• Äldre 6 Jul 18:41
    16253 visningar
    103 svar
    +1
    103
    16253

    Änglamammor som vill försöka igen

    I vecka 36 förlorade vi vår lilla tjej, för två månader sedan. Jag tror aldrig vi kommer att vara "redo" för en ny graviditet men vi vill inget annat än att få ett syskon till vår lilla tjej. Vi vill också känna lyckan som alla andra föräldrar får känna på BB.
    Är det någon mer som har varit med om samma sak som vill försöka igen?

  • Svar på tråden Änglamammor som vill försöka igen
  • Äldre 6 Jul 22:24
    #1

    Hej, vi förlorade vår son i V40+1 18/4 i år. Vi försöker redan. Det verkar som att de flesta försöker ganska fort efteråt, beroende på vad orsaken va.

    Jag beklagar att erat fina barn inte fick stanna ?? vet ni varför än?
    Kram

  • Äldre 7 Jul 14:29
    #2

    Ja jag har velat försöka på engång men jag fick inte tillbaa min mens förens ca 2 veckor sedan och det har varit lite svårt att skilja på "ägglossnings symptomen" och allt annat som har spökat i kroppen efteråt. Jag ska ha ägglossning snart (torsdag) enligt min beräkningar.
    Vår dotter var sjuk, hon hade ett diafragmabråck. Vi fick en chock när i fick beskedet då vi inte alls trodde det skulle vara något fel.. Vi väntar just nu på provsvar på mig och min man för att se om vi har någon "balanserad" kromosomavvikelse. Men vi känner att även om det skulle vara det så måste vi ju pröva.
    Har ni fått något svar varför er lilla dog?
    <3

  • Äldre 7 Jul 15:33
    #3

    Ja kroppen är verkligen ur balans. Det är nog mycket chock och sorg som påverkar.
    Hoppas ni snart får svar på era prover, vet ni när ungefär?
    De kunde inte se någon direkt orsak till varför vår son inte fick vara med längre. Det fanns små små proppar i moderkakan. De kunde inte säga att det va därför men kunde inte heller utesluta det.ä heller..
    Jag har bim typ 18-22/7. Min cykel blev väldigt lång förra gången så vet inte hur den är nu riktigt... Borde nog ha ägglossning i dagarna också eller så har den redan varit..
    Vi kanske kan följas åt?
    Kram kram

  • Äldre 7 Jul 19:48
    #4

    Jag hoppas på svar nu i dagarna. Är såklart livrädd för ett negativt svar men är inställd på det..
    Fy, jag är verkligen ledsen för er skull. Det är så fruktansvärt onödigt och overkligt det vi måste gå igenom., Är det något man kan förhindra vid en ny graviditet eller är det inget man kan göra något åt? Jag tänker som i förebyggande syfte även om man inte vet att det var propparna som var orsaken.
    Absolut, jag tycker vi ska följas åt! Det känns bättre när man kan dela sånt med någon som har varit med om samma sak. Jag känner inte riktigt att jag passar in i alla "vi som satsar på + i ..." grupperna.


    Jag vet ju inte riktigt när min ägglossning är eftersom jag bara har haft en mens efter förlossningen men jag utgår ifrån att det är samma som innan graviditeten. Jag har dock åkt på magsjuka.. Så jäkla typiskt.
    Jag håller tummarna för dig!!!!


     

  • Äldre 8 Jul 08:54
    #5

    Jag har en väns bekant som födde en tjej med diafragmabråck och de har idag 3 friska barn. Så det måste inte vara något med föräldrarna. Jag håller tummarna för er <3

    Jag kommer få blodförtunnande om/när vi blir gravida igen. Men känns så sjukt orättvist, hade han kommit två dar tidigare hade han kanske varit vid liv. Svårt att inte tänka så..

    Usch magsjuka är inget kul!! Hoppas du blir frisk snart så att ni kan då börja försöka igen!

    Många kramar till dig! Så hemskt att våra änglar inte fick stanna :( vad gick eran dotter för namn?
    <3

  • Äldre 10 Jul 17:40
    #6

    Hej på er!

    Vi förlorade vår dotter i magen i vecka 39 för en månad sen. Vi bestämde oss snabbt att vi vill försöka så fort det går igen. Så nu väntar jag bara på att avslaget ska ge sig och menscykeln ska komma igång igen, samt att jag ska läka fullt ut. Blev klippt under förlossningen och har stygn som sedan gått upp, så måste bli helt återställd på den fronten också. Har redan laddat upp med en hög av ägglossningstest, lyckades bli gravid på första försöket med hjälp av sådana förra gången hoppas att det inte kommer dröja allt för länge denna gången heller.

    Jag följs gärna åt med er. Kan vara skönt att kunna ventilera sig och peppas med de som förstår ens situation.

  • Äldre 12 Jul 11:07
    #7

    Hej LaCrue, du är hjärtligt välkommen!
    Så ledsen att er lilla inte fick stanna. Vet ni vad som hände?

    Jag har valt att inte använda äl-test. Men tar det sig inte denna gången så kommer jag göra det. Hur testade du? Varje morgon? Från vilken dag började du testa?

    Kramar!

  • Äldre 12 Jul 15:10
    #8

    Tack! Jag beklagar så att ni också får gå igenom att få glädjen och förväntan hastigt utbytt till en sån stor sorg. Så orättvist, grymt och onödigt. Vi vet ännu inte vad som gick snett, fanns inga synliga fel på varken vår dotter eller moderkakan. Vi har inte varit på återbesöket än, så vi får se om alla prover visar något. Vi förväntar oss dock inget svar.

    Jag hade fortfarande kvar stickor sedan sist och eftersom att det var till stor hjälp förra gången så tänker jag att jag kör med tester även denna gången. Vi hade bara försökt en månad utan stickor innan jag sedan plussade efter ytterligare en månad med äl-test, så det var inte så att vi hade svårt att bli gravida sist. Men ändå. Vill gärna maximera chanserna så mycket jag bara kan. Min famn skriker efter en bebis! Jag minns inte riktigt men tror att jag började testa ungefär en vecka efter att mensen försvunnit och att det gav utslag några dagar senare. Ungefär två veckor från mensens första dag. Jag testade någon gång på förmiddagen, om jag minns rätt så ska man inte använda morgonurin utan att nivåerna står som högst på dagen och att chansen till att det ger utslag på stickan är större då.

    Hur hade ni det sist, tog det lång tid för er att bli gravida? Har ni några barn sedan tidigare? Vår dotter var vårt första barn och även om det också innan bara varit jag och min sambo här hemma, känns allt så tomt och tyst nu.

    Kramar på er! Jag hoppas så att ni får plussa snart igen.

  • Äldre 12 Jul 22:01
    #9

    Har väldans molvärk och har haft i några dagar. Kan antingen vara äl men gjorde test som va negativt eller så kanske ägget har fäst eller håller på att fästa. Men vårt änglabarn tog det 2-3 månader så hoppas det går lika fort denna gång. Om jag får mensen så kommer jag börja tempa och även testa med äl stickor. Hur brukade du testa? FM, EM?

    Hoppas att ni får svar snart.
    Massa kramar!!

  • Äldre 13 Jul 12:22
    #10

    Åh jag håller tummarna för dig!

    Hur gör man när man tempar? Jag har för mig att jag testade på förmiddagarna, kommer inte riktigt ihåg. Använda rsfu's stickor iallafall och de var enkla att använda och läsa av tycker jag.

Svar på tråden Änglamammor som vill försöka igen