• Äldre 26 Sep 17:50
    21600 visningar
    90 svar
    90
    21600

    barnvaktens korkade idéer...

    Strax ska jag och sambon bege oss iväg på en helgutflykt. Då ska älskade svärmor ha hand om vårat barn.

    Då Vill hon ha nyckeln hen till oss så hon kan åka och byta leksaker under helgen så inte vårat barn tröttnar på leksakerna hemma hos henne. Jag började ju självklart skratta när hon sa det och svarade "det behöver du absolut inte göra! Hen leker med det som finns! Tror inte hen blir uttråkad!"
    Hon spänner blicken och repetera samma mening igen.... Jag svarar återigen att det behövs inte åkas hem till oss och plocka med en massa leksaker! Låt hen leka med det som finns hemma hos henne. Hon har leksaker så det räcker gott och väl.

    Jag berättade detta för min sambo och han blev sur på mig och tycker hans mamma har fullständig rätt till att åka hem hit och ta med vilka leksaker hon vill.
    Jag ger min unge nästan allt hen vill ha och försöker att inte skämma bort hen utan man leker med det som finns och man får använda fantasin om det blir tråkigt!

    Så om en vecka ska jag ta fighten igen att återigen neka till detta urtöntiga förslag. Kanske jag skickar med en påse med lite leksaker men aldrig att jag vill ha folk hemma i mitt hus speciellt inte om det inte är jag som bett om det!

    Guuuuud denna kvinnan och hennes konstiga idéer jämt och ständigt !

    Någon mer än jag som blir överkörd av barnvakten?

    Jag vet jag låter skitbitter men vafan.... Då är jag väl det då!

  • Svar på tråden barnvaktens korkade idéer...
  • Äldre 26 Sep 18:40
    #11
    Kasperina skrev 2015-09-26 18:23:16 följande:

    Jag har full förståelse, när svårmor barnvaktade sonen hemma hos oss då vi med kort varsel fick åka till min farmors dödsbädd passade hon på att möblera om i alla köksskåpen. Sen blev hon skitsur och tyckte jag var otacksam när jag ställde tillbaks grejerna som jag ville ha dem


    Tråkigt! :( Inte okej någonstans! Och jag beklagar bortgången av din farmor.
  • Äldre 26 Sep 18:46
    #12
    Bibbidi skrev 2015-09-26 18:25:15 följande:
    Men din man vill ju lämna ut nyckeln? Varför är din åsikt mer värd än hans? 
    ? Bibbidi-Bobbidi-Boo ?
    Om du bara visste hur många gånger hans åsikter är viktigare än mina. För en gång skull kände jag att jag "fick" bestämma då han inte var med när hon sa detta om att få nyckeln för att kunna hämta leksaker.

    Det må låta ynkligt och som ett i-landsproblem. Men för mig är det inte det. Det är samma sak när jag gång på gång bett svärfar och min egna far att inte ställa sig bakom vårat garage och pissa varje gång dom är här på besök. Det ignoreras också! Ett nej är tydligen svårt att acceptera i detta land!
  • Äldre 26 Sep 18:52
    #13
    Tuss 1 skrev 2015-09-26 18:25:30 följande:

    Jamen säg som det är då. Du vill inte att hon ska ha någon nyckel. Fungerar inte det?


    Det borde ju fungera tycker jag men uppenbarligen gjorde det inte det då hon igårkväll hade smsat sambon med samma förslag trots att hon fick ett tydligt "det behövs inte" från mig. Vi får se hur jag gör. Jag kanske skrattar åt mig själv sen när allt lagt sig.
  • modsey
    Äldre 26 Sep 19:04
    #14

    äh det spelar väl ingen roll egentligen.
    Ni har barnvakt, farmor känner sig "trygg", barnet har det bra och det är inget farligt som kan hända.

  • Äldre 26 Sep 19:11
    #15

    Är du orolig över att hon ska snoka runt eller? För det beror ju lite på vad man har för svärmor och vad för hemligheter man själv har, min svärmor har nyckel hem till oss alltid för det r skönt i fall nån tappar bort sin nyckel men skulle jag inte lita på henne så hade jag nog inte gett henne någon.

  • Äldre 26 Sep 19:15
    #16
    vampyria2 skrev 2015-09-26 19:11:30 följande:

    Är du orolig över att hon ska snoka runt eller? För det beror ju lite på vad man har för svärmor och vad för hemligheter man själv har, min svärmor har nyckel hem till oss alltid för det r skönt i fall nån tappar bort sin nyckel men skulle jag inte lita på henne så hade jag nog inte gett henne någon.


    Nej det har inget med att göra för vad jag är orolig för utan snarare för jag tycker det är en urlöjlig grej att ha nyckel till - att hämta leksaker.
  • Äldre 26 Sep 19:19
    #17

    Hur gammalt är barnet? bara nyfiken...

    Dom gångerna vi har barnvakt så låser vi och larmar huset och barnen och barnvakten för klara sig med det vi skickar med.

    Nu har vi inte haft barnvakt några längre perioder men skulle det behövas nya kläder för allt är smutsigt så är det bara för dom att tvätta det och leksaker behövs inte bytas ut.


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 26 Sep 19:22
    #18

    Jag undrar vad du tror ska hända om du ger henne en nyckel? Handlar det bara om att du inte vill ha människor (som står er nära och tar hand om ert barn) i ert hem när ni är borta eller bottnar det i något mer?
    Jag hade tyckt att det hade varit en onödig sak att tjafsa om med din man och svärmor och göra en stor sak av som mest verkar förstöra men ja, alla är vi ju olika. Här har mina föräldrar som oftast barnvaktar en nyckel till vårt hus alltid och ibland sitter nån vän till oss barnvakt, då är de ofta hemma hos oss till och med.
    Jag hade mest troligt varit din man i det här så jag kan inte ge några direkta råd men jag hoppas ni får en fin helg trots att du upplever detta som ett problem.


    Avskyr CIO-metoder
  • Äldre 26 Sep 19:25
    #19

    Kan hon inte ta hand om ert barn hemma hos er då, så har barnet tillgång till alla sina saker och ni behöver inte ha någon dispyt om att hämta fler?

  • Äldre 26 Sep 19:26
    #20
    pollydolly skrev 2015-09-26 19:15:36 följande:
    Nej det har inget med att göra för vad jag är orolig för utan snarare för jag tycker det är en urlöjlig grej att ha nyckel till - att hämta leksaker.
    Hm fast i sånt fall känns det löjligt att starta ett tjafs om det hela, om hon nu tycker att det är en bra ide så varför inte? hon kanske tycker att det skulle vara en rolig sak att göra för att fördriva tiden lite eller så eller om de upptäcker att de skulle behöva något, man ska välja sina strider och det här känns i sånt fall mer som att du vill ha något att bråka om faktiskt,
Svar på tråden barnvaktens korkade idéer...