• Lovisa82

    Väntar barn jan 2016 göteborg

    Hade varit trevligt med en mamma grupp för oss i eller runt göteborg.

    Följa varandra under graviditeten.

    33år väntar 3:e barnet. Gravid i v 12. Familj man å 2 barn, 7 och 9 år.

  • Svar på tråden Väntar barn jan 2016 göteborg
  • Moorii

    Åååhh, vad roligt, grattis!! Så glad för din skull! :) vad mysigt att ni fick se bebis så länge också.

    Det var ju jättebra odds! Hoppas på att det är samma här, men flera veckor kvar innan jag får reda på det, gah :P

    Vilken söt liten enen! :) vilken vecka är du i nu? Hur stor är magen? :)

  • #ralf

    Hej! jag har bf redan i september så jag ligger lite före men hoppas kunna hänga lite i den här tråden ändå :) känner mig lite ensam här i Göteborg...
    Hur går det för er?
    Jobbar ni än? isf, hur länge har ni tänkt göra det?

  • Lovisa82

    Ja, det känns underbart skönt.
    Kände precis som dig förut att det är många veckor kvar till kub testet men helt plötsligt ä man där för blodprov och ultraljud:) å en vecka senare kubtestet. Det kommer gå fort:)

    Min mage ä riktigt stor nu, tycker jag. Går inte att ta misste på att jag är gravid i alla fall:)

    Är nu i v 14 (13+1 så som barnmorskorna räknar)
    Å vilken vecka är du i nu?

  • Lovisa82

    Å va trevligt med en till i gruppen:) Välkommen:)
    Vilken vecka är du i nu? När har du bf?
    Hur mår du?
    Ja, jag jobbar för fullt fortfarande:) skönt så länge det funkar:) har ett jobb som säljare så jag står hela dagarna, jobbigt men det går:)
    Jobbar du?

  • Moorii

    Oj, ja din mage är verkligen stor redan! Det skiljer fyra veckor mellan oss, men det är sån skillnad :) jag har förvisso fått sån kula redan att det är svårt att dölja nu när det är varmt och man måste ha svala kläder på sig :P Trodde inte det skulle synas alls i v 10! 

    Ja, jag hoppas det! Längtar såå så mycket :) 

    Den appen har jag, tycker om den väldigt mycket! Det är skönt att få se den där procenten öka för varje dag och att det liksom går framåt :) Och sen längtar jag extra mycket efter då man går in i en ny vecka, så man får läsa om vad som händer i magen nu ^^ nog för att jag lusläst allt jag kan komma över redan, men ändå ;) 

  • Moorii
    #ralf skrev 2015-07-02 10:04:38 följande:

    Hej! jag har bf redan i september så jag ligger lite före men hoppas kunna hänga lite i den här tråden ändå :) känner mig lite ensam här i Göteborg...
    Hur går det för er?
    Jobbar ni än? isf, hur länge har ni tänkt göra det?


    Hej! Klart du får vara med här :) Det går bra här, går mest omkring och väntar på att det ska bli dags för första ultraljudet! Jobbar gör jag absolut, bara i v 10 :) men får se hur länge jag kommer jobba då jag jobbar i restaurang, väldigt slitsamt yrke. Tänker mig att jag går hem i början på december, beräknad födsel är 1/2.

    Hur går det för dig då? Jobbar du ännu? Det börjar ju närma sig för dig nu! :)
  • #ralf

    Hej och tack för erat välkomnande :)
    Härligt att ni jobbar, tyckte ändå att första tiden var den svåraste, jag var sjukskriven 1 vecka för den extrema tröttheten :(
    nu mår jag bra och jobbar, har blivit omplacerad och då går det jättebra :) jobbar som kriminalvårdare..
    jag är i v.29 nu, känner en massa rörelser, för mig är det här den bästa tiden, inte lika trött och inte lika orolig :)
    va kul med ultrljud!
    vill ni veta kön om det går?

  • #ralf

    såg att ni nämnt järnvärden förut, vill bah tipsa, det är ju olika för alla... jag hade fina värden första provet, 4 veckor senare vid nästa prov var det katastrof, då hade jag blodsbrist!.. så det kan gå fort :/ jag var tvungen att äta järntabletter, inte kul :( önskar att jag hade tänkt på att käka massa naturligt järn i förebyggande.. men tydligen så tar bebis alltid det blod hen behöver iaf så man behöver inte oroa sig för det men såklart viktigt ta hand om sig själv <3

  • Lovisa82

    Vi vill veta kön, har inte sparat något från våra andra två söner. Å vill shoppa lite i förväg.

    Vill ni?

    Mina järn värden var på gränsen till dåliga så jag har börjat äta tabletter.

    Känner mig lite piggare senaste veckan, kanske beror det på tabletterna.

