• Anonym (E)

    Har jag rätt att bli sur?

    Jag har läst lite trådar här i morse och förstått att min man är ganska bra i sängen i jämförelse med vissa andra skräckexempel. Men i går blev jag ändå sur. Vi kan ha sex i 20-30 minuter vilket jag tycker är lagom. Men i går efter han kommit, så vill han bara sova. Jag visar väldigt tydligt mitt missnöje med att inte också få komma, men han somnar och bryr sig inte om mig. Varför tror män att bara deras njutning är viktig? Det är minst lika frustrerande för en kvinna att behöva somna otillfredställd. Det här händer ibland om han inte gett mig orgasm innan honom. Kommer han innan mig, då är akten över sedan. Jag tycker det är otroligt själviskt, och helt ärligt ser jag ingen anledning att ha sex då? Då känner jag mig mest utnyttjad och kan inte förstå varför många män verkar göra såhär? Det borde vara extremt enkelt att räkna ut att om de känner att de måste komma, så gäller samma för kvinnan. Kan inte tänka mig hur han skulle reagera om jag skulle avsluta efter att jag fått mitt. Det skulle nog vara otänkbart. I min värld ska sex vara på lika villkor ALLA gånger, annars finner jag ingen mening med det. Jag har inte sex för att göra min man glad, utan för att jag också är sugen, och då känner jag mig bara utnyttjad om han inte bryr sig om mig i slutändan utan bara sig själv.

    Har jag rätt att vara sur? Jag visade väldigt tydligt att jag var missnöjd och ville ha mer på något sätt, inte penetrerande sex men han kunde fortsatt på annat sätt, men det struntade han i och somnade. Jag känner mig utnyttjad i sådana situationer och får mindre lust, för ärligt talat jag får inte ut något av det då.

    Män, varför tänker ni att bara ni kommer så är akten över? Varför tänker många män inte alls på kvinnan? Varför är inte hennes rätt att komma lika självklar som mannens vid VARJE samlag?

  • Svar på tråden Har jag rätt att bli sur?
  • Anonym (--)

    Jahaaaaa! Förstår nu varför det dyker upp så många trådar skrivna av bittra män som inte förstår varför deras partners vill ligga! Stort ahamoment här!

    Hade jag varit ihop med en kille som tyckte det var osexigt och larvigt av mig att räkna med orgasm under sex hade jag aldrig velat ligga heller!

    Ts, du har rätt att vata sur! Nästa gång han vill ligga kan du ju säga att du redan tagit hand om saken, för onani är fan så mycket bättre än otillfredsställande sex!

  • Anonym (E)
    Anonym (nonmay) skrev 2015-08-27 15:12:30 följande:
    Du visade tydligt genom att sura. Kvinnans njutning är lika viktig och du måste vara född under en sten för att inte inse det. Du handlar minst lika egoistiskt som din partner och kanske ni skulle prata om hur ni vill ha det istället.
    Jag tycker att kvinnans njutning ska vara lika viktig som mannens, men helt ärligt har jag aldrig upplevt det. I mina förhållanden har akten alltid varit över när mannen fått det han har velat. Och så verkar verkligheten se ut ganska ofta, läst flera trådar som handlar om detta. Så i teorin så kanske mannen tycker att kvinnans njutning är lika viktig, men när det väl kommer till kritan så agerar de inte utefter det.
  • Anonym (E)
    Anonym (--) skrev 2015-08-27 15:27:48 följande:

    Jahaaaaa! Förstår nu varför det dyker upp så många trådar skrivna av bittra män som inte förstår varför deras partners vill ligga! Stort ahamoment här!

    Hade jag varit ihop med en kille som tyckte det var osexigt och larvigt av mig att räkna med orgasm under sex hade jag aldrig velat ligga heller!

    Ts, du har rätt att vata sur! Nästa gång han vill ligga kan du ju säga att du redan tagit hand om saken, för onani är fan så mycket bättre än otillfredsställande sex!


