• Anonym (Tjej TS)

    Gentlemän

    Hejhopp!

    Gentlemän är lika vanligt som sibiriska tigrar hörde jag... MEN de finns. Har du någon härlig smörig upplevelse att dela med dig av. OBS: nu handlar det inte om din gifta man!

    En gång hade jag två rullresväskor. En kille sprang till mig och tog tag i ena och hjälpte mig hela vägen :)

    Även fått blommor efter att ha bjudit en på restaurang. Men ovanligt att de är först på det. Gentlekvinna är man ju helt klart iaf.

  • Svar på tråden Gentlemän
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Tjej TS) skrev 2015-09-18 11:02:45 följande:

    OK. Hittar på ett scenario.

    Kvinna går med tung väska utomlands. En riktigt tung väska. Hon har shoppat lite mer än hon borde.

    Hon har bråttom. Väskan är tung. Hon pausar varannan meter för att orka och hon är märkbart stressad. Plötsligt ser hon fem starka män. De har starka muskler.

    Ser ut som killar som hänger på gymmet minst fem dar i veckan. De tittar på henne och ser hennes väska. De verkar inte ett dugg stressade. De erbjuder sig inte. Tjejen kånkar runt med väskan, förbi killarna, förbi husknuten. Plötsligt dyker en späd liten petite tjej upp och ser kvinnan. Hon erbjuder sig att hjälpa till och tar i ena handtaget. Det är fortfarande riktigt tungt och de pausar var tredje meter.

    Vad tänker du kring detta?


    Att ev hjälpa den kvinnan har inget som helst med gentlemannaskap, oavsett om man har muskler eller har bringa bred som en cornflakesflinga. Har man lyckats lasta en resväska så tung att den endast kan flyttas 3-5m i taget, då behöver man en terapeut mer än en gentleman.

    Vad tänkte du själv när du gav exemplet?
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Tjej TS)
    ErnstHugo skrev 2015-09-18 16:21:24 följande:

    Att ev hjälpa den kvinnan har inget som helst med gentlemannaskap, oavsett om man har muskler eller har bringa bred som en cornflakesflinga. Har man lyckats lasta en resväska så tung att den endast kan flyttas 3-5m i taget, då behöver man en terapeut mer än en gentleman.

    Vad tänkte du själv när du gav exemplet?


    Saken är att hon var snäll och packade ner hennes väninnas prylar. Allt skedde hastigt då ett dödsfall inträffat hemma. Någon ny väska var det inte tal om att köpa då inga butiker var öppna så tidigt när hon bar väskan. Hon var på väg till flyget.
  • Anonym (Tjej TS)
    Anonym (Tjej TS) skrev 2015-09-18 16:29:49 följande:

    Saken är att hon var snäll och packade ner hennes väninnas prylar. Allt skedde hastigt då ett dödsfall inträffat hemma. Någon ny väska var det inte tal om att köpa då inga butiker var öppna så tidigt när hon bar väskan. Hon var på väg till flyget.


    Återkommer senare när man hört lite mer
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Tjej TS) skrev 2015-09-18 16:29:49 följande:

    Saken är att hon var snäll och packade ner hennes väninnas prylar. Allt skedde hastigt då ett dödsfall inträffat hemma. Någon ny väska var det inte tal om att köpa då inga butiker var öppna så tidigt när hon bar väskan. Hon var på väg till flyget.


    Nyss skrev du att hon hade shoppat lite mer än hon borde. Hur skall du ha det?
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Tjej TS)
    ErnstHugo skrev 2015-09-18 16:38:02 följande:

    Nyss skrev du att hon hade shoppat lite mer än hon borde. Hur skall du ha det?


    Det är ingen motsättning där får man inte bredda förståelsen för varför det var tungt?
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Tjej TS) skrev 2015-09-18 17:22:01 följande:

    Det är ingen motsättning där får man inte bredda förståelsen för varför det var tungt?


    Hm få se nu, hon har shoppat för mycket och har utöver det packat ner kompisens saker av okänd anledning i sin väska. Till detta fogar vi ett dödsfall i familjen vars betydelse i sammanhanget är lätt höljt i dunkel.

    Håll mig nu inte på halster utan berätta på stuberten vad detta skulle ha att göra med muskulösa män och gentlemannaskap? Är vanvettigt nyfiken.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (Tjej TS)
    ErnstHugo skrev 2015-09-18 18:26:59 följande:

    Hm få se nu, hon har shoppat för mycket och har utöver det packat ner kompisens saker av okänd anledning i sin väska. Till detta fogar vi ett dödsfall i familjen vars betydelse i sammanhanget är lätt höljt i dunkel.

    Håll mig nu inte på halster utan berätta på stuberten vad detta skulle ha att göra med muskulösa män och gentlemannaskap? Är vanvettigt nyfiken.


    Ska stilla din nyfikenhet. Varför inte ett dödsfall, en av orsakena till varför hon ville åka hem så pass plötsligt. Hon var en riktig familjetjej denna kvinna! Jo nu kommer det: den starke bör hjälpa den svage. Så tycker jag, så agerar jag i verkligheten)
  • Anonym (Tjej TS)
    ErnstHugo skrev 2015-09-18 18:26:59 följande:

    Hm få se nu, hon har shoppat för mycket och har utöver det packat ner kompisens saker av okänd anledning i sin väska. Till detta fogar vi ett dödsfall i familjen vars betydelse i sammanhanget är lätt höljt i dunkel.

    Håll mig nu inte på halster utan berätta på stuberten vad detta skulle ha att göra med muskulösa män och gentlemannaskap? Är vanvettigt nyfiken.


    Det är ädelt att hjälpa den svage. Så är det. =gentleman.

    Detta betyder inte att alla gentemän har muskler.
  • Puppetmaster
    ErnstHugo skrev 2015-09-18 16:21:24 följande:
    Att ev hjälpa den kvinnan har inget som helst med gentlemannaskap, oavsett om man har muskler eller har bringa bred som en cornflakesflinga. Har man lyckats lasta en resväska så tung att den endast kan flyttas 3-5m i taget, då behöver man en terapeut mer än en gentleman.

    Vad tänkte du själv när du gav exemplet?
    Bland det dummaste jag har läst idag.. Och jag har läst mycket. 
  • j a d e
    Puppetmaster skrev 2015-09-20 15:20:55 följande:

    Bland det dummaste jag har läst idag.. Och jag har läst mycket. 


    Du tycker alltså att konsekvenstänk är korkat? Ja där ser man.
Svar på tråden Gentlemän