• Anonym (stell­an)
    Äldre 15 Aug 16:47
    3936 visningar
    15 svar
    15
    3936

    Varför ritar killar snoppar?

    Försöker förstå poängen med att killar ritar snoppar och håller på. Såg ett klotter på stan idag där någon ritat en snopp-bild och skrivit "kuk" bredvid. När jag gick på lågstadiet var det asballt att rita snoppbilder tyckte massa killar. Börjar fundera på om de senare utvecklades till homosexuella. Det är sällan man ser någon gå runt och klottra snippor på väggar och staket.

    Eller sällan jag hört någon tjej som gått runt och ritat snoppar i skolan eller klottrat.

    Är det något slags uttryck? Fattar inte riktigt poängen. Tycker bara det är fånigt och barnsligt.

  • Svar på tråden Varför ritar killar snoppar?
  • Äldre 15 Aug 17:15
    #1

    Kan det inte lika gärna ha varit en tjej som klottrat?

  • Anonym (stell­an) Trådstartaren
    Äldre 15 Aug 17:45
    #2
    sportpappa skrev 2015-08-15 17:15:09 följande:

    Kan det inte lika gärna ha varit en tjej som klottrat?


    Nej
  • Anonym (Hmmm)
    Äldre 15 Aug 18:25
    #3
    Anonym (stellan) skrev 2015-08-15 17:45:07 följande:
    Nej
    Hur kan du veta att det inte var en tjej??
  • Anonym (stell­an) Trådstartaren
    Äldre 15 Aug 19:20
    #4
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-08-15 18:25:08 följande:
    Hur kan du veta att det inte var en tjej??
    Vet det. Syns på handstilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????!!!!!!!!!!!!
  • Anonym (Fixer­ade)
    Äldre 15 Aug 19:46
    #5

    Därför att killar är intresserade av sina snoppar sen de är bäbisar. De ligger ju och pillar innanför blöjan tillochmed

  • Äldre 15 Aug 20:04
    #6

    För att det är så enkelt att rita och det ser kul ut. Det är ju oväntat liksom.

    För att man är en sexuell varelse som dras till sexuella tankar ofta! Därför helt enkelt.

    (Visste du att man ofta använder sig av dolt subtilt placerade penisar i reklam? Det låter störtlöjligt, jag vet, men det är tänkt att man ska uppfatta formen undermedvetet och förhoppningsvis få en upprymd känsla som leder till att man köper produkten, samma princip som när det är halvnakna tjejer i reklam).

  • Anonym (stell­an) Trådstartaren
    Äldre 16 Aug 00:53
    #7
    MickeHallon skrev 2015-08-15 20:04:39 följande:

    För att det är så enkelt att rita och det ser kul ut. Det är ju oväntat liksom.

    För att man är en sexuell varelse som dras till sexuella tankar ofta! Därför helt enkelt.

    (Visste du att man ofta använder sig av dolt subtilt placerade penisar i reklam? Det låter störtlöjligt, jag vet, men det är tänkt att man ska uppfatta formen undermedvetet och förhoppningsvis få en upprymd känsla som leder till att man köper produkten, samma princip som när det är halvnakna tjejer i reklam).


    Nu blev jag nyfiken, har du nått exempel?

    Skulle som sagt vara intressant om tjejer gick runt och ritade snippor här och var. Skulle det få samma uppmärksamhet tro?
  • Äldre 16 Aug 17:14
    #8

    Hahaha =) Bra tänkt där!

  • Äldre 17 Aug 16:35
    #9
    -1 +1

    Ibland undrar jag om det inte är en känsla av makt som gör att snubbar ständigt ritar kukar överallt. Med kuken kommer makt, kuken är makt, kuken har möjlighet att skada andra människor, kuken penetrerar, åsynen av en blottad kuk är skrämmande och obehaglig och så vidare. Genom att rita en kuk överallt så har du liksom ollat hela världen med en penna och nu tvingar du folk att titta på den.

  • Äldre 17 Aug 18:04
    #10
    kanskeinte skrev 2015-08-17 16:35:43 följande:

    Ibland undrar jag om det inte är en känsla av makt som gör att snubbar ständigt ritar kukar överallt. Med kuken kommer makt, kuken är makt, kuken har möjlighet att skada andra människor, kuken penetrerar, åsynen av en blottad kuk är skrämmande och obehaglig och så vidare. Genom att rita en kuk överallt så har du liksom ollat hela världen med en penna och nu tvingar du folk att titta på den.


    Jag tycker du förvränger verkligheten här. Jag har aldrig någonsin tänkt så själv i vart fall.

    Det låter ärligt talat som rent feministiskt offerkofta-snack tycker jag.


  • Anonym (Ritar Snoppa­r)
    Äldre 17 Aug 18:10
    #11

    Jag är tjej och gillar att rita penisar, haha. Fast bara på papper hemma. Varför? Penisar är roliga att rita helt enkelt! Formen och allt! :D

  • Anonym (femin­ista horde)
    Äldre 17 Aug 18:21
    #12
    MickeHallon skrev 2015-08-17 18:04:08 följande:
    Jag tycker du förvränger verkligheten här. Jag har aldrig någonsin tänkt så själv i vart fall.

    Det låter ärligt talat som rent feministiskt offerkofta-snack tycker jag.
    Så om det istället var fittor och "pussy power" klottrat överallt där du väntade på tåg och bussar, gick på muggen, i din skola under hela din uppväxt osv så skulle du inte alls påverkas av det, menar du?

    Varför tror du inte på att det kan påverka om du vet hur enkelt reklam påverkar folk?

    Lästips: Egalias döttrar, som faktiskt är underhållande skönlitteratur förutom att den tänkvärd.

  • Äldre 17 Aug 18:34
    #13
    Anonym (feminista horde) skrev 2015-08-17 18:21:00 följande:
    Så om det istället var fittor och "pussy power" klottrat överallt där du väntade på tåg och bussar, gick på muggen, i din skola under hela din uppväxt osv så skulle du inte alls påverkas av det, menar du?

    Varför tror du inte på att det kan påverka om du vet hur enkelt reklam påverkar folk?

    Lästips: Egalias döttrar, som faktiskt är underhållande skönlitteratur förutom att den tänkvärd.
    Hmm. Jag själv har sållat bort allt det där. Det är ju bara trams, har jag tänkt.
    Alltså världen blir vad man gör den till. Man generaliserar per automatik efter vad man är inställd till att leta efter, så hittar man det där det finns. Som en levande sökmotor är man. -Tycker jag.

    Vad är det för bok?
  • Anonym (Gamma­l och JÄTTEB­ARNSLI­G)
    Äldre 17 Aug 21:53
    #14
    +1

    MickeHallon har rätt. Det är roligt för att det är barnsligt. Desto äldre jag blir, desto roligare är det att rita en liten kuk någonstans här och var. Den där känslan av att "Haha, ingen misstänker mig för jag är slipsnisse!" är störtskön.

  • Äldre 17 Aug 21:56
    #15

    För att män är kukfixerade. As simple as that.

Svar på tråden Varför ritar killar snoppar?