• Anonym (Tjej)

    Varför störs sig andra att jag har silikon?

    Är helt öppen med att jag har lagt in silikon i brösten om någon frågar. Har inte överdrivet stora utan 70E. Men det verkar störa andra, tex om någon på jobbet som vet berättar för någon annan osv, människor som knappt känner mig alltså, vänner och familj bryr sig inte. Men varför störs sig människor(tjejer) som knappt känner mig så otroligt på det? Avundsjuka?

    Ser ni ner på tjejer med silikon, isf varför? Själv kan jag inte bry mig mindre hur någon annan ser ut!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-02 10:14
    Läs gärna mina inlägg innan du kommenterar.

  • Svar på tråden Varför störs sig andra att jag har silikon?
  • Gotlänning

    Ickefråga för mig, tjejer/kvinnor är vackra med eller utan silikon.

    Så TS, f*ck them haters och kör ditt race!


    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Butterscotch
    Anonym (Tjej) skrev 2015-06-05 06:45:00 följande:
    Hört talas om semester? Antar att du tar en sisådär 5 veckor semester nu till sommaren? På vilket sätt har vi kostat samhället pengar?
    Om det vore så väl att alla tar ut semester efter operation. Jag har sett flera exempel på folk som blir sjukskrivna (enligt läkares ordination förstås, men det gör det inte mer rätt) efter att de har opererat sina helt normalstora bröst till modell XL. Sånt är ju för jävligt.

    Men för att svara på trådstarten: jag stör mig inte på folk som väljer att stoppa in silikon eller göra diverse andra skönhetsoperationer. Jag tycker mest att det är sorgligt att de ska känna sig nödgade att gå så långt som till operationer för att, i andras eller egna ögon, bli snyggare. Det borde vara ok att se ut som man gör. 
  • louloufox
    Flunken skrev 2015-06-05 06:02:05 följande:

    Visst har dina operationer kostat oss alla en del pengar!

    Du åkte väl knappast och jobbade dagen efter operation?

    Så det har belastat din arbetsgivare samt samhället en hel del!


    Där har du FEL. Kostade inte min arbetsgivare eller samhället en spänn, som ta sa så gjorde jag det i samband med semester jag var hemma i två veckor sedan var jag fit för fajt. Men du kanske ska bestämma vad jag gör av min semester oxå ?

    Dom flesta tar det i samband med sin semester för dom ska slippa alla sura kommentarer.

    Så sluta anta saker...
  • Gotlänning
    Butterscotch skrev 2015-06-05 07:15:49 följande:
    Om det vore så väl att alla tar ut semester efter operation. Jag har sett flera exempel på folk som blir sjukskrivna (enligt läkares ordination förstås, men det gör det inte mer rätt) efter att de har opererat sina helt normalstora bröst till modell XL. Sånt är ju för jävligt.

    Men för att svara på trådstarten: jag stör mig inte på folk som väljer att stoppa in silikon eller göra diverse andra skönhetsoperationer. Jag tycker mest att det är sorgligt att de ska känna sig nödgade att gå så långt som till operationer för att, i andras eller egna ögon, bli snyggare. Det borde vara ok att se ut som man gör. 
    Det är väl helt ok, att vara sjukskriven om man nu är oförmögen att jobba.

    Du kan väl ändå inte mena att man skall jobba sekunden efter att man vaknar upp efter narkos, om det så är kosmetiskt eller ej är oväsentligt, är man oförmögen så är man... anledning är oväsentlig.
    Ditt inlägg osar givetvis att du stör dig på silikonoperation eller iaf det som pågår runt det.

    Kosmetiska ingrepp som kan få människor att bli bättre människor kan aldrig vara en dålig sak sen håller jag med om att det borde inte vara så MEN så är det och människors anledning är oftare "djupare" än att bara vifta bort det.
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Gotlänning
    Gotlänning skrev 2015-06-05 07:52:08 följande:
    Kosmetiska ingrepp som kan få människor att bli bättre människor kan aldrig vara en dålig sak sen håller jag med om att det borde inte vara så MEN så är det och människors anledning är oftare "djupare" än att bara vifta bort det.
    Inte BLI bättre utan MÅ bättre menade jag givetvis, skrev för snabbt så ta inte mitt tidigare inlägg så.
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • louloufox
    Butterscotch skrev 2015-06-05 07:15:49 följande:

    Om det vore så väl att alla tar ut semester efter operation. Jag har sett flera exempel på folk som blir sjukskrivna (enligt läkares ordination förstås, men det gör det inte mer rätt) efter att de har opererat sina helt normalstora bröst till modell XL. Sånt är ju för jävligt.