  • Moorii

    Förstår dig! Jag var så trött veckan efter jag plussade, att när jag kom hem sista dagen innan helg så satt jag bara i soffan och grät. Min man trodde det var nåt allvarligt som hänt när han kom hem, men jag grät ju helt utan anledning..eller ja,var ju helt utmattad.

    Vad skönt att du kunde bli omplacerad! Finns ingen möjlighet till omplacering i mitt jobb, så jag får nog helt enkelt gå hem när det helt enkelt inte går längre.
    Kan tänka mig det, måste vara en mysig period :) 

    Jag är bara i vecka 10 än så länge, men när det går att se kön så vill jag se det, så jag är förberedd på det och som Lovisa, köpa saker som passar om det är tjej/kille.

    Det där med järnvärdena hoppas jag att bm har koll på att det ska testas fler gånger, men säker på det är jag inte.. hon ringde nämligen idag när jag inte kunde svara och lämnade meddelande på mobilsvar. Hon hade insett att tsh måste kontrolleras inom fyra veckor igen (vet man inte att det är standard om man jobbat som bm i typ 30 år?). Sen ville hon meddela att hon skickat remiss till läkare för ultraljud, om det var i samband med kub-testet eller om det var bara ett vanligt ultraljud framgick inte. Flummig bm har jag, minst sagt. Blir nog ett byte efter kub.

  • #ralf

    Hej på er!
    Asså, flummiga barnmorskor tror jag det finns gott om haha har träffat en del.. skulle också bytt om jag inte kände förtroende..
    Vi väntar en kille, jag har en kille på 6 år sen innan med :)
    Vet ni nåt om de olika förlossningarna? jag var på östra sist, tror det blir där igen men jag har hört gott om Mölndal också... igår nämnde en kollega Sahlgrenska men jag visste inte att de har förlossing?..

  • Lovisa82

    Här kommer ett litet tips:)
    beställde flera mammaklänningar på babyshop.se fick hem dem igår:) dem var jätte fina och normala i strl. Beställde den strl somjag hade innan jag blev gravid:) å bästa av allt dem hade REA så dem kostade bara 200-300kr/st:) så nu har jag laddat m lite kläder som jag kan växa i framöver:)

    Å så mysig att du väntar en pojk:) har du kvar saker från din 1:a son?
    Jag har två pojkar :) 7 och 9 år:)
    Kommer svara på din fråga ang förlossningar senare, nu skall jag börja jobba.

    ??????????

  • Lovisa82

    Jag har haft en förlossning på ö och en på m.
    Tycker inte det var någon skillnad mellan dem.
    1:a gången på ö, då blev jag liggandes där 1 vecka pga amningen inte kom igång. Fick ha eget rum en hel vecka. Personalen var fantastisk:)

    2:a gången på m, blev igångsatt pga leverpåverkan.
    Sattes igång på kvällen å åkte hem morgonen därpå:) de lilla jag träffade personalen var bra:)

    Visste inte heller det fanns på salgrenska.

    Men om man får välja skulle jag ändå ta östra. Bor i Lerum så det är nära:)

    Vart bor ni?
    Vilket skulle ni välja? Om man fick välja.

    På mvc sa dem till mig att vi nu tillhör borås, vilket känns helt främmande. Tar ju en timma dit och till östra 15 min. Hur tänkte dem där.
    Men hon skulle skriva i min journal att jag villha östra.

  • #ralf
    Lovisa82 skrev 2015-07-03 15:31:41 följande:

    Jag har haft en förlossning på ö och en på m.
    Tycker inte det var någon skillnad mellan dem.
    1:a gången på ö, då blev jag liggandes där 1 vecka pga amningen inte kom igång. Fick ha eget rum en hel vecka. Personalen var fantastisk:)

    2:a gången på m, blev igångsatt pga leverpåverkan.
    Sattes igång på kvällen å åkte hem morgonen därpå:) de lilla jag träffade personalen var bra:)

    Visste inte heller det fanns på salgrenska.

    Men om man får välja skulle jag ändå ta östra. Bor i Lerum så det är nära:)

    Vart bor ni?
    Vilket skulle ni välja? Om man fick välja.

    På mvc sa dem till mig att vi nu tillhör borås, vilket känns helt främmande. Tar ju en timma dit och till östra 15 min. Hur tänkte dem där.
    Men hon skulle skriva i min journal att jag villha östra.


    vi har tänkt östra, min bm sa att vi kunde fundera ut själva vilken av ö och m vi helst vill, vi bor nära Vasastan så jag tror det blir typ lika långt...
    jag var nöjd med östra så det blir nog det :)
    men kom din amning igång sen (efter 1a) och funkade bra efter det?
Svar på tråden Väntar barn jan 2016 göteborg