• Anonym (Slage­t)
    Äldre 18 Jul 06:19
    6169 visningar
    62 svar
    62
    6169

    Jag vill slå ett slag för pungen! (Kvinnor - läs denna tråd)

    Eftersom det diskuteras vitt och brett om hur många män/killar är okunniga angående kvinnans könsorgan och hur saker och ting fungerar, så vill jag ta detta tillfälle att upplysa den kvinnliga delen av befolkningen vad gäller mannens könsorgan.

    Jag brukar läsa trådar lite då och då, och inte sällan läser jag att kvinnor som ska beskriva hur de skulle vilja att mannens kuk och pung skulle se ut, att de nämner 'fast pung' och 'lös eller hängig pung'.

    Vad är det för struntsnack?

    Det finns, som i allt annat, undantag så klart. Men generellt är det så här vad det gäller pungen (Läs och lär):

    Pungen är naturligt mjuk/hängig/lös/sladdrig, kalla det vad du vill.

    Det man beskriver som fast pung är en kroppslig reaktion på att testiklarna behöver skyddas eller behöver 'värmas' till rätt temperatur.

    Kroppen vill då dra upp testiklarna närmare kroppen, och det sker genom att pungens hud drar ihop sig och blir lite mer hård, vilket för med sig att pungen 'plattar till sig' och testiklarna därmed förs upp närmare mot kroppen.

    Det finns en mängd olika anledningar, varav de allra vanligaste är att man fryser rent allmänt (testiklarnas temperatur ska hållas till varje pris, därför drar pungen ihop sig och känns fast).

    Även nervositet/ångest för med sig den här fast-pung-reaktionen. Vid ångest, eller nervositet om man föredrar kalla det så, reagerar kroppen på en mängd olika sätt. De viktigaste kroppsfunktionerna prioriteras och ska ska skyddas inför en hotfull situation (fight or fly). Återigen, huden kring pungen drar ihop sig för att på så vis föra testiklarna närmare kroppen för att skydda dom.

    Förstår??

    Jag har sett kommentarer som "min kille har en fast pung" och miljoner liknande kommentarer.

    Som sagt, pungen SKA vara mjuk och hängig naturligt, för att testiklarna ska hänga en bit ner.

    Min pung är just nu lös och hängande. Det beror på att jag inte fryser, och inte känner mig nervös eller orolig.

    Sätter jag mig däremot en stund på en stol som är kall så blir den fast.

    Vilka kvinnor visste detta, räck upp en hand.

  • Svar på tråden Jag vill slå ett slag för pungen! (Kvinnor - läs denna tråd)
  • sextio­talist
    Äldre 18 Jul 06:59
    #1

    Räcker upp handen

  • Anonym (L)
    Äldre 18 Jul 07:56
    #2

    Räcker upp en hand. Min killes pung är dock jättefast alltid. Alla är ju olika mycket hängiga/icke-hängiga.

  • Anonym (Pläp)
    Äldre 19 Jul 16:25
    #3

    Jag tror man menar en liten pung helt enkelt och inte en pläp.

  • Äldre 19 Jul 16:35
    #4

    Vilket pungslag! 
    Jag visste inte att den drog ihop sig vid ångest/nervositet. Där ser man, man lär så länge man lever.

  • Anonym (Jo)
    Äldre 19 Jul 16:35
    #5

    Räcker upp en hand!

    Men jag tror precis som ngn här ovan skrev om pläp. En pläp för mig har inte en fast pung.

  • Anonym (tess)
    Äldre 20 Jul 08:20
    #6

    (...varför ska man räcka upp handen?)
    Räcker för säkerhets skull upp en hand. 

    Men somliga pungar är ju väldigt mycket mer tighta än andra, även när mannen inte fryser/är nervös etc. Och somliga är lösare och mjukare, oavsett situation.
    Alla pungar är ju inte lika?
    Pläp osv.

  • Äldre 20 Jul 09:57
    #7

    Visst är det väl som så att spermierna skall hålla en temperatur som är 2 grader lägre än din normala kroppstemperatur och därför är hänvisade till en förpackning "utanför" kroppen !!!

    Är det sant som jag säger......har inte googlat utan detta är en mental minnesanteckning.

    KRAM  //Antonlittleman1.gif


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Äldre 22 Feb 17:27
    #8
    Anton Chigurh skrev 2015-07-20 09:57:54 följande:

    Visst är det väl som så att spermierna skall hålla en temperatur som är 2 grader lägre än din normala kroppstemperatur och därför är hänvisade till en förpackning "utanför" kroppen !!!

    Är det sant som jag säger......har inte googlat utan detta är en mental minnesanteckning.

    KRAM  //Antonlittleman1.gif


    Jag har den klassiska pungen där till vardags hänger pungkulorna löst o hängigt men vid rätt stimulans blir dom snabbt klotrunda o fasta .. hehe :)
  • Anonym (OjOj)
    Äldre 22 Feb 17:31
    #9

    Räcker upp en hand!

    Fast håller inte med - med ålder hänger den mer. Skinnpåse. Jag tror knappast att min pojkvän är nervös eller fryser när vi är nakna.

  • Äldre 22 Feb 17:37
    #10

    Jo den hänger kanske en cm lägre men inte mer :) Tyvärr får man inte lägga naken bilder här kunde bevisa ? :)

Svar på tråden Jag vill slå ett slag för pungen! (Kvinnor - läs denna tråd)