    Men för att svara på trådstarten: jag stör mig inte på folk som väljer att stoppa in silikon eller göra diverse andra skönhetsoperationer. Jag tycker mest att det är sorgligt att de ska känna sig nödgade att gå så långt som till operationer för att, i andras eller egna ögon, bli snyggare. Det borde vara ok att se ut som man gör. 


    Jag tycker att man ska ta det i samband med semester , men man får vara sjukskriven efter operation oavsett karaktär.

    Men eftersom det är frivilligt så tycker jag att man själv ska stå för kostnaden.

    Sen tycker jag det är förfärligt att feta gör magsäcks operation på statens bekostnad. Du valde själv att bli fet och det ska inte jag lida för...

    Den väldigt lilla procenten som är feta pga sjukdom, fine det kan jag hjälpa till att bekosta.

    Och du kan ju läsa mitt inlägg vi är inte offer med dålig självkänsla som skär i vår kropp,däremot är vi "offer " för folk med förutfattade åsikter .
  • Gotlänning
    louloufox skrev 2015-06-05 08:05:41 följande:
    Jag tycker att man ska ta det i samband med semester , men man får vara sjukskriven efter operation oavsett karaktär.

    Men eftersom det är frivilligt så tycker jag att man själv ska stå för kostnaden.

    Sen tycker jag det är förfärligt att feta gör magsäcks operation på statens bekostnad. Du valde själv att bli fet och det ska inte jag lida för...

    Den väldigt lilla procenten som är feta pga sjukdom, fine det kan jag hjälpa till att bekosta.

    Och du kan ju läsa mitt inlägg vi är inte offer med dålig självkänsla som skär i vår kropp,däremot är vi "offer " för folk med förutfattade åsikter .
    Förfärligt? 50% av Sveriges befolkning är är feta och säger vi att 20% av dem kommer få hjärt och kärlsjukdomar inom en snar framtid så är den kostnaden för en magoperation en bråkdel av vad tex en hjärtoperation kostar.

    Men visst, jag är inget fan av den lösningen, du "väljer" lika mycket att bli fet som att bli psykiskt sjuk... gemensamma nämnaren här är att söka hjälp vid folk som kan hantera det.

    Det är för enkelt att skriva av feta personer som lata, finns lika många anledningar att folk blir feta som det finns folk... att hävda annat är okunskap. 
    If the brain were so simple that we could understand it, then we'd be so simple that we couldn't
  • Anonym (Härreguud)
    Butterscotch skrev 2015-06-05 07:15:49 följande:

    Om det vore så väl att alla tar ut semester efter operation. Jag har sett flera exempel på folk som blir sjukskrivna (enligt läkares ordination förstås, men det gör det inte mer rätt) efter att de har opererat sina helt normalstora bröst till modell XL. Sånt är ju för jävligt.

    Men för att svara på trådstarten: jag stör mig inte på folk som väljer att stoppa in silikon eller göra diverse andra skönhetsoperationer. Jag tycker mest att det är sorgligt att de ska känna sig nödgade att gå så långt som till operationer för att, i andras eller egna ögon, bli snyggare. Det borde vara ok att se ut som man gör. 


    Det ÄR ok att se ut som man gör, men alla VILL inte det, där är skillnaden.. Och då är det således även ok att "se ut som man gör" EFTER en operation!
  • Anonym (linn)
    Anonym (Härreguud) skrev 2015-06-04 14:07:38 följande:
    Det finns ju jättesnygga siliconbröst som inte ser "opererade" ut, med lite naturligt "häng" på..! :)
    Nej tycker det syns ändå. Jag är inte lesbisk, men an ändå tända på just bröst Händer att jag tittar på porrfilm men man ser direkt om det är fejk och det går jag inte igång på. Vill inte känna på plastiga silikonbröst, utan naturligt mjuka bröst.
  • Anonym (Härreguud)
    Anonym (linn) skrev 2015-06-05 09:30:25 följande:
    Nej tycker det syns ändå. Jag är inte lesbisk, men an ändå tända på just bröst Händer att jag tittar på porrfilm men man ser direkt om det är fejk och det går jag inte igång på. Vill inte känna på plastiga silikonbröst, utan naturligt mjuka bröst.
    Men de som är i porrfilm brukar ju generellt se mer "fejk" ut.. Du borde se några av mina väninnors/arbetskamraters bröst. Jag hade aldrig anat, och jag kikar också rätt mycket på po, menar bröst. :D
Svar på tråden Varför störs sig andra att jag har silikon?