    Tack! Visst är det så, lusten minskar ju om jag kan ta bättre hand om mig själv, eller kanske tillochmed förväntas göra det efter att akten är slut. Tycker inte heller det är konstigt då att kvinnan tappar lusten, men män verkar inte riktigt förstå alltid...
  • Anonym (Phyllis)
    Anonym (E) skrev 2015-08-27 13:48:05 följande:
    Exakt!! Det jag menar. Det lär inte tas emot speciellt väl, och då är det ännu tydligare att mannens behov är viktigare än kvinnans, det gör mig avtänd. Verkar Dock som väldigt måna män har den här synen.
    Visst är det så.
  • Anonym (nonmay)
    Anonym (E) skrev 2015-08-27 15:30:02 följande:
    Jag tycker att kvinnans njutning ska vara lika viktig som mannens, men helt ärligt har jag aldrig upplevt det. I mina förhållanden har akten alltid varit över när mannen fått det han har velat. Och så verkar verkligheten se ut ganska ofta, läst flera trådar som handlar om detta. Så i teorin så kanske mannen tycker att kvinnans njutning är lika viktig, men när det väl kommer till kritan så agerar de inte utefter det.
    Det är inte min erfarenhet. Jag kanske har varit med en annan sorts män helt enkelt. Det jag har upplevt ibland är att vissa män förväntar sig att jag ska få orgasm till varje pris och det är inte alltid fallet. Jag kan vara fullt nöjd utan att få orgasm ibland och jag älskar att ta en snabbis då och då. Jag går igång på lust och det kan byggas upp i dagar och de bästa orgasmerna kommer efter en sådan intensiv lustfylld period.
  • Anonym (Phyllis)
    Anonym (E) skrev 2015-08-27 15:30:02 följande:
    Jag tycker att kvinnans njutning ska vara lika viktig som mannens, men helt ärligt har jag aldrig upplevt det. I mina förhållanden har akten alltid varit över när mannen fått det han har velat. Och så verkar verkligheten se ut ganska ofta, läst flera trådar som handlar om detta. Så i teorin så kanske mannen tycker att kvinnans njutning är lika viktig, men när det väl kommer till kritan så agerar de inte utefter det.
    Preccis! Och till slut tröttnar en del kvinnor och vill inte ha sex längre. Varför ska de det när de blir mer tillfredsställda av att göra det helt på egen hand?
  • Anders 386

    Jag och många andra män "tänder av" helt efter orgasmen. Kvinnor funkar ju inte på samma sätt, många kvinnor kan ju få flera orgasmer med ganska kort mellanrum. Min fru njuter för fullt av samlaget direkt efter att jag smekt eller slickat henne till orgasm.
    Jag tycker nog att TS helt enkelt är okunnig, vill hon få garanterat orgasm så se till att fixa det innan själva samlaget.

  • Anonym (E)
    Anders 386 skrev 2015-08-27 15:48:56 följande:

    Jag och många andra män "tänder av" helt efter orgasmen. Kvinnor funkar ju inte på samma sätt, många kvinnor kan ju få flera orgasmer med ganska kort mellanrum. Min fru njuter för fullt av samlaget direkt efter att jag smekt eller slickat henne till orgasm.
    Jag tycker nog att TS helt enkelt är okunnig, vill hon få garanterat orgasm så se till att fixa det innan själva samlaget.


    Kräver som sagt inte mer penetrerande sex nära inpå att han har kommit. Men ska jag ställa upp på att "fixa" min orgasm innan själva samlaget, eller efter, för att han trubbas av efteråt, så tycker jag att man ska mötas på halva, att han faktiskt kan offra sig ibland efteråt också på andra sätt än penetration, även fast han tänt av. Jag fungerar ungefär likadant, och tänder också av efter orgasm. Då hade jag kunnat avsluta då också, men jag fortsätter för min partners skull. Och jag tycker att det ska gå åt båda hållen.
  • Anonym (Kvinna)

    Som kvinna tänder jag också helt av efter orgasm, tror inte det där är könsbundet utan det är individuellt. Så då är det alltså ok att skita i min mans orgasm de gånger jag kommer före honom?

    Till ts, jag skulle bli skitsur och min man gjorde något liknande. Så pass arg att jag allvarligt skulle fundera på förhållandet. En man som somnar efter sin orgasm och inte bryr sig om sin partners njutning vill inte jag ha.

  • Anonym (--)
    Anders 386 skrev 2015-08-27 15:48:56 följande:

    Jag och många andra män "tänder av" helt efter orgasmen. Kvinnor funkar ju inte på samma sätt, många kvinnor kan ju få flera orgasmer med ganska kort mellanrum. Min fru njuter för fullt av samlaget direkt efter att jag smekt eller slickat henne till orgasm.

    Jag tycker nog att TS helt enkelt är okunnig, vill hon få garanterat orgasm så se till att fixa det innan själva samlaget.


    Jag är trött på stt jobba direkt jag kommer till jobbet. Ska jag bara skita i att ta mitt ansvar för det?

    Det är du som är okunnig! Massa kvinnor tänder oxå av efter orgasmen, men är fortfarand inte egon som lämnar männen åt sig själva. Ts (och inga andra kvinnor) ska inte behöva få orgasm i förebyggande syfte under varje sextillfälle!

    Märker karln att han håller på att komma och vet att han tänder av efteråt får han väl avbryta och tillfredställa tjejen innan han kommer!
Svar på tråden Har jag rätt att bli sur?