• idaaa93

    Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)

    Nån mer med pcos och som ska börja med pergotime och letrozol? Eller som har börjat kanske? :) kanske kan stötta och följas åt?

  • Svar på tråden Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)
  • idaaa93
    Symetrical skrev 2015-05-24 16:50:05 följande:

    Sant, men det vanligaste är väl att man börjar med en vanlig enkeldos och räcker inte det få man justera det till nästa cykel. Dock har jag ju både äl och mens (bara sjukt lång cykel), så det känns inte som någon katastrof om det inte blir perfekt direkt. Bara NÅGONTING händer så.

    Vad gäller för dig nu då? Är tanken att mensen skall komma direkt nu när du tar sista pergotabletten, eller?


    Okej ????

    ja de är väl tanken men tror de brukar ta några dar innan den kommer. Kommer nog inte direkt efter sista tabletten
  • idaaa93
    idaaa93 skrev 2015-05-24 20:40:05 följande:

    Okej ????

    ja de är väl tanken men tror de brukar ta några dar innan den kommer. Kommer nog inte direkt efter sista tabletten


    oj. De skulle inte va massa frågetecken utan en :)

    Såg nu på min förpackning, dem heter provera och inte pergotime. Fick för mig att dem hette de bara för att jag och bm har pratat om olika tabletter o sånt :p
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-05-24 20:50:39 följande:
    oj. De skulle inte va massa frågetecken utan en :)

    Såg nu på min förpackning, dem heter provera och inte pergotime. Fick för mig att dem hette de bara för att jag och bm har pratat om olika tabletter o sånt :p
    Tänkte väl det, för Pergotime är, om jag förstått det rätt, en motsvarighet till letrozol, så antingen tar man det ena eller det andra.

    Håller tummarna för att din mens kommer igång fort!

    Tycker att det är lite underligt att vissa som får letrozol utskrivet råds att äta dem dag 3-7, medan andra (jag själv inräknad) skall ta dem dag 5-9.....!?!
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-05-25 10:41:53 följande:

    Tack! :)

    Jaha jag ska ta mens dag 3


    Ah, okej! Läste någonstans att om man äter dag 3-7 får man äl tidigare och om man äter dag 5-9 får man bättre kvalitet på äggen. Vet dock inte hur mycket substans det låg bakom det uttalandet. Men är ju lite underligt att det är olika direktioner...

    Mår lite illa idag. Vet inte om det är pga letrozolen, eller sockerbaksmälla från allt glassintag igår... Förmodligen det sistnämnda.
  • idaaa93
    Symetrical skrev 2015-05-25 13:34:42 följande:

    Ah, okej! Läste någonstans att om man äter dag 3-7 får man äl tidigare och om man äter dag 5-9 får man bättre kvalitet på äggen. Vet dock inte hur mycket substans det låg bakom det uttalandet. Men är ju lite underligt att det är olika direktioner...

    Mår lite illa idag. Vet inte om det är pga letrozolen, eller sockerbaksmälla från allt glassintag igår... Förmodligen det sistnämnda.


    Okej. Har jag aldrig hört förut. Hur har de gått för dig? :) eller wr båda? :)
  • jooo

    Jag har tagit första pergotimekuren, ovitrellespruta 4 juni och väntar nu på o testa :D känner ingenting nu.men varit extremt trött sen ovitrelle sprutan och kissat hela tiden :P

  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-06-13 17:53:57 följande:
    Okej. Har jag aldrig hört förut. Hur har de gått för dig? :) eller wr båda? :)
    Jag vart tydligen ovetandes gravid innan jag ens började med Letrozol. Plussade inte förrän tre dagar efter att jag fått en störtblödning, vilket sedermera visade sig varit ett tidigt missfall (typ v 4+2). Självklart trist att det inte blev något av det, men inget jag sörjer eftersom jag aldrig fick möjlighet att glädjas över det. Snarare en vinst att veta att jag kan bli gravid trots lång cykel och kort lutealfas. Återstår att se när min gynekolog okejar att jag börjar med letrozol.
    Hur går det för dig då?
  • idaaa93
    Symetrical skrev 2015-06-13 19:24:22 följande:

    Jag vart tydligen ovetandes gravid innan jag ens började med Letrozol. Plussade inte förrän tre dagar efter att jag fått en störtblödning, vilket sedermera visade sig varit ett tidigt missfall (typ v 4+2). Självklart trist att det inte blev något av det, men inget jag sörjer eftersom jag aldrig fick möjlighet att glädjas över det. Snarare en vinst att veta att jag kan bli gravid trots lång cykel och kort lutealfas. Återstår att se när min gynekolog okejar att jag börjar med letrozol.

    Hur går det för dig då?


    Okej va tråkigt ???? jo de funkade med letrozol ett ägg lossna så nu är de bara o vänta o se om mensen kommer den 30/6. Hoppas du får ett okej snart!
Svar på tråden Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)