• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    Hej!

    Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

    Välkomna! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • Symetrical
    soofa skrev 2015-06-25 22:22:35 följande:

    Nu svalde jag just månadens sista Primolut-nor-tablett. Enligt pappret kan jag nu räkna med mens inom 2-4 dar. Hoppas inte alls, men om den nu kommer så hoppas jag det blir utan spottings i alla fall.


    Så spännande babe!!
    Själv hoppas jag på att äl inte kommer förrän tidigast på söndag. Inte det lättaste att få till det här på Gotland. Men skulle det mot bli positivt imorgon (vilket det säkerligen blir, med tanke på murphys lag) blir det till att natta ungen i vagnen och skicka in honom på hotellrummets toalett medan mamma och pappa producerar småsyskon.
  • Aniroma
    Symetrical skrev 2015-06-26 07:33:22 följande:

    Ååååh, så typiskt! Men du, sist jag vart gravid hade vi sex senaste gången 2 dagar innan äl och det räckte ju uppenbarligen.

    Tur att du fick äl så pass tidigt, så det inte vart typ imorgon. DET hade varit surt!

    Här är jag helt övertygad nu om att äl inte skett än i alla fall! Lägre temp idag och typ starkaste äl-testet hittills. Läskigt hur mycket alkohol kan rubba kroppstemperatur!


    Ja det är surt som fan... Sist när det tog sig hade vi sex äl-3,0,+1 tror jag. Vi får väl hoppas att detta räcker.. Jag antar att äl var igår eftersom det positiva var i onsdags, svagare igår och 0,1-0,2 graders ökning idag. Det va bara positivt i en dag också o då ska ju äl ske inom 12-24 timmar om jag förstått det rätt? Och är det positivt i två dagar så är det 24-36 h. Skulle egentligen velat få till det idag... Tror dock inte sambon är så pigg på det haha :P

    Men blir detbverkligen en sån enorm höjning av temp av några glas vin? Du hade ju en jättehöjninh hat jag för mig av din kurva? Vad låg du på idag? Aja, bara att ligga på några dagar till ju så håller vi tummarna tillsammans! :)
  • linnsanbelle

    Herregud, det är verkligen sant.

    4 mars blir vi föräldrar!

    Önskar er alla ett stort lycka till! Ja kommer stanna kvar o följa er :)

    (För jäkla segt internet o får inte upp bilden, har iaf tagit ett CB veckoindikator så de står så fint "gravid" 1-2 veckor på det)


    www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten
  • soofa
    Aniroma skrev 2015-06-26 05:03:16 följande:

    Så typiskt. Sambon har blivit matförgiftad troligtvis. Kom hem från jobbet igår eftermiddag helt orkeslös, likblek i ansiktet o illamående. Ett par timmar senare började han kräkas. Inget sex för oss igårkväll Alltså och lär inte bli något idag heller innan jag åker iväg över helgen. Stackars liten! Synd eftersom ÄL troligtvis var igår.. Så jag hoppas att vårt sexade i måndags och onsdags är tillräckligt denna månaden...


    Men usch, stackarn! Tur att ni fick till det några gånger innan, det kan ju mycket väl räcka! :)
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-06-26 07:38:03 följande:
    Så spännande babe!!
    Själv hoppas jag på att äl inte kommer förrän tidigast på söndag. Inte det lättaste att få till det här på Gotland. Men skulle det mot bli positivt imorgon (vilket det säkerligen blir, med tanke på murphys lag) blir det till att natta ungen i vagnen och skicka in honom på hotellrummets toalett medan mamma och pappa producerar småsyskon. smile5.gif
    Haha men då så, då har du ju en plan! Ägglossningen ser ju onekligen ut att vara nära! :)

    Jag som var så pepp på att mäta i morse fick inaktivera den. Jag somnade sent i natt och har sovit som en kratta med mardrömmar så när jag vaknade kl. 06:00 och mätte under baslinjen så kände jag att nja.. jag litar inte riktigt på det. Även om mensen kommer så brukar min temp inte sjunka så förrän på själva mensdagen.
  • soofa
    linnsanbelle skrev 2015-06-26 08:34:05 följande:

    Herregud, det är verkligen sant.

    4 mars blir vi föräldrar!

    Önskar er alla ett stort lycka till! Ja kommer stanna kvar o följa er :)

    (För jäkla segt internet o får inte upp bilden, har iaf tagit ett CB veckoindikator så de står så fint "gravid" 1-2 veckor på det)


    www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten
    Woho, vad kul! :D Löjligt glad för din skull! Grattis!
  • jzz2306

    Jag bestämde mig för att inte gå in på FL förrän idag, bim+1. Och nu har jag nyss plussat!!!!!



    Jag kan inte fatta det! Vi har försökt sedan oktober förra året och hade prickat in äl 7 månader utan att det hände nånting, och NU gick det äntligen!!! På åttonde försöket! Trodde aldrig jag skulle få ladda upp en bild på positivt test, trodde det var något fel på oss men tydligen inte!!

    Så ge inte upp hoppet, det verkar vara ett lotteri varje månad men till sist vinner man :D

  • jzz2306
    linnsanbelle skrev 2015-06-26 08:34:05 följande:

    Herregud, det är verkligen sant.

    4 mars blir vi föräldrar!

    Önskar er alla ett stort lycka till! Ja kommer stanna kvar o följa er :)

    (För jäkla segt internet o får inte upp bilden, har iaf tagit ett CB veckoindikator så de står så fint "gravid" 1-2 veckor på det)


    Vi har samma bf :D
  • soofa
    jzz2306 skrev 2015-06-26 08:47:03 följande:

    Jag bestämde mig för att inte gå in på FL förrän idag, bim+1. Och nu har jag nyss plussat!!!!!



    Jag kan inte fatta det! Vi har försökt sedan oktober förra året och hade prickat in äl 7 månader utan att det hände nånting, och NU gick det äntligen!!! På åttonde försöket! Trodde aldrig jag skulle få ladda upp en bild på positivt test, trodde det var något fel på oss men tydligen inte!!

    Så ge inte upp hoppet, det verkar vara ett lotteri varje månad men till sist vinner man :D


    Men åh, vad roligt - ännu ett plus! :) Grattis! Det var ju verkligen din tur att plussa nu. Som du skriver - vilket lotteri det är..
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni