• race

    Vilka namn skulle ni ALDRIG ge era barn?

    Som frågan lyder, vilka namn skulle ni ALDRIG ge era barn?

  • Svar på tråden Vilka namn skulle ni ALDRIG ge era barn?
  • Anonym (skulle aldrig)

    Skulle aldrig döpa barn till något av följande: Vilja, Lycka, Vilda, Vilde, Ville/Wille, Mille, Malte, Liam, Kevin, Devin, Dexter, Texas, Romeo, Idun, Elias, Tindra, Ängla, Novalie, Neo, Leon, Noel, Leo, Nova, Leah/Lea, Lova, Lonnie, Lennie, Teo/Theo, Tim, Timmie, Savannah, Vidar, Alvin, Melvin, Kelvin, Zelda, Saga, Milly, Mollie, Hulda, Hilda, Tiffany, Sindy, Tristan, Lennox, Barbro, Rolf, Sigge, Kelly, Lisa, Li, Noomi, Joline/Jolene, Deanna, Tyra, Myra, Mio.....

  • SpanskaFlugan

    Det är många som verkar ogilla gamla traditionella nordiska namn, Saga, Sigrid, Loke, Hulda osv. Hur kommer det sig? Är det för att namnen blivit "för populära" eller för att man känner någon som har barn med det namnet som man inte gillar? 


    Egentligen ska man inte klaga över allt hat vi får från SDtrollen. Tänk så mycket värre det skulle vara att få deras godkännande
  • MadHatter
    minerva123 skrev 2015-09-01 08:36:19 följande:

    Visst är det bra att vi kan tycka olika!


    Ja, annars hade det ju varit som i mina klasser att alla hette lika. Roligare nu när det verkar vara lite mer variation på namn både fler namn och fler "sorters" namn populära samtidigt.
  • Virriga Vera

    Vi har döpt våra barn till namn som är lätta att uttala både på svenska och på engelska. Idag när gränserna försvinner mer och mer så tycker ju jag personligen att ett namn som inte är svårt att uttala på andra språk är en tillgång.


  • Anonym (Pärla)
    Virriga Vera skrev 2015-09-01 17:20:55 följande:

    Vi har döpt våra barn till namn som är lätta att uttala både på svenska och på engelska. Idag när gränserna försvinner mer och mer så tycker ju jag personligen att ett namn som inte är svårt att uttala på andra språk är en tillgång.


    Precis min åsikt!
  • Anonym (Zäta)
    Anonym (kräsen) skrev 2015-09-01 10:53:05 följande:

    Sanna, Jesper, Noel, Stella, Hannes, Jörgen, Simon, Fredrik, Måns, Ulla, Åsa, Christer... kan hålla på hur länge som helst. Jag tycker särskilt illa om namn med tre bokstäver (även om man slänger in ett H någonstans): Lea, Tea, Tim, Tom, Teo, Leo, Mio.....


    Varför tycker du inte om korta namn? För mig är det tvärtom det är de långa typ Jaqueline, Nathalie osv som går bort.

    Jag gillar korta namn dock inte alla för det
  • Anonym (Pärla)
    Anonym (Zäta) skrev 2015-09-01 17:27:52 följande:

    Varför tycker du inte om korta namn? För mig är det tvärtom det är de långa typ Jaqueline, Nathalie osv som går bort.

    Jag gillar korta namn dock inte alla för det


    Jag gillar inte heller korta namn. Känns så avtrubbat och "billigt" på nått vis.
  • race
    Anonym (faster aster) skrev 2015-09-01 15:02:56 följande:
    Nej du där går min gräns.
    Hahaha.
  • race
    Anonym (Pärla) skrev 2015-09-01 17:36:36 följande:
    Jag gillar inte heller korta namn. Känns så avtrubbat och "billigt" på nått vis.
    Jag håller med, men det finns några undantag. Liv är till exempel jättefint!
  • Anonym (Anonym...)

    Alla namn med å, ä, ö går bort. Har även svårt för tant och gubbnamn.

Svar på tråden Vilka namn skulle ni ALDRIG ge era barn?