• Anonym (Färsk socialsekreterare)

    Socialsekreterare, lön 2015?

    Jag har just börjat arbeta som socialsekreterare, i juni. Glad Är 25 år och utan tidigare erfarenhet av utredningsarbete.

    Hade vart intressant att höra vilken ingångslön folk har nu när det satsats så mycket på socialtjänsten och socialsekreterare i landet!

    Ingångslön?
    Lön idag (om ni jobbat ett tag)?
    Erfarenhet?
    Var i landet?

  • Svar på tråden Socialsekreterare, lön 2015?
  • Anonym (soc sekr)
    Anonym (Galet) skrev 2015-07-29 18:58:48 följande:
    Menar du så, ja jag tycker 25-30 tusen är hög lön och på tok för hög för socialsekreterare!
    Ja, det har vi nog alla förstått att du tycker Trevligt att du buntar ihop oss alla i en homogen grupp där alla är värdelösa. 
  • augustii
    Anonym (Galet) skrev 2015-07-29 17:22:52 följande:

    Jag visste att socialsekreterare hade bra lön, men det ni skriver är ju hutlöst för det "arbete" dom/ni utför.

    Varje dag ser jag dessa inkompetenta människor och deras/era löner borde omgående sänkas KRAFTIGT!


    Kallar du det där bra lön???
  • Anonym (ja)
    Anonym (Galet) skrev 2015-07-29 17:22:52 följande:

    Jag visste att socialsekreterare hade bra lön, men det ni skriver är ju hutlöst för det "arbete" dom/ni utför.

    Varje dag ser jag dessa inkompetenta människor och deras/era löner borde omgående sänkas KRAFTIGT!


    Ja minst till hälften endast. 
  • Anonym (30kkr)
    Anonym (Galet) skrev 2015-07-29 17:22:52 följande:

    Jag visste att socialsekreterare hade bra lön, men det ni skriver är ju hutlöst för det "arbete" dom/ni utför.

    Varje dag ser jag dessa inkompetenta människor och deras/era löner borde omgående sänkas KRAFTIGT!


    Hahaha, du är för rolig du. Jag har 30.000kr/mån och det är inte ens i NÄRHETEN av vad jag borde ha för det jag gör, det arbete jag lägger ner och det extremt stora ansvar jag har i mina händer. Det kompenserar verkligen inte tillräckligt. Jag förstår varför folk flyr från socialtjänsten.

    Ts du kan säkert begära en hyfsad okej ingångslön. Ingångslönerna har höjts rejält de senaste åren. Hade jag varit du hade jag nog lagt mig på 30.000kr för prutmån och lagt 27.500kr som lägstanivå.
  • Anonym (ja)
    Anonym (30kkr) skrev 2015-07-29 23:14:41 följande:
    Hahaha, du är för rolig du. Jag har 30.000kr/mån och det är inte ens i NÄRHETEN av vad jag borde ha för det jag gör, det arbete jag lägger ner och det extremt stora ansvar jag har i mina händer. Det kompenserar verkligen inte tillräckligt. Jag förstår varför folk flyr från socialtjänsten.

    Ts du kan säkert begära en hyfsad okej ingångslön. Ingångslönerna har höjts rejält de senaste åren. Hade jag varit du hade jag nog lagt mig på 30.000kr för prutmån och lagt 27.500kr som lägstanivå.
    Tycker ni ja men folket tycker uppenbarligen inte ni är förtjänta era löner .. märkligt va...
  • Anonym (ja)
    Anonym (ja) skrev 2015-07-29 23:24:22 följande:
    Tycker ni ja men folket tycker uppenbarligen inte ni är förtjänta era löner .. märkligt va...
    Undra varför...(-:
  • LillaNovaK
    Anonym (Galet) skrev 2015-07-29 17:22:52 följande:

    Jag visste att socialsekreterare hade bra lön, men det ni skriver är ju hutlöst för det "arbete" dom/ni utför.

    Varje dag ser jag dessa inkompetenta människor och deras/era löner borde omgående sänkas KRAFTIGT!


    Jag gissar på att du är en bitter morsa som soc fått upp ögonen för pga dina brister i föräldraskapet eller liknande....

    I princip alla de socialsekreterare jag träffar i mitt yrke jobbar häcken av sig och deras arbetsbelastning är ofattbar! Men trots detta gör de ett bra men oerhört otacksamt jobb!
  • Anonym (h)

    Att många socialtjänst kontor är lite av en katastrof, med för mycket att göra på för få personal, ja. Mycket behöver ändras där. Dock tror jag att det oftast (men inte alltid, jag mötte en riktig idiot, men hon blev av med sin tjänst efter det) är organisationens fel och inte personalen som individer. Jag tycker att lönerna borde höjas och hela verksamheten ses över.

  • Anonym (Isa)

    Jag håller med om att verksamheterna på många håll bör ses över.
    Man kan inte droppa tunga ärenden i knät på nyexade och förvänta sig ett gott och rättssäkert resultat!!
    Utan man borde kanske börja jobba mer i grupp eller med mentorskap eller liknande. Säg att två nyexade och en mer erfaren handläggare hanterar ärenden gemensamt under ett år (minst). Men då tänker man väl att "produktiviteten" även hos den mer erfarne kommer att minska så då behöver övriga jobba hårdare. Så då kanske man måste anställa 4 nya för att få detta att funka? Och då blir det för dyrt

  • Anonym (Galet)
    LillaNovaK skrev 2015-07-29 23:31:53 följande:
    Jag gissar på att du är en bitter morsa som soc fått upp ögonen för pga dina brister i föräldraskapet eller liknande....

    I princip alla de socialsekreterare jag träffar i mitt yrke jobbar häcken av sig och deras arbetsbelastning är ofattbar! Men trots detta gör de ett bra men oerhört otacksamt jobb!


    Ha ha, ja så måste det såklart vara. Typiskt socialsekreterare att ha så dålig självinsikt och svårt att ta till sig kritik!

    För det kan ju inte vara så att jag arbetar där själv och ser vilket uselt arbete dessa människor utför!
Svar på tråden Socialsekreterare, lön 2015?