystjärna
    25/5 Desideri
    27/5 babytjejen
    27/5 EliWe
    27/5 Fronten
    28/5 cleo
    29-30/5 Ivve91
    29/5 Kolan91
    4/6 sommarblomma1
    Fian88

    BIM-lista:

    16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 natlin, tredje barnet
    19/5 MatildaMilano
    20/5 Symetrical
    22/5 anynumos, första barnet
    24/5 maddex
    26/5 linnsanbelle, första barnet
    26/5 sofiakb, första barnet
    26/5 jzz2306, första barnet
    26/5 MissMf, andra barnet
    26/5 siz
    27/5 Fiijah, tredje barnet
    28/5 TouchOfRed
    Carabellis kusp, andra barnet
    29/5 Jelu, tredje barnet
    29/5 lisafisa22, första barnet
    30/5 Elyssa 81
    31/5 soofa, första barnet
    31/5 CissiJissi
    Novalilja, tredje barnet
    1/6 Brinkly, femte barnet
    1/6 filippas, förstaförsöket
    1/6 jess06, första barnet
    1/6 malink80, tredje barnet
    2/6 Woodwick, första barnet
    3/6 EkoS, första barnet
    3/6 miamarina84
    4/6 Fian88, andra barnet
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    5-6/6 vår sommar
    5-7/6 Erna
    6/6 sowe81, andra barnet
    6-8/6 fkh
    7/6 halo83, tredje barnet
    7/6 Nystjärna, andra barnet
    8/6 Aniroma, första barnet
    8/6 desideri
    8/6 NellieMeja
    10/6 babytjejen
    10/6 Fronten
    11/6 EliWe
    11/6 cleo
    15/6 Ivve91
    15/6 Kolan91
    18/6 sommarblomma1

    Trådens Plus:
    debbie 85 (BIM 20/5, plussade den 17/5. BF 26/1) Glad
    milla741 (BIM 24/4, plussade den 18/5. BF 29/1) Glad
  • soofa
    Jag är jättenyfiken (säkert inte ensam om det i gruppen) och undrar hur det går för er som har och har haft BIM?! Glad

    16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 natlin, tredje barnet
    19/5 MatildaMilano
  • mikamon
    linnsanbelle skrev 2015-05-19 21:54:45 följande:

    Nämen tjejer! Va e de för nått spännande ni pratar om?? :) hittar inte första inlägget...


    Progesterall (progesteronkräm) :) Jag har ingen större koll på vad det är men jag bör googla det snarast ;)
  • soofa
    halo83 skrev 2015-05-19 22:00:13 följande:

    Wohoo lyckades få till det ikväll innan mannen gick å jobbade ..

    Jag har sagt lite försiktigt att jag kanske inte ska tala om när jag har äl..mest för att han ska slippa känna pressen. Finns inget osexigare än äl sex haha.

    Så ikväll när jag började försöka få igång honom.,

    - vaddå,har du kissat positivt på Stickan?

    - nä jag vill bara nöjesligga ikväll borde bli positivt senare i veckan

    - ah coolt...

    Haha jag ljög ju inte helt iaf,jag försöker få han å förstå att man kanske borde börja ta några dagar unna äl oxå men han tycker jag ändrar spelreglerna då,då jag först sagt att vi får tolkligga 2 dagar vid äl ...


    Haha, man får inte vara dum! Drömmer Kul att ni fick till det! 
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-19 21:03:29 följande:
    Ja vettetusan, testet från den 14e var dock inte "positiv" (testlinjen var inte lika stark som kontrollstrecket. På bilden har testet torkat och ser mkt mörkare ut än vad den var) Däremot så kanske jag fick en stegring senare som jag missade. Känns ju jävligt om det är så! :p

    Nepp blev ingen sex för jag kände mig ofräschast i stan, och både jag och min sambo var trötta, stressade, sura. Typ så :/

    OM nu ÄL skedde så betyder det att jag får mens snart igen, haha, dvs nästa vecka (runt 28/5). OM det inte skedde så har jag en spännande väntan framför mig... Mens eller ÄL? ÄL eller mens? (Blir tokig).
    Åh, jag hoppas du får lite mer klarhet i det snart. Jag (som är en total nybörjare på det här med äl-stickor) skulle väl inte heller säga att det den 14:e är positivt och alltså att du fortfarande har ägglossningen kvar och det SNART hoppas jag! Glad
  • mikamon
    halo83 skrev 2015-05-19 22:00:13 följande:

    Wohoo lyckades få till det ikväll innan mannen gick å jobbade ..

    Jag har sagt lite försiktigt att jag kanske inte ska tala om när jag har äl..mest för att han ska slippa känna pressen. Finns inget osexigare än äl sex haha.

