• Äldre 14 May 00:12
    3711 visningar
    9 svar
    9
    3711

    hur hittar man lämpliga adoptivföräldrar??

    Hej!

    Nu har jag bestämt mig att jag vill adoptera bort ett ofött barn. Jag undrar då om nån har varit med om det och hur går man till väga?

    Har barn sen innan och det ofödda barnets pappa finns inte med i bilden av olika skäl. Har ett bra jobb och vill nu hjälpa nån som inte kan eller har försökt att få barn en längre tid.

    Är ensamstående och har verkligen ingen möjlighet att ta hand om detta ofödda barnet även jag hade velat det. Men har nu helt bestämt mig. Vill som sagt hjälpa nån att få ett barn.

    Snälla inga onödiga eller dryga kommentarer tack.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-14 00:44

  • Svar på tråden hur hittar man lämpliga adoptivföräldrar??
  • Äldre 14 May 00:17
    #1

    Är det ekonomin som är problemet, eller är det orken som tryter?

    Jag vet tyvärr inte var man vänder sig, men har du någon familjemedlem eller släkting som kan ta hand om barnet? Eller finns det någon på pappans sida som vill ta hand om barnet?

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 14 May 00:17
    #2

    Du kontaktar socialtjänsten på din ort.

  • Äldre 14 May 00:22
    #3

    Nej! Det är absolut inget med ekonomin eller ork att göra. Skrev att pappan är inte med i bilden. Tänker inte skriva vilken anledning att han finns med.

  • Äldre 14 May 00:24
    #4

    Tack Drottningen70.

  • Äldre 14 May 00:29
    #5
    blondiema skrev 2015-05-14 00:22:04 följande:

    Nej! Det är absolut inget med ekonomin eller ork att göra. Skrev att pappan är inte med i bilden. Tänker inte skriva vilken anledning att han finns med.


    Du behöver inte skriva varför pappan inte är med i bilden, jag har inte frågat efter det. Det jag undrade var om det fanns någon på pappans sida som kunde tänka sig att ta hand om barnet. Han kan ju ha en barnlös kusin till exempel och då kan ju barnet bli placerat hos henne/honom och dennes partner.
  • Äldre 14 May 00:38
    #6

    Tyvärr inga syskon och hans släkt har brutit kontakten med honom helt.

  • Äldre 15 May 01:14
    #7

    Min syster.

  • Äldre 26 May 06:51
    #8

    hej!


    Vet att detta är nu 10 år gammalt, men skulle du kunna tänka dig vara surrogatmamma?


    jag och min sambo har försökt få barn i över 3 år..

    mvh

  • neverp­reggo
    Äldre 28 May 21:31
    #9
    mallane93 skrev 2015-05-26 06:51:16 följande:

    hej!


    Vet att detta är nu 10 år gammalt, men skulle du kunna tänka dig vara surrogatmamma?


    jag och min sambo har försökt få barn i över 3 år..

    mvh


    Det är från i år...


Svar på tråden hur hittar man lämpliga adoptivföräldrar??