• Anonym (Tjej TS)

    Gentlemän

    Hejhopp!

    Gentlemän är lika vanligt som sibiriska tigrar hörde jag... MEN de finns. Har du någon härlig smörig upplevelse att dela med dig av. OBS: nu handlar det inte om din gifta man!

    En gång hade jag två rullresväskor. En kille sprang till mig och tog tag i ena och hjälpte mig hela vägen :)

    Även fått blommor efter att ha bjudit en på restaurang. Men ovanligt att de är först på det. Gentlekvinna är man ju helt klart iaf.

  • Svar på tråden Gentlemän
  • En annan Anna
    Anonym (Tjej TS) skrev 2015-09-18 10:34:26 följande:
    Det var alltså TS, som skrev om liljekonvalj o du om vitsippor. Nej du har rätt. Vi förstår inte varandra. Men high five ändå
    Okej. Jag förstår. 
    Du vill inte att liljekonvaljerna ska ifrågasättas. 
    Ok. 

    End of discussion. 
  • Anonym (Tjej TS)
    En annan Anna skrev 2015-09-18 10:36:27 följande:

    Men det får du väl tycka om du vill. Du tycker att jag diskuterar "fel". Det är din åsikt. 

    Dock är det inte dina svar som intresserar mig, utan "gentlemännens", såvida du inte är en av dem?

    Annars kanske du kan byta fokus till någon annan än mig?


    Vill mest upplysa dig om att gentleman är synonymt med ädel man. Kolla i valfri synonymordbok.
  • Anonym (Tjej TS)
    flygrl skrev 2015-09-18 10:24:34 följande:

    Klart jag har mött smöriga män men nu var det ju gentlemen vi diskuterade och de har inget med smörighet att göra. :/

    Jag märker att gentleman i tråden tolkas mest som nån pick up taktik. Typ. Och då är det ju bara manipulation för att få bruden i säng. Och visar de sig inte funka då byter man taktik, kanske till bad boy.

    För mig innebär gentleman nåt annat. Det är att vara väluppfostrad och artig...mot både män och kvinnor. Alltid. Och fan inte på nåt tillgjort sätt.

    (Önskar jag vore mer belevad själv även fast jag e tjej)...till glädje för oss tjejer som uppskattar de. :)


    Det var därför jag sa det - smörig man är inte samma som gentleman. Det är gentlemän vi diskuterar, ädla män så att säga.
  • Bobby Clarke

    Vi finns, men det låter som vi är en utdöende ras?

    quote=75716155][quote-nick]Anonym (Tjej TS) skrev 2015-09-04 11:21:42 följande:[/quote-nick]Hejhopp!

    Gentlemän är lika vanligt som sibiriska tigrar hörde jag... MEN de finns. Har du någon härlig smörig upplevelse att dela med dig av. OBS: nu handlar det inte om din gifta man!

    En gång hade jag två rullresväskor. En kille sprang till mig och tog tag i ena och hjälpte mig hela vägen :)

    Även fått blommor efter att ha bjudit en på restaurang. Men ovanligt att de är först på det. Gentlekvinna är man ju helt klart iaf.[/quote]

  • En annan Anna
    Anonym (Tjej TS) skrev 2015-09-18 10:52:08 följande:
    Vill mest upplysa dig om att gentleman är synonymt med ädel man. Kolla i valfri synonymordbok.
    Var det inte du som inte ville ha mitt fokus i diskussionen? 

    Men jag tror verkligen att särskilt många formar sina värderingar utefter vad ordboken säger. 

    Jag är feminist. Det innebär inte att du kan hitta mina motiv till att vara det i någon synonymordbok. 
  • En annan Anna
    En annan Anna skrev 2015-09-18 10:59:36 följande:
    Var det inte du som inte ville ha mitt fokus i diskussionen? 

    Men jag tror verkligen att särskilt många formar sina värderingar utefter vad ordboken säger. 

    Jag är feminist. Det innebär inte att du kan hitta mina motiv till att vara det i någon synonymordbok. 
    verkligen inte, ska det vara Glad
  • Anonym (Tjej TS)

    OK. Hittar på ett scenario.

    Kvinna går med tung väska utomlands. En riktigt tung väska. Hon har shoppat lite mer än hon borde.

    Hon har bråttom. Väskan är tung. Hon pausar varannan meter för att orka och hon är märkbart stressad. Plötsligt ser hon fem starka män. De har starka muskler.

    Ser ut som killar som hänger på gymmet minst fem dar i veckan. De tittar på henne och ser hennes väska. De verkar inte ett dugg stressade. De erbjuder sig inte. Tjejen kånkar runt med väskan, förbi killarna, förbi husknuten. Plötsligt dyker en späd liten petite tjej upp och ser kvinnan. Hon erbjuder sig att hjälpa till och tar i ena handtaget. Det är fortfarande riktigt tungt och de pausar var tredje meter.

    Vad tänker du kring detta?

  • Anonym (Tjej TS)
    En annan Anna skrev 2015-09-18 10:38:26 följande:

    Okej. Jag förstår. 

    Du vill inte att liljekonvaljerna ska ifrågasättas. 

    Ok. 

    End of discussion. 


    Det är alltså du allena som avslutar diskussionen :P går inte ihop med ditt sätt att resonera.
  • Anonym (Tjej TS)
    Bobby Clarke skrev 2015-09-18 10:54:30 följande:

    Vi finns, men det låter som vi är en utdöende ras?

    quote=75716155][quote-nick]Anonym (Tjej TS) skrev 2015-09-04 11:21:42 följande:[/quote-nick]Hejhopp!

    Gentlemän är lika vanligt som sibiriska tigrar hörde jag... MEN de finns. Har du någon härlig smörig upplevelse att dela med dig av. OBS: nu handlar det inte om din gifta man!

    En gång hade jag två rullresväskor. En kille sprang till mig och tog tag i ena och hjälpte mig hela vägen :)

    Även fått blommor efter att ha bjudit en på restaurang. Men ovanligt att de är först på det. Gentlekvinna är man ju helt klart iaf.


    [/quote]

    Var är ni? Hur/varför är ni gentlemän? Kan ni sprida er good will? Finns det gentlekvinnor, fler än gentlemän?
  • En annan Anna
    Anonym (Tjej TS) skrev 2015-09-18 11:04:28 följande:
    Det är alltså du allena som avslutar diskussionen :P går inte ihop med ditt sätt att resonera.
    Det är också din åsikt. 
    Den får du ha. 
    Även om den är obetydlig just för mig. 
Svar på tråden Gentlemän