    Så ikväll när jag började försöka få igång honom.,

    - vaddå,har du kissat positivt på Stickan?

    - nä jag vill bara nöjesligga ikväll borde bli positivt senare i veckan

    - ah coolt...

    Haha jag ljög ju inte helt iaf,jag försöker få han å förstå att man kanske borde börja ta några dagar unna äl oxå men han tycker jag ändrar spelreglerna då,då jag först sagt att vi får tolkligga 2 dagar vid äl ...


    Haha sköning! :D Älsex är sjukt osexigt ja. När jag och min sambo började bebismakeriet så sa jag till när ÄL var nära (lite dumt). Tog en månad, sen efter det "behöver" jag inte ens nämna ÄL för min sambo fattar på en gång, oavsett hur romantisk jag försöker vara :p

    Hoppas det tar sig för er!
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-19 22:07:31 följande:

    Åh, jag hoppas du får lite mer klarhet i det snart. Jag (som är en total nybörjare på det här med äl-stickor) skulle väl inte heller säga att det den 14:e är positivt och alltså att du fortfarande har ägglossningen kvar och det SNART hoppas jag! 


    :) den som väntar på nåt gott..(?)

    Jag är också tveksam då jag brukar få skyhöga stegringar i vanliga fall (när jag har haft ÄL dvs), plus alla andra "symptom" som uteblev runt 14e :) Återstår att se vad som händer. Jag är lite inställd på vad som helst just nu.

    Hur mår du? BIM nästa vecka! :D
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-19 22:17:00 följande:
    :) den som väntar på nåt gott..(?)

    Jag är också tveksam då jag brukar få skyhöga stegringar i vanliga fall (när jag har haft ÄL dvs), plus alla andra "symptom" som uteblev runt 14e :) Återstår att se vad som händer. Jag är lite inställd på vad som helst just nu.

    Hur mår du? BIM nästa vecka! :D
    Haha, det där ordspråket kan ju bara slänga sig i väggen! Jag hatar att vänta.

    Jag mår bara bra. Förra månaden inbillade jag mig ju en massa symtom vilket jag inte gör nu. Lite molvärk till och från men det är knappt något jag tänker på. Haha, vad skönt det kändes när du skrev så - jag tänker äl + 2 och då känns det ju som att det är en stund kvar. ;) Jag åker till Göteborg och springer 2,1 mil i helgen, hoppas det ska vara tillräckligt för att få mig att tänka på något annat. :P
  • mikamon
    soofa skrev 2015-05-19 22:24:15 följande:

    Haha, det där ordspråket kan ju bara slänga sig i väggen! Jag hatar att vänta.

    Jag mår bara bra. Förra månaden inbillade jag mig ju en massa symtom vilket jag inte gör nu. Lite molvärk till och från men det är knappt något jag tänker på. Haha, vad skönt det kändes när du skrev så - jag tänker äl + 2 och då känns det ju som att det är en stund kvar. ;) Jag åker till Göteborg och springer 2,1 mil i helgen, hoppas det ska vara tillräckligt för att få mig att tänka på något annat. :P


    Förstår känslan när man är mitt i det hela, efter ägglossningen och den spända väntandet. Jag var ett nervöst vrak efter förra försöket. Tiden gick otroligt långsamt. Det gör det nu också men på ett annat sätt.

    Är det Göteborgsvarvet? Bor du nära Göteborg? Vi bor i Sthlm men tanken är att flytta ner till Gbg-trakten i sommar eller tidig höst (beroende på jobb, bostad osv).
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-19 22:39:19 följande:
    Förstår känslan när man är mitt i det hela, efter ägglossningen och den spända väntandet. Jag var ett nervöst vrak efter förra försöket. Tiden gick otroligt långsamt. Det gör det nu också men på ett annat sätt.

    Är det Göteborgsvarvet? Bor du nära Göteborg? Vi bor i Sthlm men tanken är att flytta ner till Gbg-trakten i sommar eller tidig höst (beroende på jobb, bostad osv).
    Jag var precis likadan förra månaden. Tror det berodde på att jag nästan var säker på att jag var gravid (på grund av alla låtsas-symtom). Den här gången känner jag mig lugnare, hoppas såklart på ett plus men känner att den är 50/50. Därför blir också väntan mindre jobbig. Men att vänta är jobbigt, nästan oavsett vad det är.

    Japp, Göteborgsvarvet it is. Jag är så otränad jag kan bli men har sprungit det innan och hoppas ta mig runt i år också. Vi bor i Växjö så det blir bara en weekend i Göteborg i helgen. Vad är det som lockar er dit? Familjerna?
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni