• Äldre 14 Sep 20:47
    3307 visningar
    23 svar
    23
    3307

    SKRYTTRÅD! Vilken var den mysigaste/underbaraste/roligaste/fantastiska stunden med era barn idag?

    Jag gör ett försök att starta en jättepositiv tråd här. Ibland kan livet vara jobbigare än annars, ibland är man lite tröttare än annars och ibland är helt enkelt dagen inte så bra som den föregående - men så länge man har barn omkring sig så finns det alltid något positivt som händer. Kanske har era barn gjort ett jättestort framsteg idag som ni är stolta över, eller så är det något litet, litet som gjorde att det värmde extra i hjärtat.


    Jag skulle vilja läsa om vad era barn har gjort idag som var extra mysigt, underbart, fantastiskt eller roligt.

  • Svar på tråden SKRYTTRÅD! Vilken var den mysigaste/underbaraste/roligaste/fantastiska stunden med era barn idag?
  • Anonym (Tåm)
    Äldre 14 Sep 20:50
    #1
    +1

    Skulle väl vara att han rensade sitt rum på disk och gamla snusar efter LAN-helgen. 

  • Äldre 14 Sep 20:52
    #2
    +1

    Idag var det nog när vi var på väg till lekplatsen och fyraåringen plötsligt uppmärksammade att tvååringen nu kunde säga borta, om pinnen som kommit bort, och då glatt ropade till sexåringen "A, nu har V lärt sig säga borta". Båda storasyskonen var mycket nöjda med minstingens framsteg.

  • Äldre 14 Sep 20:53
    #3

    Jag kan ju förresten börja, även om det är en ganska liten grej:


    Vi var på ÖF idag och 1-åringen fick tag i en hjullastare med grävskopa. Han är helt inne på alla möjliga maskiner just nu och hade jätteroligt med den. I maskinerna som vi har hemma brukar vi sätta en liten gubbe som kör, men den här hjullastaren hade ingen gubbe, vilket förbryllade sonen som pekade och pekade på förarhytten.


    "Nej, där är ingen gubbe", sade jag. "Det finns inga gubbar här som passar."


    Då vände sonen tvärt och kröp iväg ett par meter. Strax kom han tillbaka och sade "Hämtat!" (det var första gången han använde det ordet så jag blev osäker på om jag hörde rätt.)


    "Vad har du hämtat?" frågade jag. Han log världens största leende och plockade fram ett sittade plastlejon som han försökte trycka in i hytten. Det fick inte riktigt plats men han var så stolt över sin "gubbe" att han klappade händer. Det gjorde verkligen min dag! :)

  • Äldre 14 Sep 20:55
    #4
    Anonym (Tåm) skrev 2015-09-14 20:50:43 följande:

    Skulle väl vara att han rensade sitt rum på disk och gamla snusar efter LAN-helgen. 


    Alltid något! Skrattande
  • Anonym (Tåm)
    Äldre 14 Sep 21:26
    #5
    Amanda84 skrev 2015-09-14 20:55:03 följande:
    Alltid något! Skrattande
    Haha, ja när en 17-åring städar rummet blir man som mamma glad.  Glad
  • Äldre 14 Sep 21:35
    #6

    Jag fick en aha upplevelse vad det gäller min treåriga son idag.
    Vi har ett par grannar i åttioårsåldern som är som riktiga mor och farföräldrar åt honom.
    De har änglars tålamod och är väldigt kärleksfulla och toleranta alltid trots hans bus och stoj.
    Vi har bott här i tre månader bara.
    Idag efter middagsvilan pratade vi om dem och att vi skulle dit på födelsedagsmiddag under kvällen.
    Då säger han:
    -De är snälla, gulliga och fina dom!!!
    Jag hade gått och undrat ett tag ifall han hade lagt märke till det här.

  • Äldre 14 Sep 22:09
    #7

    Min 4-åring satt hos mig i soffan i eftermiddags och jag kliade honom lätt på ryggen. "Jag vill ha massa, uppe på axlarna!" sa han då! Jag visste inte att han visste vad massage var, men han tyckte det var skönt iaf :)

  • Äldre 14 Sep 22:10
    #8

    *massage
    Skulle där stå att han ville ha såklart

  • Äldre 14 Sep 22:56
    #9

    När maken kommer upp med en sömndrucken dotter som är alldeles ruffsig och rödmosig. Hon plirar mot mig och säger "bajsat" ?? (1,5 år). Sen stod jag och sminkade mig medan maken bytte en riktigt stinkande blöja och kände att jag har det bästa liv man kan ha :)

  • Äldre 14 Sep 23:05
    #10

    När lilla älsklingen på 3 mån varit grinig hela morgonen och jag funderar på om hon är sjuk/hängig. Så PING vaknar hon och skrattar högt och charmar. Senare på dagen bajskatastrof vid blöjbyte där jag får stå och dra av alla kläder utomhus i vagnen... Men hon var så glad ändåa och skrattade och sprsttlade :)

Svar på tråden SKRYTTRÅD! Vilken var den mysigaste/underbaraste/roligaste/fantastiska stunden med era barn idag?